Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!

Abba91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva blir prisen [...] kommer den med Opera?
I følge Eldar 600-700 euro, så minst 7000kr uten abonnement er nok sannsynlig. SE har god tradisjon for å inkludere Opera, men det skyldes nok også at SE/UIQ ikke har utviklet sin egen browser som feks Nokia. Opera er jo uansett det beste valget, men årsaken til at SE har valgt denne løsningen skyldes nok i stor grad også at det er dyrt å utvikle en god browser. Om jeg skal gjette kommer den nok bare med IE Mobile, men SE skal i følge Eldar har jobbet mye med tillegg til OSet så den ikke skal komme uferdig som de fleste smarttelefoner (tenker da på alt automatisk tastelås til skikkelig mediagalleri) så sjansen er der.

Om den skulle komme uten vil du uansett kunne installere Opera Mobile 9.5 siden det er WM, men da blir det ca 170kr ekstra.

Det er en WM-telefon. Den vil komme med en spiller ( og mange andre programmer ) som sucker, men det har ingenting å si da du har en rekke andre å velge mellom.
Som sagt, SE skal ha jobbet mye med å legge inn det "ekstra". :)
Lenke til kommentar

Det er i tillegg til vanlig GPS. Hvis jeg har forstått det rett så er det et system som finner ut hvilke basestasjoner du er koblet til (vanlig mobilnett) og ved hjelp av det avgrenser et område sånn at det skal gå fortere å finne posisjonen din. (Correct me if I'm wrong)

Lenke til kommentar
Dette at den har aGPS, betyr det at den ikke har vanlig GPS eller er det bare noe i tillegg til den vanlige GPSen?
Den diskusjonen raste i N96-tråden for to dager siden, det korte svaret er nei og ja alt ettersom hva produsenten definerer som en A-GPS og hva som faktisk er en A-GPS.

Hvis jeg har forstått det rett så er det et system som finner ut hvilke basestasjoner du er koblet til (vanlig mobilnett) og ved hjelp av det avgrenser et område sånn at det skal gå fortere å finne posisjonen din.
Teknologien du snakker om heter CellID, og helt riktig hva som er A-en i A-GPS. En definisjon av baseceller/CellID er i N96-tråden. Dessverre sier noen produsenter A-GPS om en telefon kun utstyrt med CellID-teknologi, så det blir ikke lett. :mad:

Her en noen skjermskudd av X1i. :)

business.jpg

calendar.jpg

media.jpg

photo_album.jpg

playnow.jpg

(Alle bildene er hentet fra se-nse.net.)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Endelig en telefon som har ALT!

Jeg har hatt Qtek/HTC de siste 3 årene og kommer aldri til å gå over til noe annet enn Windows Mobile.. Greit, iPhone er en morsom underholdningstelefon, men dersom man vil bruke telefonen både til jobb og underholdning, er HTC/windows mobile det eneste alternativet.

Jeg gleder meg så sykt til denne telefonen kommer og jeg skal helt garantert ha den så snart den finnes i butikkene. Selvfølgelig, kommer det noe mer spennende før Q3/Q4 2008 så vurderer jeg jo noe annet.. Utrolig lenge å vente da.. :(

Det blir vel å vente et halvt år, eller mer. Men den som venter på noe godt, osv... :)

På den annen side kan det komme litt av hvert snadder i butikkene før den tiden er gått. Time will show.

Jepp, det jeg tenkte også.. Hadde iPhone f.eks. hatt 3G/HSDPA og qwerty-tastatur hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger engang .. :)

Qwerty tastaturet bryr jeg meg ikke så veldig mye om, hvis skjermen er solid og virkelig er "finger friendly" så burde et on screen keyboard klare å gjøre jobben. Men det er jo greit at de har klart å presse det inn i en så fullspekka telefon og fortsatt laget den tynn og sexy.

Lenke til kommentar

Først nå la jeg merke til at alle skjermskuddene er 552x800, noe som er litt rart når X1i har en oppløsning på 480x800. se-nse.net har alltid rykter, specs og bilder om/av SE-modeller først så det er nok riktig, men uansett litt rart.

... PlayNow-funksjonen ser helt rått ut da!
Legger merke til at et musikkalbum koster like mye som et tema i PlayNow-butikken, men det har nok sammenheng med at PlayNow re-lanseres denne våren (mener å huske mars). :)

Var nok litt kjapp der, det var jo selvfølgelig bare en låt på det albumet som kostet like mye. :innocent:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hørte litt nøyere etter på den hands on filmen og fikk høre "520 Mhz processor" Dette er en glad nyhet, fordi nå har jeg tro på at XPERIA panelene kan fungere knirkefritt med et program som Opera i bakgrunnen.

Dette hjelper også programmene MYE, som for eksempel Opera's nye Mobile Browser Den kommer til å kreve heftig med hardware for å kunne kjøre Youtube filmer i browseren og takle liknende oppgaver.

Dette gjør at man kan sitte å høre på musikk, være på MSN og samtidig surfe med Opera smertefritt :D

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Håper denne fantastiske telefonen / PDAen er laget slik at skjermens vinkel kan bli LITEN nok til at telefonen kan stå oppslått på bordet (som en laptop), slik at man ikke er nødt til å holde den bare i hendene eller på fanget for å bruke QWERTY-tastaturet og samtidig se skjermen godt - jfr. HTC TyTN II og Nokia E90, som har løst dette problemet på en god måte.

Lenke til kommentar

Tidspunktet når vi ser denne modellen blir interresant.

Håper ikke det blir en ny P990...

Er vi heldige, Q3, er vi uheldige... da tør jeg ikke tenke på når det kan bli.

OS'et er ikke offisielt ferdig, vi snakker om en mellom stasjon mellom WM 6 og 7.

Og dette er første modell i Xperia serien, vi vil se UIQ i denne serien også, men da med den nye platformen.

S60 touch er også stipulert til å komme Q4, og sammenlikne disse med Iphone blir meningsløst!

Lenke til kommentar
Tidspunktet når vi ser denne modellen blir interresant.

Håper ikke det blir en ny P990...

Er vi heldige, Q3, er vi uheldige... da tør jeg ikke tenke på når det kan bli.

OS'et er ikke offisielt ferdig, vi snakker om en mellom stasjon mellom WM 6 og 7.

Og dette er første modell i Xperia serien, vi vil se UIQ i denne serien også, men da med den nye platformen.

S60 touch er også stipulert til å komme Q4, og sammenlikne disse med Iphone blir meningsløst!

Os'et blir noe imellom WM 6 og WM 7? hvor har du hørt dette? Og hva betyr det?

Lenke til kommentar
Os'et blir noe imellom WM 6 og WM 7? hvor har du hørt dette?
The reason for this unwillingness to demo the phone’s features has much to do with the restrictions put in by Microsoft’s, in fact, Sony Ericsson showcased only what they had built upon the OS itself. Missing OS version from the official press-release, plus a very vaporous release date “in 2H 2008” are two pieces of one puzzle that is all yours to solve. The fact of the matter is that the handset carries the OS version that is to come after WM 6.1
;)
Lenke til kommentar
Os'et blir noe imellom WM 6 og WM 7? hvor har du hørt dette?
The reason for this unwillingness to demo the phone’s features has much to do with the restrictions put in by Microsoft’s, in fact, Sony Ericsson showcased only what they had built upon the OS itself. Missing OS version from the official press-release, plus a very vaporous release date “in 2H 2008” are two pieces of one puzzle that is all yours to solve. The fact of the matter is that the handset carries the OS version that is to come after WM 6.1
;)

Interesting :hmm:

Leste litt på siden til Eldar og forst en del mer. Han sier også at den kommer til å bli lansert tidligst i Oktober, så som vi har sagt før i forumet så kan mye skje innen den tid....Hvem vet, kanskje Nokia ombestemmer seg og lager en WM phone :p

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...