Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!

Abba91

Anbefalte innlegg

Når jeg så på Bengal sin review så ble jeg litt bekymret over at alt ikke gikk så smooth som jeg hadde tenkt, men nå kommer den til å dra på skikkelig da :D Det er derfor det tar litt tid å finjustere Xperia'n, fordi den er en SE og det betyr at den ikke kan ha noen bugs. Og det er ganske vanskelig når man skal implentere sine egne menyer og programvarer inn i WM bugfritt. Nå blir det definitivt en Xperia på meg :D

Endret av Abba91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg så på Bengal sin review så ble jeg litt bekymret over at alt ikke gikk så smooth som jeg hadde tenkt, men nå kommer den til å dra på skikkelig da :D Det er derfor det tar litt tid å finjustere Xperia'n, fordi den er en SE og det betyr at den ikke kan ha noen bugs. Og det er ganske vanskelig når man skal implentere sine egne menyer og programvarer inn i WM bugfritt. Nå blir det definitivt en Xperia på meg :D

Pr idag er xperia ganske ustabil faktisk, flere beta testere sliter med sine, får ikke slåes på osv, så det er langt unna ferdig og bug fri...

Jeg er overrasket om vi ser den i 08 i det hele tatt - dessverre!

Lenke til kommentar

Pr idag er xperia ganske ustabil faktisk, flere beta testere sliter med sine, får ikke slåes på osv, så det er langt unna ferdig og bug fri...

Det er det jeg sier, det kommer til å ta tid, men jeg tror vi kommer til å se den i 08. Når de har gått ut med September som release dato så kan det hende at de pusher den fram til December, men de vil nok ikke misse jule salget.

Lenke til kommentar

Det er vel nettopp av denne grunn SE har doblet RAMen. Og ettersom HTC er involvert i produksjonen, vill jeg tro at problemene du beskriver enten er løst, eller blir løst snart.

Lenke til kommentar

Nå er ikke mer minne akkurat løsningen på alt. CPU-kraft og GPU-aksellerering vil nok ha mye mer å si for hvor smooth eyecandyen blir. Om HTC Diamond er så smooth som det ser ut til i promo-videoene så er det ingen grunn til å tro at ikke Xperia vil bli like rask.

Lenke til kommentar
Det er vel nettopp av denne grunn SE har doblet RAMen. Og ettersom HTC er involvert i produksjonen, vill jeg tro at problemene du beskriver enten er løst, eller blir løst snart.

Rafael fra HTC er indentisk med X1, men er mer stabil, den er ennå ikke annonsert og vil komme på markedet før X1.

Grunnen til at de har kjørt på mer RAM er at WM er såvidt tungrodd og tregt...

SE har SW, HTC HW mht X1 og flere pågående WM prosjekter.

;)

Lenke til kommentar

@tha stoffi: X1, Diamond og Rafael/Raphael deler HW-plattform (HTC sin sådan). Det stemmer at man kan sette på en litt annen skjerm, men for utviklerne (både HW og SW) er de nærmest identiske å jobbe med. Derimot er det som bmwm3 sier SE som står for SW-utviklingen av X1, og derfor kan den la seg vente på.

Fordømte WM-glorifisering tenker nå jeg, og det tror jeg de stakkart programmerne hos SE også tenker. :ermm:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Fikk tafse litt på en heromdagen. Byggkvaliteten var svært overbevisende! dessverre var den rimelig ustabil, så kom aldri lenger enn boot-skjermen. Forøvrig kommer den til å komme aller tidligst i desember...

Lenke til kommentar
Fikk tafse litt på en heromdagen. Byggkvaliteten var svært overbevisende! dessverre var den rimelig ustabil, så kom aldri lenger enn boot-skjermen. Forøvrig kommer den til å komme aller tidligst i desember...

Gjelder dette for norge eller for hele verden?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjelder dette for norge eller for hele verden?

Jeg tipper dette blir for utvalgte markeder, og det er sjelden Norge.

Lenke til kommentar
Norge er alltid utvalgt når det gjelder SE. Få land kjøper så mye high-end mobiler som oss.

SE-mannen jeg har snakket med var ikke like sikker på om Norge var et utvalgt marked. Det er greit nok at vi kjøper mange high-end telefoner per innbygger, men det er vel antallet solgte enheter som teller.

Lenke til kommentar

Fra Hegnar Online:

"Mobiler kan bli klassifisert som "high-end", "normal" eller "budsjett", og i Norge er hele 53 prosent av mobiler "high-end", mens 11 prosent i Sverige og 34 prosent i Danmark."

Klart SE velger å lansere telefonen i et marked der de vet de får solgt den unna. Tror ikke akkurat de lanserer den i India selv om det er mange millioner flere innbyggere der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Han som viser frem telefonen sier også at den kommer med M2 minnekort og ikke SD, kan det stemme?
Lydkortet er ødelagt på PCen (PC-bestilling i neste Opera-fane :) ) så jeg får ikke hørt noe, men all data fra SE sier den kommer med microSDHC. Tror derfor det bare er en forsnakkelse da mange har lett for å blande microSD og micro M2.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...