diver981 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har nå hatt Xperiaen i et par uker og er utrolig fornøyd med følgende unntak, lyden i telefonen er veldig lav og det har ikke lykkes meg å stille den opp til et bra nivå, ved f.eks bilkjøring med bruk av TomTom blir lyden for lav, Er det andre som er plaget med dette og som eventuellt har et tips å komme med? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 naar du trykker paa hoeytalerikonet paa start linja, saa kommer det frem to "skyvebrytere". den ene er for systemlyder, og den andre er ringevolumet. det aa skru begge til maks hjelper litt. jeg synes ogsaa at lyden er for lav. Lenke til kommentar
Man1sk Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Nå har komplett inne 36 Svarte. (Svenske X1) på lager:P Trykk her Nå har komplett.no endret dato på sort xperia i engelsk versjon fra 17. desember til 15 november også. Jiiiha...! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Nå har komplett inne 36 Svarte. (Svenske X1) på lager:P Trykk her Billigere svensker på megastore.no Oppdatert: Responsivitetsduell mellom Touch Pro og X1. Morsomt:-) http://uk.youtube.com/watch?v=bfBLsMl-yoI Endret 13. november 2008 av osmano Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Du sier "Såfremst MediaPlayer ikke blir lukket på telefonen så fortsetter musikkavspillingen når jeg er tilbake i bilen." Dvs. at du selv bruker windows media player fra startmenyen? For der fungerer nemlig Nokiaheadsettet også. Men ikke ved avspilling fra multimediapanelet til SE. Kan du ev. teste dette mot JVC spilleren? Du har rett, lydoverføring fungerer utmerket med SEs mediapanel men AVRCP fungerer ikke. Dette er vel noe SE bør patche til neste firmware, evt bare panelet om det er feilkilden. Ja, det var jo det jeg prøvde å si til supporten for X1 til SE, men det er her jeg mener at de er like håvne og viser elendig kundeservice på samme måte som på P990i. Dette var jo ikke SE sin feil, det var jo Nokia som hadde problemer med sitt produkt og SE var ikke ansvarlig for å få slike ting til å funger. Deres eget headsett skulle vistnok fungere og det var godt nok for han.... makan til idiot. Men jeg sender SE en mail angående problemet. Fin om du gjør det samme, så får saken kanskje større gehør i systemet deres. Mail sendt til SE. det fungerer i internet explorer :OOpera har jeg satt som standard nettleser, saa om problemet ikke bare gjelder min telefon, saa er det nok Opera mobile som er synderen. jeg skal proeve i opera mini senere. naa har jeg proevd baade i opera mini, og i Iris, og det ser ut til at problemet bare gjelder opera mobile. er det flere her som kan bekrefte at symboltasten (au) ikke fungerer i opera mobile? Symboltasten fungerer ikke i Opera hos meg heller, dermed kan jeg ikke søke på ord som bruker særnorske tegn. Skrev om det også i mailen til SE. Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har nå hatt Xperiaen i et par uker og er utrolig fornøyd med følgende unntak, lyden i telefonen er veldig lav og det har ikke lykkes meg å stille den opp til et bra nivå, ved f.eks bilkjøring med bruk av TomTom blir lyden for lav, Er det andre som er plaget med dette og som eventuellt har et tips å komme med? Høres ut som lydkvaliteten varierer fra telefon til telefon. Amobil mente dette i sin test fra 31.10.08: Bra lydkvalitet og greit batteriLydkvaliteten i samtaler er god, og volumet kan stilles høyt nok til at både du og irriterte medpassasjerer på bussen får med seg samtalen. Dekningen holdt seg også oppe uten problemer under hele testperioden. I testen på DinSide mente de at lyden var utmerket. Mens i testen på Dagens It mente de at lydkvaliteten kunne vært bedre. Etter mange tester og brukernes erfaringer har jeg nå blitt i tvil om jeg skal ha denne type telefon. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 samtalelyden er grei, men ringelyden er lav. hvis du er usikker, så er det beste du kar gjøre å prøve telefonen før du kjøper den Lenke til kommentar
Antonov Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) samtalelyden er grei, men ringelyden er lav.hvis du er usikker, så er det beste du kar gjøre å prøve telefonen før du kjøper den Hei. Ja, bruker å prøve telefonene før jeg kjøper de, samt leser tester og brukererfaringer. Var innom en El-Kjøp-butikk for å prøve telefonen, men batteriet ble utladet og ekspeditøren sa han ventet på å få tilsendt en ladekabel, for det fulgte ikke med noen i leveransen. Noen andre butikker i nærheten har ikke fått den inn. En Telebutikk hadde fått beskjed om at leveransen var utsatt. Og hvis jeg skulle hatt en X1, skulle det for mitt vedkommende vært den norske utgaven, så jeg har god tid på å teste. Angående testing av telefonens lyd; Har forresten aldri prøvd å ringe til eller fra telefonene jeg tester i butikker. Endret 13. november 2008 av unison Lenke til kommentar
Optimus Prime Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg bruker fring på mobilen min nå, er det mulig å bruke det på X1? Lenke til kommentar
Optimus Prime Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Bestilte X1 hos Chess for en uke siden da kosta den 3249.- med abb. Nå har den gått opp til 3849.- og Chess kundeservice mente jeg måtte betale den nye prisen, ikke den som står på ordre bekreftelsen. Har de lov til dette? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 du skal betale den prisen som gjaldt paa det tidspunktet du forhaandsbestillte. uansett om prisen i ettertid har gaatt opp, eller ned. enkelt og greit. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Nei, det har de ikke! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Juridisk sett kan de ganske enkelt drite i denne påstanden. Avtaler skal oppfylles slik det er lagt til grunn ved avtaleinngåelsen, med mindre begge parter er enig om å avvike den. Lenke til kommentar
Optimus Prime Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 De sier det er ny pris som gjelder når jeg ringte inn... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Bestilte du for en uke siden med den gamle prisen, så gjelder den. Vis til ordrebekreftelsen du fikk. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Nå har komplett inne 36 Svarte. (Svenske X1) på lager:P Trykk her Nå har komplett.no endret dato på sort xperia i engelsk versjon fra 17. desember til 15 november også. Jiiiha...! Hva er egentlig forskjellen på svensk og engelsk versjon? Er det alltid mulig å velge engelsk menyspråk, eller må mobilen flashes på nytt da? Har den svenske modellen ä, ö, å på tastene? Er det noen som vet sikkert om den norske utgaven kommer med særnorske tegn på tastaturet? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 De sier det er ny pris som gjelder når jeg ringte inn... Hvis du har fått en ordrebekreftelse med den gamle prisen så er det nettopp det det er, en bekreftelse på at en avtale er inngått og at du skal betale den prisen. De kan ikke da gå tilbake på det og si at du skal betale mer. Fortell at du med loven i hånd skal ha den prisen ellers bytter du enkelt og greit leverandør. Lenke til kommentar
Optimus Prime Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Snakket med de en gang til nå, Nå er det den på ordrebekreftelsen som gjelder... Så den jeg snakka med i sta var sikkert ny i jobben eller noe, men jeg syntes det var unødvendig... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 De sier det er ny pris som gjelder når jeg ringte inn... Stå på ditt, du har det juridiske på din side. Svært lite profesjonelt av Chess å fremstå slik de gjør. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Nå har komplett inne 36 Svarte. (Svenske X1) på lager:P Trykk her Billigere svensker på megastore.no Oppdatert: Responsivitetsduell mellom Touch Pro og X1. Morsomt:-) http://uk.youtube.com/watch?v=bfBLsMl-yoI Er det bare meg som har problemer med megastore.no? Timeout hver gang jeg prøver den websida. Har de rævdårlige servere eller hva... edit: www.megastorenorge.no fungerer bedre ja. Endret 14. november 2008 av maedox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå