Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fortsatt ingen pris eller dato hos leverandørene mine, og det pleier å komme ca 6 uker før telefonen kommer. Må imidlertid vente en uke før det er seks uker igjen til slutten av september så det er fortsatt håp. :)

Tror du den kommer i slutten av september da? Snakket med SE-mannen hin dagen, og han mente at den først kom på nyåret en gang. Skal nevnes at han jeg snakket med er helt ny i jobben.

Lenke til kommentar
den (touch pro) har sikkert lavere batterilevetid også.

la oss holde oss til trådens emne, xperia, som får 256MB ram. touch pro har 32MB mer, en forskjell jeg ikke tror får noen praktisk/merkbar betydning på en telefon i dag.

 

Det blir nok ikke en merkbar forskjell. Slik jeg ser det saa er Xperia mye bedre enn Touch Pro. Den har stoorre skjerm, tynnere og det er en SE telefon :p

Lenke til kommentar

programvare er vanskelig, og det er antakelig vis det som det meste står på, i tilegg til produksjon.

det er dermed vanskelig å gi en konkret slippdato, og de som gjør det med progravare, er så opptatt

av å tjene penger, at det går ut over programvarens kvalitet.

 

det har flere ganger i tråden blitt nevnt desember/januar som mulige slipptidspunkt, noe mer har vi ikke

å forholde oss til for øyeblikket, om ikke noen kommer med noe mer informasjon.

Lenke til kommentar
Det blir nok ikke en merkbar forskjell. Slik jeg ser det saa er Xperia mye bedre enn Touch Pro. Den har stoorre skjerm, tynnere og det er en SE telefon :p

 

Det er en SE telefon? HVA SÅ?! Har du hatt HTC? Kan godt hende du liker SE, men hvis man kjøper en telefon som koster (f.eks) 4500 kroner da..? (Xperia). Da ville jeg vurdert mange andre, men jeg skal ikke kommentere om den er et dårlig alternativ, kjenner ikke så altfor godt til mobilen, men jeg liker Xperia'n veldig godt :) Men jeg ville ikke valgt en telefon etter merke lenger, før var det mer forskjell vil jeg påstå, da var Nokia eneste alternativ for meg, nå er mange merker aktuelle. Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min HTC Touch og glad for at HTC har blitt større i Norge! Anbefaler HTC ;)

Lenke til kommentar
Det blir nok ikke en merkbar forskjell. Slik jeg ser det saa er Xperia mye bedre enn Touch Pro. Den har stoorre skjerm, tynnere og det er en SE telefon :p

 

Det er en SE telefon? HVA SÅ?! Har du hatt HTC? Kan godt hende du liker SE, men hvis man kjøper en telefon som koster (f.eks) 4500 kroner da..? (Xperia). Da ville jeg vurdert mange andre, men jeg skal ikke kommentere om den er et dårlig alternativ, kjenner ikke så altfor godt til mobilen, men jeg liker Xperia'n veldig godt :)Men jeg ville ikke valgt en telefon etter merke lenger, før var det mer forskjell vil jeg påstå, da var Nokia eneste alternativ for meg, nå er mange merker aktuelle. Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min HTC Touch og glad for at HTC har blitt større i Norge! Anbefaler HTC ;)

 

Les det du har skrevet på nytt igjen.

Makan til dobbeltmoral!

 

jeg bryr meg ikke nevneverdig om merket på telefonen,

men det er de som bryr seg, og det skal de fint få lov til,

for det ER forskjell. (ikke nødvendigvis kvalitet jeg snakker om)

Lenke til kommentar

Jeg personlig har ikke et forhold til HTC som gjør at neste telefonen SKAL være en HTC, men jeg anbefaler HTC til de som ikke har prøvd før og vil ha en telefon hvor man kan ha mye moro med å legge inn masse nye programmer osv.

 

Ja, jeg vet det er forskjell på alle merkene, og noen liker f.eks SE sitt design (som er veldig likt på alle mobilene med samme forbokstav, ja hinter til W-telefonen :p) mens andre velger Nokia fordi man liker Symbian OS. Greit det, men det er mange mobiler med WM som har kommet (samsung blant annet) og derfor jeg mener at jeg ikke utelukker andre merker, det viktigste for meg er OS-et ;) Grunnen til at jeg da endte opp med en HTC er kanskje ikke så rart, for det var ikke mange med WM da jeg kjøpte min. Ok?

Lenke til kommentar
Det er en SE telefon? HVA SÅ?! Har du hatt HTC? Kan godt hende du liker SE, men hvis man kjøper en telefon som koster (f.eks) 4500 kroner da..? (Xperia). Da ville jeg vurdert mange andre, men jeg skal ikke kommentere om den er et dårlig alternativ, kjenner ikke så altfor godt til mobilen, men jeg liker Xperia'n veldig godt Men jeg ville ikke valgt en telefon etter merke lenger, før var det mer forskjell vil jeg påstå, da var Nokia eneste alternativ for meg, nå er mange merker aktuelle. Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min HTC Touch og glad for at HTC har blitt større i Norge! Anbefaler HTC

X1 = HTC...

Så anbefaler du HTC, så anbefaler du X1, skjønner...

:roll:

 

Jeg har heller ingen tro på at X1 kommer i 08, men vi vil snart se bilder av en candybar Xperia model også (X2) pluss en til, og de er ikke veldig langt unna ifht X1, om man trenger alternativer til X1...

En lansering i September, litt usikker om vi vil se disse da...

Er betydelig omorganisering i SE for øyeblikket, mange er misfornøyd, og vi kommer heldigvis snart til å se frukter av omveltningen til SE's nye CEO.

Litt i Q4 iår, men fra 09 og spesielt Q3 og ut, ser vi en helt ny SE, med ny HW og FW.

Mindre copy/paste og mer kvalitet, ikke den meningsløse strømmen av innholdsløse modeller som vi har sett endel til i den senere tid.

S60 også.

Mange modeller har blitt kansellert, noe bra og noe dårlig.

Får se om jeg kjører en egen tråd å nevner noe mer konkret.

Er lite her for tiden.

Står til sigmund?

:thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en SE telefon? HVA SÅ?! Har du hatt HTC? Kan godt hende du liker SE, men hvis man kjøper en telefon som koster (f.eks) 4500 kroner da..? (Xperia). Da ville jeg vurdert mange andre, men jeg skal ikke kommentere om den er et dårlig alternativ, kjenner ikke så altfor godt til mobilen, men jeg liker Xperia'n veldig godt Men jeg ville ikke valgt en telefon etter merke lenger, før var det mer forskjell vil jeg påstå, da var Nokia eneste alternativ for meg, nå er mange merker aktuelle. Jeg er hvertfall strålende fornøyd med min HTC Touch og glad for at HTC har blitt større i Norge! Anbefaler HTC

X1 = HTC...

Så anbefaler du HTC, så anbefaler du X1, skjønner...

:roll:

 

Jeg har heller ingen tro på at X1 kommer i 08, men vi vil snart se bilder av en candybar Xperia model også (X2) pluss en til, og de er ikke veldig langt unna ifht X1, om man trenger alternativer til X1...

En lansering i September, litt usikker om vi vil se disse da...

Er betydelig omorganisering i SE for øyeblikket, mange er misfornøyd, og vi kommer heldigvis snart til å se frukter av omveltningen til SE's nye CEO.

Litt i Q4 iår, men fra 09 og spesielt Q3 og ut, ser vi en helt ny SE, med ny HW og FW.

Mindre copy/paste og mer kvalitet, ikke den meningsløse strømmen av innholdsløse modeller som vi har sett endel til i den senere tid.

S60 også.

Mange modeller har blitt kansellert, noe bra og noe dårlig.

Får se om jeg kjører en egen tråd å nevner noe mer konkret.

Er lite her for tiden.

Står til sigmund?

:thumbup:

 

HW messig er den HTC ja, men Software'n er SE. Og det er derfor jeg tror den kommer til å bli bedre enn noen "halvferdige" HTC modeller som er på markedet.

Lenke til kommentar

Good, good. ;)

 

Ser frem til litt positivt fra Dick, for så langt har han bare ødelagt spør du meg. Men som du sier er jo dette noe som er litt frem i tid.

 

Om du starter en ny tråd skal jeg selvfølgelig hjelpe deg å holde liv i den med det lille av informasjon jeg sitter på.

 

At SE kommer med S60 er jo naturlig (Symbian Foundation), med hva med litt Android når de først bruker WM? :whistle:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
HW messig er den HTC ja, men Software'n er SE. Og det er derfor jeg tror den kommer til å bli bedre enn noen "halvferdige" HTC modeller som er på markedet.

 

Prøv igjen, SW er WM 6.1, det eneste SE har gjort er å lage noen paneler og litt annen eyecandy, (som også HTC har gjort) men pr idag er HTC sin "X1" betydelig mer stabil enn SE sin X1 ..Så antall eyecandy og SE SW forsvinner mer og mer...

Når det gjelder finish, LCD og bruk av materialler derimot, er SE overlegen.

Xperia serien er mer eller mindre en blanding av business møter fashion.

 

:whistle:

 

Good, good. ;)

 

Ser frem til litt positivt fra Dick, for så langt har han bare ødelagt spør du meg. Men som du sier er jo dette noe som er litt frem i tid.

 

Om du starter en ny tråd skal jeg selvfølgelig hjelpe deg å holde liv i den med det lille av informasjon jeg sitter på.

 

At SE kommer med S60 er jo naturlig (Symbian Foundation), med hva med litt Android når de først bruker WM? :whistle:

 

Ødelagt, vel, han har kansellert veldig mye som har tatt mye R&D og ja, ikke rart de sliter med overskudd der i gården...

Android snakker vi ikke om ennå...

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
HW messig er den HTC ja, men Software'n er SE. Og det er derfor jeg tror den kommer til å bli bedre enn noen "halvferdige" HTC modeller som er på markedet.

 

Prøv igjen, SW er WM 6.1, det eneste SE har gjort er å lage noen paneler og litt annen eyecandy, (som også HTC har gjort) men pr idag er HTC sin "X1" betydelig mer stabil enn SE sin X1 ..Så antall eyecandy og SE SW forsvinner mer og mer...

Når det gjelder finish, LCD og bruk av materialler derimot, er SE overlegen.

Xperia serien er mer eller mindre en blanding av business møter fashion.

 

Vit hva du snakker om før du uttaler deg!

:whistle:

 

Good, good. ;)

 

Ser frem til litt positivt fra Dick, for så langt har han bare ødelagt spør du meg. Men som du sier er jo dette noe som er litt frem i tid.

 

Om du starter en ny tråd skal jeg selvfølgelig hjelpe deg å holde liv i den med det lille av informasjon jeg sitter på.

 

At SE kommer med S60 er jo naturlig (Symbian Foundation), med hva med litt Android når de først bruker WM? :whistle:

 

Ødelagt, vel, han har kansellert veldig mye som har tatt mye R&D og ja, ikke rart de sliter med overskudd der i gården...

Nei, Android snakker vi ikke om ennå...

HTC sin kommer snart, og minst en annen produsent...

 

Jeg snakker om små ting som at tastaturet ikke får plass på skjermen når man skriver meldigner etc. Som du kanskje vet så føles ikke WM helt "ferdig".

 

EDIT: Her har du en eksempel video som viser at HTC er litt "uferdig" Sier ikke at telefonen er dårlig av den grunn, kan til og med hende at jeg kjøper denne fordi den er mye billigere enn Xperia.

 

Og det er et forum, ikke en general forsamlig hvor alle må være profesjonelle for å skrive et inlegg :whistle:

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...