Crazyclown87 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei. Jeg fikk et tilbud om å kjøpe et brukt pansonic dvx100 videokamera som har rundet 300 timer på videohodet til 15000 kr. Mine tanker: Er det verdt det? Er 300 timer i meste laget? Og i så fall prisen? Burde jeg heller gå for et billigere (bedre??) hv20/30 istedet? Håper dere kan hjelpe meg Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er ikke alle dvx100 som har mulighet for widescreen, tror jeg. Noe med sluttbetegnelsen, tror jeg.(ae eller be eller noe sånt) Skal jo være et kjempegodt og populært kamera som koster nytt ca 30K. Tilbehør er også verdt en god del. Blir nok en del gode kjøp for tiden, om man ikke har bruk for HD-oppløsning. Mange kameraer som blir byttet ut nettopp på grunn av mangel på HD-oppløsning. Lenke til kommentar
Crazyclown87 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Så du sier at det er et godt kjøp? Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Kjenner ikke kameraet sånn direkte. Har lest mye godord om det. Du må nesten bare definere dine behov, som mic-innganger, widescreen, ekstra tilbehør osv. Så får du ringe selger å høre. Tror ae-utgaven ligger omtrent på den prisen brukt uten tibehør. Lenke til kommentar
larsidar Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hei. Jeg fikk et tilbud om å kjøpe et brukt pansonic dvx100 videokamera som har rundet 300 timer på videohodet til 15000 kr. Mine tanker: Er det verdt det? Er 300 timer i meste laget? Og i så fall prisen? Burde jeg heller gå for et billigere (bedre??) hv20/30 istedet? Håper dere kan hjelpe meg Jeg solgte mitt DVX100AE (brukt ca 380 timer) for 20.000 kroner, men det var med masse ekstra lydustyr (nesten 10.000 i nyverdi) kjøpt siste 12 måneder. Bare så du har noe å sammenligne med. Jeg kunne nok ha fått litt mer ser jeg i ettertid... Her var utstyret jeg solgte med: - DVX-100AE kamera med bruksanvisning - 2 stk originale Panasonic 5400 mAh batterier med lader - Panasonic AG-MC100 mikrofon med vindhette - Phillips SBC 3035 mikrofon m/ XLR-kabel - Petrol bæreveske med regntrekk - Sennheiser trådløst sett EW 100 G2 med trådløs sender og mottaker (EK 100 og SK 100), mygg (ME 2), håndholdt mikrofon (SKM 135 G2) - Røde NTG-2 mikrofon med kort XLR-kabel. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 synes 15000 er litt i overkant av noe som har vært brukt så lenge. 10-13 k er vel rimelig. Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 synes 15000 er litt i overkant av noe som har vært brukt så lenge. 10-13 k er vel rimelig. Om det er 15 ink mva er det ikke så veldig ille, men du bør nok litt ned, eller få med litt ekstra før det er et virkelig bra kjøp. 300 timer er ikke ille mye på DVX100, tror jeg har et med over 4000 timer på telleren her.. Vær obs på hvilken versjon av DVX100 det er du kjøper. Som noen andre skriver her er det litt forskjell. Helst vil du ha DVX100BE, men AE duger også.(Selv om den ikke viser 16:9 i søker/på skjerm, tar den i alle fall opp i 16:9) DVX100 er generelt et bra kamera, men bra kvalitet, men først og fremst er det et bra verktøy å jobbe med. Husk å sjekke at back focus er OK før du kjøper. Er ofte litt trøbbel med den, og det er en guffen jobb å justere opp - oftest billigere å bytte hele kamerablokken. Andre kjente svakheter et stativfeste - sjekk det for sprekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå