Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!

Abba91

Anbefalte innlegg

Snart på tide å bytte ut driten

Siste skudd på grenen var da telefonen gikk fullstendig bananas i dag.

Vibrerte som om den skulle hatt bilbatteri innebygd.....selve telefonen var selvsagt mørkelagt og låst, så mulighetene var selvsagt i kaste den i veggen eller for 1000ende gang pittle ut batteriet......

Det ble batteriet denne gang, hvem vet hva det neste blir....

Har desverre også kjøpt 1 års abn på wayfinder, et program som generelt smleter telefonen og tapper for strøm på en halvtime enten programmet går eller du har stengt det ned......

Ikke finner det en eneste adresse heller bortsett fra innelagte bensinstasjoner,resturanter,kino osv..................

Bortkasta penger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, testet selv Wayfinder men fant det nærmest ubrukelig. Brukte år på å søke etter adresser og ingen indikasjon på at noe søk faktisk foregikk.

Hakkete og styggt/dårlig rent grafisk.

Bytte raskt over til TT7 som virker som en drøm.... :-)

Endret av superswede
Lenke til kommentar
Ja, testet selv Wayfinder men fant det nærmest ubrukelig. Brukte år på å søke etter adresser og ingen indikasjon på at noe søk faktisk foregikk.

Er det tom tom du mener?

Er det noe du må kjøpe også?

Lenke til kommentar

Er det tom tom du mener?

Er det noe du må kjøpe også?

TT = Tom Tom ja.

TomTom må en betale for ja.

Lenke til kommentar

En av de få tingene jeg var skuffet over med min X1 var at det meste av video lagget noe fryktelig. Ikke engang mp4 video i middels kvalitet (256MB pr film - komprimert for bruk på min N95 i sin tid) lot seg spille av spesielt tilfredstillende. De få videoene som jeg klarte å spille av uten hakking var så hardt komprimert at det uansett var ubrukelig. Men i rein desperasjon kjøpte jeg CorePlayer og jaggu skal jeg si det ble fart på sakene. Nå kan jeg legge inn 700MB Xvid/DivX filmer, og de går som smurt! Slipper tilogmed å konvertere de til mp4. Det er nå en fryd å se på film på telefonen. Jeg kan absolutt anbefale CorePlayer. Programmet koster riktignok 30USD, men er verdt det.

Til slutt har jeg et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg:

Lar det seg gjøre å lage grupper med kontakter? Fant ikke ut av det

Lenke til kommentar
Re. "Stengt for iphone mot exchange? Da har de jobbet hardt. Jeg kan tildels se argumentet da du kan fjernslette en wm fra exchange"

Njae, de har stengt for ALL direkte komm. med Exchange over ActiveSync. Går pt kun via tredjepartsløsing (MOZO) som kun har støtte for WM og noen S60 devicer. Det går å fjernslette iPhone på samme måte som en WM på Exchange.

og poenget er?

En av de få tingene jeg var skuffet over med min X1 var at det meste av video lagget noe fryktelig. Ikke engang mp4 video i middels kvalitet (256MB pr film - komprimert for bruk på min N95 i sin tid) lot seg spille av spesielt tilfredstillende. De få videoene som jeg klarte å spille av uten hakking var så hardt komprimert at det uansett var ubrukelig. Men i rein desperasjon kjøpte jeg CorePlayer og jaggu skal jeg si det ble fart på sakene. Nå kan jeg legge inn 700MB Xvid/DivX filmer, og de går som smurt! Slipper tilogmed å konvertere de til mp4. Det er nå en fryd å se på film på telefonen. Jeg kan absolutt anbefale CorePlayer. Programmet koster riktignok 30USD, men er verdt det.

Hvilken versjon CorePlayer har du? Jeg har bare prøvd med en 1.2.5 utgave og den klarer ikke mp4 videoene fra f.eks. klikk eller tekzilla. Men du har kanskje 1.3 eller deromkring? kan du ev. teste klikk tv videoen? isåfall er det vel verdt å investere om den klarer det.....

Lenke til kommentar
Re. "Stengt for iphone mot exchange? Da har de jobbet hardt. Jeg kan tildels se argumentet da du kan fjernslette en wm fra exchange"

Njae, de har stengt for ALL direkte komm. med Exchange over ActiveSync. Går pt kun via tredjepartsløsing (MOZO) som kun har støtte for WM og noen S60 devicer. Det går å fjernslette iPhone på samme måte som en WM på Exchange.

og poenget er?

Poenget er at jeg mener at de ikke har jobbet spesiellt hardt for å sperre iPhone uten rett o slett sperret alle tlf... og at argumentet med kun å supportere WM på ActiveSync ikke er tilstede da detsamme kan gjøres med iPhone.

Lenke til kommentar

Forøvrig...

Noen som har motatt mms på denne?

Hos meg kommer det et lite klonk(ikke den lyden jeg har innstilt mms på)

Så må jeg manuelt bekrefte at telefonen skal få lov å laste ned mms`en.....

Deretter ingen lyd som telefonen er innstilt på osv.....men meldingen dukker nå opp...

Ikke finner jeg noe galt i innstillingene heller

slik vil jeg ikke ha det, telefonen skal laste ned automatisk mms meldinger, den rette mms lyden skal komme osv...

opplever flere dette?

Lenke til kommentar
Hvilken versjon CorePlayer har du? Jeg har bare prøvd med en 1.2.5 utgave og den klarer ikke mp4 videoene fra f.eks. klikk eller tekzilla. Men du har kanskje 1.3 eller deromkring? kan du ev. teste klikk tv videoen? isåfall er det vel verdt å investere om den klarer det.....
Jeg har versjon 1.2.5. Klikk sin mp4 versjon hadde endel frame dropout, men DivX versjonen gikk glatt (ikke at det hjelper deg da men...). Mulig det kommer en fix for det senere? Slik jeg har forstått det så er h.264 en ganske prosesskrevende codec å jobbe med Endret av agep
Lenke til kommentar

og poenget er?

Poenget er at jeg mener at de ikke har jobbet spesiellt hardt for å sperre iPhone uten rett o slett sperret alle tlf... og at argumentet med kun å supportere WM på ActiveSync ikke er tilstede da detsamme kan gjøres med iPhone.

Jo det skjønte jeg, men hva vil de oppnå med å sperre for alt annet ein WM?

Lenke til kommentar
Høres ut som Andynator har god grunn for å bytte xperia'n sin.

Etter å ha beskrevet ALLE problemene mine til SE vil de at jeg skal levere den inn da de påstår det er noe galt med batteriet mitt...

Det er det helt sikkert,men det er langt mer enn batteriet som er på trynet på denne telefonen

Men jeg kjøper ikke telefoner for å la dem være verkstedvare, da ryker de heller på andre måter :ph34r:

Lenke til kommentar

og poenget er?

Jo det skjønte jeg, men hva vil de oppnå med å sperre for alt annet ein WM?

WM er det eneste som er støttet av MOZO løsningen som alle devicer må "gå via". MOZO tilbyr:

- økt sikkerhet i forhold til de muligheter som tilbys på Exchange ved å bare bruke "vanlig" activesync. Som f.eks: sletting av hele devicen via SMS (krever mao ikke at tlf kobler sig opp via GPRS),

- klienten rapporterer "hendelser" til sentralen (som f.eks hvis man bytter SIM kort i tlf),

- MOZO kan styre hvor f.eks mailer lagres (styres til minnekortet) og kan force kryptering av minnekort mm.

- Forenklet oppsett av tlf (GPRS settings, Mailoppsett, utrulling av applikasjoner etc) ved at man rett o slett sender en SMS til ett visst nummer og får oppsettet tilbake og kun trenger å trykke "Confirm/Accept" etc.

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Jeg har fått lagt inn de ringetoner,sms varsling etc som jeg vil ha, men jeg finner ikke ut hvordan man legger til nye varsler på alarmen bruker tlf som vekkerklokke og de lydene som ligger inne på tlf er jo bare så iriterende,,, noen somm kan hjelpe til med tips her ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...