anund Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Har fått et merkelig problem. Har et 8600GT skjermkort. 4 mndr gammelt. Har fungert strålende hittil. Den siste tiden skjer imidlertid følgende 1) Starter spill, spiller et par minutter 2) Alt begynner å hakke. Framerate dropper rett ned. Ingenting krasjer, men ytelsen er bare elendig 3) Om jeg avslutter spillet og lar PCen stå litt, kan jeg starte på nytt med ok ytelse i noen minutter, deretter hakker det igjen. Det er samme innstillinger i spillet som tidligere, heller ikke noen andre hardware-endringer. Jeg har forsøkt å reinstallere OS og oppdatere drivere. Uten resultat. Mistenker hw-feil på kortet. Men er dette et sannsynlig symptombilde på hw-feil? Ville i utgangspunktet tenkt at det da oppstod krasj, ikke bare nedsatt ytelse? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Sjekk temperaturer, går viften om du har? Lenke til kommentar
anund Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Sjekk temperaturer, går viften om du har? Temperatur i kabinettet er vedvarende ok (33-40 grader, avh av temp i huset...). Ingen endring i forhold til de siste mndr, da kortet har virket fint. Kabinettviftene går, det virker også som om vifta på skjermkortet går. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Har du sjekket temp på skjermkortet? prøv med ATiTool (Scan for Artifacts). Du kan også kjenne på kjøleribben på skjermkortet. Endret 11. februar 2008 av heisann80 Lenke til kommentar
anund Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Har du sjekket temp på skjermkortet? prøv med ATiTool (Scan for Artifacts). Du kan også kjenne på kjøleribben på skjermkortet. Forsøkte å kjøre "scan for artifacts" på ATiTool, men det funket ikke? Fikk beskjed om at visual testing ikke fungerte?? edit: Forøvrig er det jo nettopp temperaturøkning jeg har tenkt på, jeg også. Men som sagt - det ser ut som viften går. Ikke er den full av støv heller. Endret 11. februar 2008 av anund Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Buggy maskin?! kanskje like greit å formatere. Prøv med Ntune (NVmonitor) og et spill. Kommer ikke på noen andre progs. Lenke til kommentar
anund Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Buggy maskin?! kanskje like greit å formatere. Prøv med Ntune (NVmonitor) og et spill. Kommer ikke på noen andre progs. Tenkte og i de baner Reformaterte og installerte OS natt til i går. Nå er kun OS (Vista Ultmate 32 bits) + oppdateringer + oppdaterte drivere installert, samt Call of Duty 4. Dette har fungert helt greit i 1680x1050 tidligere. Nå hakker det som fy. Sjekker (enda en gang) vifta på skjermkortet. Skal også teste med et eldre 6600GT-kort i maskinen og se om det bugger på samme måte da (full funksjon -> elendig funksjon). Hvis ikke, virker det sannsynlig at feilen ligger i selve skjermkortet. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vista kan forlare at ATiTool ikke fungerer! Har ikke noe peiling på Vista! Lenke til kommentar
anund Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Sjekk temperaturer, går viften om du har? Ok... Brukte ntune til å sjekke temp. Hvis resultatene er riktige, er det ikke så rart at ytelse går rett ned. Idle temp 80 grader, temp etter noen minutters belastning 120 grader. Neppe helt bra... Forstår det dog ikke helt - vifta går, og er ikke full av støv. Ingen endring i forhold til tidligere, da alt har virket. Kortet er visst klart for å sendes tilbake til komplett, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå