eggs Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk det hørtes bra ut. Med en slik løsning ser jeg inegn grunn til å vente på norsk versjon. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Takk det hørtes bra ut. Med en slik løsning ser jeg inegn grunn til å vente på norsk versjon. Man må bare forsikre seg om at man får den versjonen som har en slik enkel løsning. For å vite det må man gå inn i telefonen for å sjekke om den har "skandinavisk tastatur"-løsning for àü-funksjonen. Eller spørre hvor de får telefonene sine fra. Hvis de kommer fra Brightpoint/Dangaard så er de høyst sannsynlig med denne løsningen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har forsøkt å flashe telefonen til siste software men fortsatt kreves det: Å: a+symboltasten 5 ganger Æ: a+symboltasten 9 ganger Ø: o+symboltasten 7 ganger Kjøpt ny på Veita Elektro i Tromsø på tirsdag. Pratet med X1-support og de hadde ingen anelse om at det var andre versjoner av programvaren ute og hadde ingen informasjon om noe "System -> Skandinavisk tastatur". Lenke til kommentar
osmano Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Jeg har forsøkt å flashe telefonen til siste software men fortsatt kreves det: Å: a+symboltasten 5 ganger Æ: a+symboltasten 9 ganger Ø: o+symboltasten 7 ganger Kjøpt ny på Veita Elektro i Tromsø på tirsdag. Pratet med X1-support og de hadde ingen anelse om at det var andre versjoner av programvaren ute og hadde ingen informasjon om noe "System -> Skandinavisk tastatur". Merkelig at ingen vet noe om dette. Det er atkeligvis bare en liten bagtell av en oppdatering som kan fikse dette. Vi får følge med videre. Jeg ser at det er mange butikker og nettbutikker som er utsolgt for første ladning med telefoner så vi får håpe på at neste ladning er oppdaterte med Skandinavisk tastatur. Jeg kan godt ha en engelsk versjon så lenge det er lett å få ÆØÅ. Jeg har planlagt å kjøpe telefon rundt den 15/11 så da håper jeg at dette har blitt greiet ut. Jeg var forresten på Elkjøp i dag. De hadde en inne, men han jeg prata med visste ingenting om noe. Han skjønte fort at jeg visste mye mer om X1 en han gjorde. Hvor mye betalte du for din? På elkjøp skulle de ha 6400,- Dyrt!! Endret 8. november 2008 av osmano Lenke til kommentar
Chainman Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg bestilte min fra elprice i går, dog jeg er egentlig litt usikker på prisen. tror det er rundt en 6500 u/abo. Men men, sitter å gleder meg som faen til jeg får mobilen(rundt slutten av måneden fikk jeg høre.) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Det hadde vert fint om noen av dere som bare trenger å trykke en gang på àü tasten etter a for å få å, kan nevne programvareversjonen dere har. jeg har: rom versjon: 1.02.931.3 rom dato: 08/29/08 software version R1AA017 Customization Version: R15A Customization Variant: Generic_UK jeg så etter oppdatering i gårkveld, uten at jeg fant noen. (via sonyericsson updater service) Lenke til kommentar
2mmen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har alt det samme som deg men slipper og trykke au mange gang! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 hva med: Software Id: 1213-6450 Customization Id: 1215-1832 (det var denne thklinge oppgraderte til tror jeg) Lenke til kommentar
diver981 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hiver meg inn uten å ha lest alle innleggene... Som nevnt tidligere har jeg på min tlf kun behov for å trykke 'au' knappen en gang for å lage en 'å', en kamerat av meg har kjøpt Xperia hos samme forhandler 3 dager senere, han må trykke flere ganger, forskjellen på våre telefoner er at på min så ligger det et "tilleggsprogram" som heter Skandinavia Tastatur, dette finnes på settings menyen-system, ved siden av taskmanager, Skandinavia Tastatur er laget av epocet.no men de har ikke noe informasjon om dette på sine sider.... Lenke til kommentar
Chainman Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Men er det noen som har noe annet negativt å si utenom det med tastaturet? Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Får min X1 på tirsdag, skal gi tibakemelding på æåø da + software id. Lenke til kommentar
genser Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg ser at det er mange butikker og nettbutikker som er utsolgt for første ladning med telefoner så vi får håpe på at neste ladning er oppdaterte med Skandinavisk tastatur. SE vil ikke komme med norsk utgave før neste år. De vet at vi i Norge er SE-gale og kjøper den uansett, så ingen hast for dem. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jeg ser at det er mange butikker og nettbutikker som er utsolgt for første ladning med telefoner så vi får håpe på at neste ladning er oppdaterte med Skandinavisk tastatur. SE vil ikke komme med norsk utgave før neste år. De vet at vi i Norge er SE-gale og kjøper den uansett, så ingen hast for dem. Jeg mente engelsk versjon med "Skandinavisk tastatur" så at man har lett tilgang til ÆØÅ via àü-tasten. Jeg vet at den norske versjonen kommer senere Oppdatering: Jeg var i kontakt med Brightpoint via mail (side 32 post #622) Jeg har nå sendt noen oppfølgingsspørmål samt at jeg også har sendt noen spørsmål til epocket.no om "Skandinavisk tastatur" Poster svarene jeg får. Endret 9. november 2008 av osmano Lenke til kommentar
eggs Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Flott Osmano. Ønsker å kjøpe telefonen, men det er kun aktuelt med den versjonen med skandinavisk tastatur. Kan ingen selgere garantere det velger jeg HTC Touch Pro. Venter i spenning på tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
xdereco Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg ser at det er mange butikker og nettbutikker som er utsolgt for første ladning med telefoner så vi får håpe på at neste ladning er oppdaterte med Skandinavisk tastatur. SE vil ikke komme med norsk utgave før neste år. De vet at vi i Norge er SE-gale og kjøper den uansett, så ingen hast for dem. Jeg mente engelsk versjon med "Skandinavisk tastatur" så at man har lett tilgang til ÆØÅ via àü-tasten. Jeg vet at den norske versjonen kommer senere Oppdatering: Jeg var i kontakt med Brightpoint via mail (side 32 post #622) Jeg har nå sendt noen oppfølgingsspørmål samt at jeg også har sendt noen spørsmål til epocket.no om "Skandinavisk tastatur" Poster svarene jeg får. Jeg testet å installere men ingen forandinring: http://vvv.epocket.no/tastatur/default.aspx Tipper det er en spesialversjon av dette proframmet vi må få tak i. Tipper dette ligger som en .cab fil på minnebrikken til de som har dette programmet installert som standard. Kan noen sjekke dette? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg ser at det er mange butikker og nettbutikker som er utsolgt for første ladning med telefoner så vi får håpe på at neste ladning er oppdaterte med Skandinavisk tastatur. SE vil ikke komme med norsk utgave før neste år. De vet at vi i Norge er SE-gale og kjøper den uansett, så ingen hast for dem. Jeg mente engelsk versjon med "Skandinavisk tastatur" så at man har lett tilgang til ÆØÅ via àü-tasten. Jeg vet at den norske versjonen kommer senere Oppdatering: Jeg var i kontakt med Brightpoint via mail (side 32 post #622) Jeg har nå sendt noen oppfølgingsspørmål samt at jeg også har sendt noen spørsmål til epocket.no om "Skandinavisk tastatur" Poster svarene jeg får. Jeg testet å installere men ingen forandinring: http://vvv.epocket.no/tastatur/default.aspx Tipper det er en spesialversjon av dette proframmet vi må få tak i. Tipper dette ligger som en .cab fil på minnebrikken til de som har dette programmet installert som standard. Kan noen sjekke dette? Håper jeg får svar fra epocket.no om dette i morgen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Mitt minnekort var helt 100% tomt når telefonen kom fra eska. Jeg har "herregud-så-mange-trykk-på-symboltasten-for-å-få-særnorske-tegn"-utgaven (la oss gjøre det til et offisiellt navn ) og min device info er som følger: ROM version: 1.02.931.3 ROM date: 08/29/08 Software ID: 1213-6450 Software ver: R1AA017 Customization ID: 1215-1832 Customization Version: R15A Customization Variant: GENERIC_UK Lenke til kommentar
Chainman Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hvor stort minnekort fulgte med på telefonen? Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Håper jeg ikke får "herregud-så-mange-trykk-på-symboltasten-for-å-få-særnorske-tegn" utgaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå