zennox Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ok, takk for svar. http://www.jaylee.org/RemoteControl/ Noen som har prøvd denne forresten? Optimale hadde jo vært å kunne brukt skjermen som touchpad og tastaturet som tastatur. Noen som vet om dette er mulig? Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei Xperia Fans! Har fått tak i en pent brukt Xperia - engelsk versjon ;-) Følgende spørsmål rettes til "ekspertene" her på Forumet!: 1. Hvordan endrer jeg fra engelsk til norsk ROM? 2. Hvordan kopierer jeg med meg SMS fra min gamle WindowsMobile? (Hvilken mappe finner jeg dem i - og hvor skal de ligge på Xperiaen...) Takknemlig for gode råd og tips her!! Lenke til kommentar
Bytting Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei Er ny på forumet, men har 2 spørsmål: Hvordan får jeg fram "smileys" i SMSer, e-post etc? Hvordan kan jeg få en fornuftig visning av bilder som fyller hele skjermen slik som jeg f.eks. har sett at er mulig med touch flo? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei Xperia Fans!Har fått tak i en pent brukt Xperia - engelsk versjon ;-) Følgende spørsmål rettes til "ekspertene" her på Forumet!: 1. Hvordan endrer jeg fra engelsk til norsk ROM? 2. Hvordan kopierer jeg med meg SMS fra min gamle WindowsMobile? (Hvilken mappe finner jeg dem i - og hvor skal de ligge på Xperiaen...) Takknemlig for gode råd og tips her!! Thklinge! Takk for nydelig bruksanvisning ad pkt. 1 (sjekk post 1187 på side 60!...) Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Np, bare hyggelig å kunne hjelpe For kopiering av SMS (jeg kopierte fra en Touch Diamond til X1) så brukte jeg SPB Backup. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg driver og skal selge en Xperia X1i norsk. Ble ikke helt fornøyd, pluss at jeg fikk iPhone gjennom jobben. Lurer på om det finnes noen alternative måter og låse den opp fra telenor på? Hadde ikke lyst og betale telenor de 600kr for og bryte den. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei!Jeg driver og skal selge en Xperia X1i norsk. Ble ikke helt fornøyd, pluss at jeg fikk iPhone gjennom jobben. Lurer på om det finnes noen alternative måter og låse den opp fra telenor på? Hadde ikke lyst og betale telenor de 600kr for og bryte den. Da anbefaler jeg deg å i utgangspunktet lete etter en som bruker djuice/telenor, sånn at han ikke ser på det som en ulempe Det er mange av dem da, over halve Norge faktisk. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har hatt veldig mange bydere, men ingen med telenor. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Fikk låsekoden gratis fra telenor. Men finner ut hvordan jeg skal skrive den inn. Noen som vet? Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Fikk låsekoden gratis fra telenor. Men finner ut hvordan jeg skal skrive den inn. Noen som vet? Sett inn et SIMkort i mobilen fra en annen operatør enn Telenor. Følg så veiledningen på skjermen. Mener det skal være så enkelt ;-) Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har ikke simkort fra annen leverandør på hånden. Fikk beskjed av telenor at dette skulle gjøres uten sim. Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Akkurat fått meg en Xperia, lurte på om noen kunne forklart enkelt hvordan jeg kan legge inn Touch flo 3D inn som et panel? Og hvordan gjør jeg når jeg skal installere cab filer? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Catta: CABviaActiveSync, dette er lettest, men du kan også legge de over på telefonen og installere ved å klikke på de i File Explorer. For TouchFlo 3D må du nok over på XDA-Developers forumet, kommer stadig forbedrede versjoner. Min anbefaling er å bytte ROM til Touch-IT v4.0 (custom ROM) for TouchFlo 3D og bedre ytelse. Endret 13. mars 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Fikk min norske X1 i går, og har brukt en del tid på å utforske telefonen. Er litt usikker på alle stedene jeg har vært inne og justert. Så tenkte å ta en hard reset. Også kjøre SE update service for å eventuelt få siste oppdateringer. Men nå har jeg prøvd et utall ganger med å holde left/right knapp inne+power for hard reset. Og også prøvd å holde inne volum+power knappen inne. For å kunne følge det som SE Update Service programmet sier (for å få opp den fargestripede skjermen). Har prøvd mange forskjellige måter (kun +volum, og -volum, begge samtidig, kort tid, lang tid. Alle muligheter føler jeg? Men telefonen starter faen meg bare på vanlig måte...ARG.... Tips? Endret 15. mars 2009 av Nervevrak Lenke til kommentar
osmano Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Fikk min norske X1 i går, og har brukt en del tid på å utforske telefonen.Er litt usikker på alle stedene jeg har vært inne og justert. Så tenkte å ta en hard reset. Også kjøre SE update service for å eventuelt få siste oppdateringer. Men nå har jeg prøvd et utall ganger med å holde left/right knapp inne+power for hard reset. Og også prøvd å holde inne volum+power knappen inne. For å kunne følge det som SE Update Service programmet sier (for å få opp den fargestripede skjermen). Har prøvd mange forskjellige måter (kun +volum, og -volum, begge samtidig, kort tid, lang tid. Alle muligheter føler jeg? Men telefonen starter faen meg bare på vanlig måte...ARG.... Tips? * Endret 14. mars 2009 av osmano Lenke til kommentar
Shjatå Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvordan deaktiverer jeg edge og 3G? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Last ned "NoData", et program hvor du kan deaktivere datakontoer svært kjapt. Dermed kan du skru av internettilgangen (via gprs, umts, hsdpa) mens MMS-kontoen og internett via WiFi fortsatt får adgang til nettet. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hei! Har snakket med Sony Ericsson ang operatørlås på Xperia. Og det eksisterer faktisk ikke. De har valgt og lage denne telefonen uten denne muligheten. Så det at telenor mener du må låse den opp, er bare bull. Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Np, bare hyggelig å kunne hjelpe For kopiering av SMS (jeg kopierte fra en Touch Diamond til X1) så brukte jeg SPB Backup. Takk for nok et nyttig tips, thklinge! ;-) Da er Xperiaen endelig i bruk - Yippikayay!! Og - RJV ToneSetter fungerer - selv om det egentlig ikke er for trykkskjermmobiler! Et program jeg anbefaler alle som vil sette sanger som ringetone/alarm etc. uten å måtte legge dem i en spesiell mappe... Noen som vet om det finnes programvare for å sette profil til "Auto"?? Dette hadde WM5 - og jeg synes det var genialt: Om du hadde avtaler i Outlook satte telefonen seg automatisk til "Møte", mens den ellers stod på Profil "Normal". Må si jeg savner dette! Lenke til kommentar
Wolf2 Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Noen som vet om det finnes programvare for å sette profil til "Auto"?? Dette hadde WM5 - og jeg synes det var genialt: Om du hadde avtaler i Outlook satte telefonen seg automatisk til "Møte", mens den ellers stod på Profil "Normal". Må si jeg savner dette! Har snust litt rundt... ...ser ut som om dette med Automatisk profil kan løses via SPB Phone Suite: http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-s...are/phonesuite/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå