Banni Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nytt spørsmål: Noen som vet hvor man gir Microsoft beskjed om at filer skal lagres? Skulle så gjerne hatt mine MS OneNotes lagret på minnekortet!... På forhånd takk!... Har mistet en del notater etter å ha oppgradert moben pga akk det. Det ser ut som at noe av essensen med OneNote er at den skal være som å notere noe på papir, og at det skal lagres automatisk (fant en side der Microsoft bokstavelig talt skrev det ), og av en eller annen grunn har de dratt den filisofien litt for langt, og gjort det umulig å endre hvor notatene skal lagres (akk som du ikke kan flytte teksten fra et ark over til et annet uten å enten kopiere el skrive av).. Muligens derfor de også har lagt til Notes, der du har den muligheten til å lagre på minnekort som standard. Du kan lese på http://office.microsoft.com/en-us/onenote/...1956221033.aspx for all annen info. Jeg klarer ikke engang å finne notatene lagret noen steder på mobilen. Men hvis du finner en elr annen måte, vil jeg gledelig vite det Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Har mistet en del notater etter å ha oppgradert moben pga akk det. Det ser ut som at noe av essensen med OneNote er at den skal være som å notere noe på papir, og at det skal lagres automatisk (fant en side der Microsoft bokstavelig talt skrev det ), og av en eller annen grunn har de dratt den filisofien litt for langt, og gjort det umulig å endre hvor notatene skal lagres (akk som du ikke kan flytte teksten fra et ark over til et annet uten å enten kopiere el skrive av).. Muligens derfor de også har lagt til Notes, der du har den muligheten til å lagre på minnekort som standard. Du kan lese på http://office.microsoft.com/en-us/onenote/...1956221033.aspx for all annen info. Jeg klarer ikke engang å finne notatene lagret noen steder på mobilen. Men hvis du finner en elr annen måte, vil jeg gledelig vite det Akkurat - takk for info - da er OneNote uaktuelt for meg - jeg har også mista OneNotes etter Hard reset... Men jeg har klart å finne ut hvor de er lagret på min mobil: Min enhet/Application Data/Microsoft/OneNote Mobile Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er en ting eg lurer på med denne telefonen. Har for tiden en HTC touch pro. Som dere sikkert vet er disse telefonene svært like, men med htcen min har eg et problem. Tastelåsen består av en tast og når eg legger den i lomma har den en lei tendens til å ringe folk og starte diverse programmer. Så det eg lure på er som følger: Kordan er tastelåsen på xperiaen? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 På begge telefonene så har du en tastlås ved å holde inne "Legg på"-tasten. Denne må du faktisk låse opp ved to trykk etterpå. Innbiller meg at den er lik på TP og X1. -KJ Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 På begge telefonene så har du en tastlås ved å holde inne "Legg på"-tasten. Denne må du faktisk låse opp ved to trykk etterpå. Innbiller meg at den er lik på TP og X1. -KJ Damn, det funker jo faktisk. *Føler seg som en idiot* Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ikke noe å føle seg som en idiot for. Det er dette forum er til for -KJ Lenke til kommentar
Banni Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Akkurat - takk for info - da er OneNote uaktuelt for meg - jeg har også mista OneNotes etter Hard reset...Men jeg har klart å finne ut hvor de er lagret på min mobil: Min enhet/Application Data/Microsoft/OneNote Mobile Jeg la ut en post på Microsoft OneNote sin side, og der er det noen som mener å vite hvordan du kan lagre notatene på minnekortet. Det beste tipset jeg fikk var å avinstallere OneNote, for så å installere det på nytt, men på minnekortet.. Det skal visst gjøre at notatene også lagres på minnekortet. Dessverre har ikke jeg OneNote på pc'en, så dermed ingen mulighet til å installere det på nytt, og OneNote finnes heller ikke i "Remove Programs" menyen, og jeg vet ikke om noen andre måter å gjøre det