Wolf2 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Takker, Osmano!Hard reset gikk smertefritt... ...men etter tilbakerulling av backup tatt med SPB Backup har ingen ting endret seg! Det mest akutte problemet nå er at jeg ikke får gjort endringer på filer: Får hverken lagt inn nye programmer, sletta gamle, eller flytta programmer fra telefon til Lagringskort... Kan det være en løsning å rulle tilbake backup steg for steg?... Hvordan gjør man evt. det?... Beklager alt maset - men skulle så gjerne hatt en telefon som fungerer helt!!... Har søkt litt... ...ser ut som om dette dreier seg om en "bug" i WM6.1 som har ført til at jeg har mistet administratorrettighetene til telefonen! Har dessverre ikke funnet noen løsning pt. Anyone? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Takker, Osmano!Hard reset gikk smertefritt... ...men etter tilbakerulling av backup tatt med SPB Backup har ingen ting endret seg! Det mest akutte problemet nå er at jeg ikke får gjort endringer på filer: Får hverken lagt inn nye programmer, sletta gamle, eller flytta programmer fra telefon til Lagringskort... Kan det være en løsning å rulle tilbake backup steg for steg?... Hvordan gjør man evt. det?... Beklager alt maset - men skulle så gjerne hatt en telefon som fungerer helt!!... Har søkt litt... ...ser ut som om dette dreier seg om en "bug" i WM6.1 som har ført til at jeg har mistet administratorrettighetene til telefonen! Har dessverre ikke funnet noen løsning pt. Anyone? Her aldri hørt om det. Jeg ville ha prøvd å "flushe" telefonen med oppdatert programvare hvis du ikke har gjort det. Eventuellt gjøre det en gang til med samme programvare. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Du og du som standard ROM på denne suger lut. Etter mye om og men med min gamle E90 så var jeg i går innom Lefdal og hentet en Xperia i stedet. Kom hjem og skulle sette opp nyvinningen og holdt på å bli mørkeredd. Stopp, heng og vent over alt? Her er det noen i prosjektgruppa bak softwaren som ikke har gjort en god nok jobb. Viste seg at det var en av de aller første modellene jeg har fått, med engelsk OS. Oppdaterte til nyeste originale ROM, men synes fortsatt at den er treg i forhold til f.eks. HTC Touch HD. Etter en kjapp runde på XDA-developers så ble det Touch IT v. 7.1 på meg. Må si at det er som natt og dag. -KJ Edit: Noen andre enn meg som sliter med mye støy i denne når man bruker den? Satt i et telefonmøte her og måtte til slutt dropp headsettet, da det konstant genererte støy. Etter at jeg gikk over til håndholdt ble det bra for de andre, men jeg har enda en del støy i høyttaleren. (Sitter med telefonen til øret, ikke som høyttalertelefon.) Endret 23. april 2009 av jevel Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg opplevde det motsatte, prøvde TouchIT men gud bedre så treigt det gikk. Telefonen blir jo forhåndsnedlasta med halve HTCs softwareportefølje. Jeg foretrekker clean orig SE rom med SPB Mobile Shell. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg opplevde det motsatte, prøvde TouchIT men gud bedre så treigt det gikk. Telefonen blir jo forhåndsnedlasta med halve HTCs softwareportefølje. Jeg foretrekker clean orig SE rom med SPB Mobile Shell. Støtter sistnevnte taler!;-) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Finnes tross alt flere ROMs på XDA hvor hastighet er prioritert, TouchIT er ikke den eneste man kan velge.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg opplevde det motsatte, prøvde TouchIT men gud bedre så treigt det gikk. Telefonen blir jo forhåndsnedlasta med halve HTCs softwareportefølje. Jeg foretrekker clean orig SE rom med SPB Mobile Shell. Merkelig. Hvilken versjon var det du testet? Jeg har som sagt 7.1 og merker ingen ting til treghet her. Husk en hard reset etter installasjon, da er du sikker på at det ikke er gammel moro som forårsaker rare ting. -KJ Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det blir ikke mer hardresetta enn en ROM-upgrade, alt wipes jo og med TouchIT krever restart etter installering så det er ikke mulig å ha "gammel morro" liggende igjen. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Enig i den logikken, og gjorde det heller ikke selv tidligere. Men etter en flash på Himalayaen min så gikk ting så ulidelig tregt. Fikk da rådet av Ather på XDA, og har brukt å gjøre det som en vane etter dette. Det fikset nemlig problemet. Jeg har ikke noen teknisk forklaring på hva det er nøyaktig som skjer, men mener å ha lest at de forskjellige ROMene lagrer ting på forskjellige plasser i minnet, og at dette ikke blir "visket ut" hvis du flasher en mindre ROM over en større. -KJ Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Takker, Osmano!Hard reset gikk smertefritt... ...men etter tilbakerulling av backup tatt med SPB Backup har ingen ting endret seg! Det mest akutte problemet nå er at jeg ikke får gjort endringer på filer: Får hverken lagt inn nye programmer, sletta gamle, eller flytta programmer fra telefon til Lagringskort... Kan det være en løsning å rulle tilbake backup steg for steg?... Hvordan gjør man evt. det?... Beklager alt maset - men skulle så gjerne hatt en telefon som fungerer helt!!... Har søkt litt... ...ser ut som om dette dreier seg om en "bug" i WM6.1 som har ført til at jeg har mistet administratorrettighetene til telefonen! Har dessverre ikke funnet noen løsning pt. Anyone? Her aldri hørt om det. Jeg ville ha prøvd å "flushe" telefonen med oppdatert programvare hvis du ikke har gjort det. Eventuellt gjøre det en gang til med samme programvare. Fikk tilslutt fiksa det - etter å ha søkt mer og fått treff på at Twikini (Twitter på mobil) kunne være problemet!... Hard reset uten full tilbakerulling av instillinger var det som skulle til... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg opplevde det motsatte, prøvde TouchIT men gud bedre så treigt det gikk. Telefonen blir jo forhåndsnedlasta med halve HTCs softwareportefølje. Jeg foretrekker clean orig SE rom med SPB Mobile Shell. Jeg må virkelig lære meg å lese hele poster... Så noen bilder av SPB Mobile Shell i bruk på Xperia, og etter litt knot så fant jeg plutselig ut at dette kunne lastes ned gratis under panels. Etter ti minutters test så fant jeg ut at jeg kunne gi det en sjanse. (Brukte det tidligere på Himalayaen min, men opplevde mye kræsj og tull...) Etter en testdag med versjon 2 så har jeg nå lagt inn demoen av v. 3 og dette er mye mer fingervennlig enn Manilla. Takk for tipset. Edit: En ting: Jeg synes det går ulidelig tregt å bytte mellom landscape og portrait i SPB. Noen tips? -KJ Endret 26. april 2009 av jevel Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har merket det samme. Det var litt forsinkelse i Mobile Shell 2, men noe man kunne leve med. I versjon 3 har det blitt grusomt treigt. Vet ikke om noen fiks, men vil tro SPB jobber med saken og kommer ut med en nyere build ganske snart som gjør roteringen raskere. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har merket det samme. Det var litt forsinkelse i Mobile Shell 2, men noe man kunne leve med. I versjon 3 har det blitt grusomt treigt. Vet ikke om noen fiks, men vil tro SPB jobber med saken og kommer ut med en nyere build ganske snart som gjør roteringen raskere. Hvilken build har du nå? Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Strålende fornøyd nå!!! Handsfree HS-40 til Nokia fungerer utmerket!! Dette er en en enkel monovariant, meget pålitelig og god å bruke, godt lydbilde og bra styrke; Anbefales! For de som ikke har bluetooth eller varme øreflæpps...... Lenke til kommentar
Banni Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Hei, Har hatt X1 (engelsk) siden januar, men først nå jeg begynner å laste ned app og fikse og trikse.. Min første WM mob, og ihvertfall første "avanserte" mob.. For å si det slik: jeg ble overrasket over at det i det hele tatt var mulig (og relativt enkelt) å gjøre det lettere å få æøå ved å endre litt på sym. filen Så vet dere sånn ca hvilket nivå jeg er på Har noen sprs: Hva vil full tilbakerulling av innstillinger si? Betyr det f.eks. at alle innstillinger man hadde før Hard Reset, el oppgradering, kan komme tilbake, uten at man faktisk må bruke en halv dag på å gå inn og ordne alt igjen? Hvis det er tilfelle, hvordan gjør man det? Etter å ha oppgradert programvaren via SE sine original programmer, kobler den seg til 3G for å synke mail, selv om jeg allerede er tilkoblet WiFi. Er dette en "forbedring" i oppgraderingen, eller er det bare jeg som har glemt en av innstillingene? Jeg har også merket at mobilen vibrerer en god stund etter at jeg har sendt en mld, når den er på lydløs. Dette begynte også å skje etter oppgraderingen. Jeg så at noen hadde beskrevet samme problem, men fikk ikke med meg noen løsning/godt svar.? Hva gjør Today timeout funksjonen? Start > Settings > Today (i Personal) > Items (nederst, default innstilt på 4 timer).. Ringte SE sine X1 folk (de man får et fancy kort til i pakken).. Fyren visste ikke hva jeg pratet om.. I tillegg lurte jeg må enda en ting. Jeg har overført en del videoer, men når jeg skal spille disse er ikke lyden og bildet samkjørt.. Det er enten forsinkelse i lyd, eller at lyden kommer for tidlig, alt avhengig av filen. Jeg har et MicroSDHC 16 GB minnekort, DivX Mobile Player, filene er i .avi format.. De fungerer helt fint på pc'en, men ikke på mob. Har også prøvd å konvertere til MPEG-4 og spille av i media panelet, samme problem der.. Har overført dem via Active Sync og gjennom Disk Drive (massemediaoverføring?), men likevel samme problem. Det er mulig å sette tidsinnstillinger i DivX MP for å fikse dette, men det er likevel veldig irriterende å måtte gjette seg frem til riktig tid med hver fil.. Har lest gjennom nesten hele dette forumet, og lastet ned en del apps for å forbedre ytelsen (xda-developer sin "Turbo Speed X1").. Jeg merker at kvaliteten og "hakkene" blir forbedret, men lyden sliter jeg fortsatt med.. Noen tips? Kanskje litt mange sprs, men på forhånd takk Endret 30. april 2009 av Banni Lenke til kommentar
osmano Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 I tillegg lurte jeg må enda en ting. Jeg har overført en del videoer, men når jeg skal spille disse er ikke lyden og bildet samkjørt.. Det er enten forsinkelse i lyd, eller at lyden kommer for tidlig, alt avhengig av filen. Jeg har et MicroSDHC 16 GB minnekort, DivX Mobile Player, filene er i .avi format.. De fungerer helt fint på pc'en, men ikke på mob. Har også prøvd å konvertere til MPEG-4 og spille av i media panelet, samme problem der.. Har overført dem via Active Sync og gjennom Disk Drive (massemediaoverføring?), men likevel samme problem. Det er mulig å sette tidsinnstillinger i DivX MP for å fikse dette, men det er likevel veldig irriterende å måtte gjette seg frem til riktig tid med hver fil.. Har lest gjennom nesten hele dette forumet, og lastet ned en del apps for å forbedre ytelsen (xda-developer sin "Turbo Speed X1").. Jeg merker at kvaliteten og "hakkene" blir forbedret, men lyden sliter jeg fortsatt med.. Noen tips? Kanskje litt mange sprs, men på forhånd takk Jeg har samme kortet (16gb), men bruker coreplayer til å spille .avi-filer. Det funker helt topp. Ikke problem i det hele tatt med "lagging" eller usynkront bilde/lyd Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har merket det samme. Det var litt forsinkelse i Mobile Shell 2, men noe man kunne leve med. I versjon 3 har det blitt grusomt treigt. Vet ikke om noen fiks, men vil tro SPB jobber med saken og kommer ut med en nyere build ganske snart som gjør roteringen raskere. Hei! Har begynt å teste ut versjon 3 jeg også. Er litt usikker på hva som er så mye bedre med den enn versjonen som man kunne laste ned fra SE sine Xperia-sider... Hva mener dere andre her??! Lenke til kommentar
Banni Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har samme kortet (16gb), men bruker coreplayer til å spille .avi-filer. Det funker helt topp. Ikke problem i det hele tatt med "lagging" eller usynkront bilde/lyd Tusen takk for hjelpen Osmano Installerte Coreplayer, og det funket utrolig bra. Mye bedre kvalitet enn DivX MP også. Begynte å bli litt bekymret for at det kanskje var noe galt med mobilen, eller overføringen som gjorde det, men var visst spilleren Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Nytt spørsmål: Noen som vet hvor man gir Microsoft beskjed om at filer skal lagres? Skulle så gjerne hatt mine MS OneNotes lagret på minnekortet!... På forhånd takk!... Endret 5. mai 2009 av Wolf2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå