Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!

Abba91

Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg Itje(fra xda) sin Touch-IT wm6.5 RC1 og er strålende fornøyd.

Jeg ble litt skuffet over WM6.5, fortsatt er det meste for smått (for fingerbruk) når man kommer utenfor today skjermen. Touch-IT v5.05 (WM6.1 med TouchFLO 3D v2) gikk ganske fort inn etter 15min roting i WM6.5. Jeg får vente på WM7.0 da..

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp oppdatert Xperiaen min, Men jeg mista Scandinavisk tastatur så da lurer jeg på om noen her kan hjelpe meg med å få det tilbake.

Det er bare snakk om å forandre på en systemfil. Prøv å let tidlig i forumet. Der står det en enkel og god oppskrift på hvordan du gjør det.:=)

Hva appgraderte du til? Noe nytt som er kommet nå?

oppdatert: Prøv denne linken fra et annet forum (For mye å lete igjennom her :grin: )

http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f...=a&start=15

Det er ingen offisiell ROM som har sluppet enda. Men R3AA er visst rett rundt hjørnet.

Hvilken ROM bruker du nå?

Jeg har ikke oppdatert ennå siden jeg kjøpte min i november. Jeg synes den er stabil og forsto ut fra innlegg her at det ikke ver så mye nytt i den første oppdateringn. Noe utover det (custom rom) har jeg ikke vurdert. Avventer R3AA og ser hvs som kommer der.

Vil vel også vurdere WM 6.5 senere når det har "satt" seg :yes:

Lenke til kommentar
[ Jeg har prøvd både TomTom og Igo 8 (Nav N Go) Begge fungerer fint.

Takker for tips! Er det TT7? Skal man velge VGA eller QVGA?

är det gratis med gps? snakker programet eller visar det kun pilar?

Programmet koster penger. Bruk er gratis. Det er en fullverdig GPS som har alle (?) funksjonene til en vanlig GPS.

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp oppdatert Xperiaen min, Men jeg mista Scandinavisk tastatur så da lurer jeg på om noen her kan hjelpe meg med å få det tilbake.

Det er bare snakk om å forandre på en systemfil. Prøv å let tidlig i forumet. Der står det en enkel og god oppskrift på hvordan du gjør det.:=)

Hva appgraderte du til? Noe nytt som er kommet nå?

oppdatert: Prøv denne linken fra et annet forum (For mye å lete igjennom her :grin: )

http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f...=a&start=15

Det er ingen offisiell ROM som har sluppet enda. Men R3AA er visst rett rundt hjørnet.

Hvilken ROM bruker du nå?

Jeg har ikke oppdatert ennå siden jeg kjøpte min i november. Jeg synes den er stabil og forsto ut fra innlegg her at det ikke ver så mye nytt i den første oppdateringn. Noe utover det (custom rom) har jeg ikke vurdert. Avventer R3AA og ser hvs som kommer der.

Vil vel også vurdere WM 6.5 senere når det har "satt" seg :yes:

Hehe, ok. Kanskje like så greit, hvertfall om R3AA snart blir sluppet.

Og til Svedge: Jeg har ingen problemer med størrelsen på de forskjellige ikonene osv. Men går vel i hver sin smak hva man ser på som fingervennlig.

:)

Lenke til kommentar

är detta en telefon ni kan rekomendera? är det enkelt att bruke gps på den och om man legger in egna "touch" program så blir den mere brukervenligt? Vurderer nämligen o skaffe en..

-Vilka program bør legges in?

-Gps har kun google maps men er det noe program som kan brukes som riktigt gps men man kjører bil?

-Hur är det att surfe på internet med den? Bør man laste ned opera mini?

-Er kontaktliste tastatur stort nog till o bruke med fingern o ikke penn?

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
Hei! Trenger litt hjelp. Forsøker å installere TT7 - men får ikke til å pakke ut cab-fila/filene - blir bare stående å spinne. Hva gjør jeg feil??! Hvor får man evt. tak i iGO8 ?

Hei! Du åpner cab-fila på telefonen. Du pakker ikke ut noe. Den ser ut som en zip-fil på pd men når du får den inn på telefonen ser den ut som en cab-fil. Bare klikk på den så installeres programmet.

Her er iGO 8 Nav n Go: http://www.navngo.com/pages/global/eng/igo_8_description

Lenke til kommentar
är detta en telefon ni kan rekomendera? är det enkelt att bruke gps på den och om man legger in egna "touch" program så blir den mere brukervenligt? Vurderer nämligen o skaffe en..

-Vilka program bør legges in?

-Gps har kun google maps men er det noe program som kan brukes som riktigt gps men man kjører bil?

-Hur är det att surfe på internet med den? Bør man laste ned opera mini?

-Er kontaktliste tastatur stort nog till o bruke med fingern o ikke penn?

- legg inn spb touch. Det gjør livet lettere. Ellers finnes det mange muligheter.

- jeg har prøvd både TomTom og Igo 8 med stor suksess (gps)

- Opera Mini anbelfales på det sterkeste. Myyyye raskere enn Opera 9.5

- går greit å bruke finger telefonlisten. Men pekepennen som følger med er ikke bare for pynt på denne telefonen ;)

Lenke til kommentar
Hei! Du åpner cab-fila på telefonen. Du pakker ikke ut noe. Den ser ut som en zip-fil på pd men når du får den inn på telefonen ser den ut som en cab-fil. Bare klikk på den så installeres programmet.

Her er iGO 8 Nav n Go: http://www.navngo.com/pages/global/eng/igo_8_description

Hei! Tror du misforstod meg ad "pakke ut". Kall det gjerne installering, men problemet er der uansett... Har installert massevis av programmer/cab.filer på fonen - men TT7 er en av svært få som har vært vrien av seg...

Og - hvor finner du evt. iGO8 til testing?? Den danske forhandleren virket lite seriøs...

Endret av Wolf2
Lenke til kommentar

Har i den siste tid opplevd at telefonen blir vesentlig tregere i nesten alt den gjør. Skrive meldinger etc. så henger den langt etter det jeg skriver. Er det normalt? eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Det er ingen problemer som kjører i bakgrunnen, og jeg ser ingen grunn til at den skal være treig.

Lenke til kommentar

Hei! Activesync kjenner plutselig ikke igjen mobilen min - og jeg får ikke synkronisert... Feilsøk finner ikke annet enn at det kanskje har noe å gjøre med en brannmur (Sygate) som jeg ikke har på min PC!...

Noen som har vært borti det samme og/eller har forslag til løsning??

Lenke til kommentar
Hei! Activesync kjenner plutselig ikke igjen mobilen min - og jeg får ikke synkronisert... Feilsøk finner ikke annet enn at det kanskje har noe å gjøre med en brannmur (Sygate) som jeg ikke har på min PC!...

Mye mulig at det ikke er det samme problemet som jeg hadde...

Men jeg slet veldig med å få synkronisert Xperiaen mot pc, den koblet seg opp, alt gikk tilsynelatende greit med synkroniseringen men veldig fort, men intet ble synkronisert.

Jobbet med brannmurer, drivere, avsluttet partnerskap o.l. uten suksess.

Løsningen for meg var tilslutt enkel, jeg tenkte ikke på at telefonen jobbet opp mot 2 programmer på min pc, dvs Windows mobile center og active sync, ved å gå inn på begge programmene og avslutte partnerskapet til telefonen, restarte pc og koble telefonen til på nytt så løste alt seg.

Lykke til:)

Lenke til kommentar

Mye mulig at det ikke er det samme problemet som jeg hadde...

Men jeg slet veldig med å få synkronisert Xperiaen mot pc, den koblet seg opp, alt gikk tilsynelatende greit med synkroniseringen men veldig fort, men intet ble synkronisert.

Jobbet med brannmurer, drivere, avsluttet partnerskap o.l. uten suksess.

Løsningen for meg var tilslutt enkel, jeg tenkte ikke på at telefonen jobbet opp mot 2 programmer på min pc, dvs Windows mobile center og active sync, ved å gå inn på begge programmene og avslutte partnerskapet til telefonen, restarte pc og koble telefonen til på nytt så løste alt seg.

Lykke til:)

Takker for tips begge to! Det som er merkelig, er at den får kontakt via USB - både lader og kan utforske filer... ...men den nekter å synke!... Ser heldigvis ut til at det funker å synke via både WiFi og 3G/GPRS fortsatt... forstår ikke det her... ...og den står også til tider og tygger veldig lenge før den får synka kalenderen min... ...mistenker at PocketOutlook krøller det til med en eller annen "utgått" melding som likevel dukker opp...

Endret av Wolf2
Lenke til kommentar

Det er det samme som jeg iblant opplever. Får utforske filer og lade, men ikke synkronisere. Reboot mobil, PC eller begge fungerer for meg. Det er tragisk at ActiveSync er dårligere enn Sony Ericssons egen synce-programvare for "dumb-phones" men det må vi vel bare leve med.

Lenke til kommentar
Det er det samme som jeg iblant opplever. Får utforske filer og lade, men ikke synkronisere. Reboot mobil, PC eller begge fungerer for meg. Det er tragisk at ActiveSync er dårligere enn Sony Ericssons egen synce-programvare for "dumb-phones" men det må vi vel bare leve med.

Gørrkjedelig!! For meg funker det ikke med Soft reset av hverken mobil, PC eller begge. Reinstallasjon av AcitveSync løste heller ikke problemet... men det funker heldigvis med direkte Exchange-synk over WiFi ;-)

Hvordan tar man Hard reset av Xperia? Mister jeg alt da? Bør minnekortet tas ut?

Endret av Wolf2
Lenke til kommentar

Gørrkjedelig!! For meg funker det ikke med Soft reset av hverken mobil, PC eller begge. Reinstallasjon av AcitveSync løste heller ikke problemet... men det funker heldigvis med direkte Exchange-synk over WiFi ;-)

Hvordan tar man Hard reset av Xperia? Mister jeg alt da? Bør minnekortet tas ut?

Hard reset: http://www.modaco.com/content/xperia-x1-x1...x1/#entry953126

Du mister alt av programmer, dokumenter og instillinger du har lagt/gjort på telefonen. Minnekortet burde være safe, men skader ikke å ta det ut. Vet mange som gjør det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Hard reset: http://www.modaco.com/content/xperia-x1-x1...x1/#entry953126

Du mister alt av programmer, dokumenter og instillinger du har lagt/gjort på telefonen. Minnekortet burde være safe, men skader ikke å ta det ut. Vet mange som gjør det for sikkerhets skyld.

Takker, Osmano!

Hard reset gikk smertefritt... ...men etter tilbakerulling av backup tatt med SPB Backup har ingen ting endret seg! Det mest akutte problemet nå er at jeg ikke får gjort endringer på filer: Får hverken lagt inn nye programmer, sletta gamle, eller flytta programmer fra telefon til Lagringskort...

Kan det være en løsning å rulle tilbake backup steg for steg?... Hvordan gjør man evt. det?... Beklager alt maset - men skulle så gjerne hatt en telefon som fungerer helt!!...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...