på. Det skal sies at fyren som sa det hadde hørt det fra noen andre, han hadde ik prøvd selv.. http://www.microsoft.com/office/community/...05-03534319e22f Topic er "OneNote Mobile Change saving location".. Har postet på xda-developer og spurt om noen vet hvordan dette kan gjøres, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512569 ingen har svart enda, men du kan sjekke selv iblant Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg la ut en post på Microsoft OneNote sin side, og der er det noen som mener å vite hvordan du kan lagre notatene på minnekortet. Det beste tipset jeg fikk var å avinstallere OneNote, for så å installere det på nytt, men på minnekortet.. Det skal visst gjøre at notatene også lagres på minnekortet. Dessverre har ikke jeg OneNote på pc'en, så dermed ingen mulighet til å installere det på nytt, og OneNote finnes heller ikke i "Remove Programs" menyen, og jeg vet ikke om noen andre måter å gjøre det på. Det skal sies at fyren som sa det hadde hørt det fra noen andre, han hadde ik prøvd selv.. http://www.microsoft.com/office/community/...05-03534319e22f Topic er "OneNote Mobile Change saving location".. Har postet på xda-developer og spurt om noen vet hvordan dette kan gjøres, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512569 ingen har svart enda, men du kan sjekke selv iblant Banni! Takker for tips og råd! Mitt tips: For de av oss som synes SPB MobileShell 3 "lagger" urimelig mye - særlig ved skifte fra potrett til landskap: en beta som forbedrer dette er ute!: http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php?t=25171 Lenke til kommentar
diver981 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Xperia - sprekker, flyttet denne fra egen tråd og hit da jeg synes dette er såpass viktig at alle som eier en Xperia bør være opptatt av dette. Er det noen som har erfaring nå med reklamasjon på disse sprekkene? Skjermen sluttet å fungere på min Xperia, da jeg leverte den til reparasjon på Elkjøp ba jeg de samtidig bytte den blanke ramma i ytterkant på telefonen da denne var sprukket/knekt. Etter en tid kom telefonen tilbake med fikset skjerm og regning for bytte av ramme, jeg sa at dette ikke var aktuellt å betale da sprekker+Xperia var et kjent problem. De skulle ta dette opp med serviceverksted og har ikke hørt noe siden men nå har det kommet mange nye sprekker både "her og der" på telefonen så jeg må snart opp igjen for ny innlevering av telefonen. I mine øyne er dette helt klart en reklamasjon men det virker ikke som SE eller forhandlere ser det slik... Er det mulig å liste litt opp her med hvor mange som har levert inn telefon for utbedring av sprekker, hos hvilket forhandlere og om det ble tatt som reklamasjon eller om det måtte betales for utbedring? Lenke til kommentar
HavardBN Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg vurderer å kjøpe xperia, men samtidig virker HTC touch Diamond 2 ganske interessant. Er det noen her som har noen argumenter for og imot begge mobilene? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg vurderer å kjøpe xperia, men samtidig virker HTC touch Diamond 2 ganske interessant. Er det noen her som har noen argumenter for og imot begge mobilene? Den største forskjellen mellom disse ganske så like telefonene er at X1 har hardware-tastatur. Ellers får du gå for magefølelsen. Kjenner ikke Diamond 2, men kan gå god for X1 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) For dem som har lyst til å teste noe nytt og som har økonomi til å kjøpe seg en ny telefon hvis de ødelegger den de har nå med å gjøre noe feil under innlegging av HardSPL, så har Itje hos XDA-Developers kommet med en meget bra norsk ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=513389 Der har du både norsk språk, norsk tastatur og norsk ordbok i tillegg til nyeste TF3D med Facebookintegrasjon. Jeg synes denne yter bedre enn original ROM, men det kan godt være en illusjon. Jeg har ikke benchmarket noe. Hvis du ikke vet hva HardSPL er eller ikke har mulighet til å skaffe deg en ny telefon hvis du ødelegger den du har nå så er dette ikke noe for deg. (Da er dere advart... ) -KJ Endret 12. mai 2009 av jevel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg vurderer å kjøpe xperia, men samtidig virker HTC touch Diamond 2 ganske interessant. Er det noen her som har noen argumenter for og imot begge mobilene? Som Osmano korrekt påpeker så er en av hovedforskjellene at X1 har fysisk tastatur. Dette er noe jeg synes er veldg viktig, men som nok er mye smak og behag. Diamond 2 har noe større skjerm (3,2 mot 3,0 tommer på X1), men dette blir også smak og behag. Siden oppløsningen er den samme så synes jeg nesten det er bedre med skjerm med høy pikseltetthet, og der vinner da den mindre skjermen ved like høy oppløsning. Jeg har ikke selv testet Diamond 2, men har hatt Touch HD en god stund. Spesifiasjonene på Diamond 2 og Touch HD er ganske lik på papiret, og jeg synes rett og slett at X1 virker som en mye mer solid telefon. (Igjen veldig subjektivt.) Så det beste rådet må nesten bli å få testet dem begge for å kjenne hvilken du føler for å bruke. -KJ Lenke til kommentar
asmund93 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Har sikla på den xperiaen i lang tid... Litt dyr fortsatt syns jeg Men siden HTC Diamond 2 og Pro 2 kommer straks så er det vel mulig at de presser ned Prisen på Xperia-en Takker for svar Lenke til kommentar
HavardBN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Valgte å kjøpe X1.. Og er kjempefornøyd! Men en ting jeg sliter litt med og irriterer meg grønn over et tidsoneinnstillingene.. Klokka er stilt inn riktig etter norsk tid, men den virituelle klokken på alle panelene viser feil i forhold til tia som klokka er innstilt på. Dvs at den går en time saktere og får ikke til å fikse det slik at den viser rett tid.. Er det noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du har stilt inn panelet til rett by og krysset av for sommertid? Må gjøres i hvert enkelt panel... -KJ Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Disse sprekkene som kommer på telefonen, har de noe å si? Selvsagt skjønner jeg at det er stygt og kjedelig på en så dyr telefon, men merker man at de er der, annet enn at det er stygt? Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jeg vurderer å kjøpe xperia, men samtidig virker HTC touch Diamond 2 ganske interessant. Er det noen her som har noen argumenter for og imot begge mobilene? I tillegg til det som osmano og jewel har skrevet om tastatur og skjerm vil jeg minne om at Xperia har skikkelig minijack! Essensielt for oss som hører mye musikk. Og praktisk - da kan du lade og lytte samtidig om du er innomhus. HTC har tidligere kun hatt én miniUSB til alt: lading/lytting/sync... ...jeg synes det er deilig å slippe å knote med overganger - for ikke å snakke om å huske å ta dem med!!... Til dere som synes at Xperia er dyr går det an å gjøre som jeg endte opp med: Kjøpte en pent brukt på QXL - fikk den for 3000 - strålende fornøyd ;-) Endret 13. mai 2009 av Wolf2 Lenke til kommentar
osmano Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Disse sprekkene som kommer på telefonen, har de noe å si? Selvsagt skjønner jeg at det er stygt og kjedelig på en så dyr telefon, men merker man at de er der, annet enn at det er stygt? Nei. Jeg mistet min i gulvet og fikk en sprekk ved volumtastene. Irriterende, men kun kosmetisk skade. Merker ingen forskjell på telefonen. Lenke til kommentar
HavardBN Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Du har stilt inn panelet til rett by og krysset av for sommertid? Må gjøres i hvert enkelt panel... -KJ Skjønte det etterhvert, og fikk rett tid til slutt. Glemte og si at jeg kjøpte engelsk versjon, og angrer litt på at jeg ikke brukte en tusenlapp ekstra for å kjøpe norsk versjon istedenfor.. Men en annen ting jeg stusser litt på, er at det kommer ikke noe ikon opp på skjermen når man lader opp. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå