tundra Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er detnoen som har forslag til hvilket program jeg kan bruke for enkelt å lage en søkbar oversikt over mappestrukturen på en harddisk jeg har? Mappestrukturen er omtrent noe som dette (bare med navn istedet for tall). mappestruktur.bmp Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Start > Run >> "cmd" >> "tree" ? Lenke til kommentar
7r Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Start > Run >> "cmd" >> "tree" ? Er det mulig å få skrevet ut mappestrukturen, når du har gjort det? Pluss det andre du finner på "DOS"? Og vises alle filene? Endret 28. februar 2008 av 7r Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Dersom du skriver inn tree med attributten /F, dvs slik: tree /F får du en tekstbasert hierakisk visning for alle filene dine, inkludert filnavn. Problemet vil være at en harrddisk gjerne inneholder en god del filer, og cmd-vinduet takler ikke mer en 9999 linjer. Skal sjekke etterpå om det går an å lage en batch-fil som skriver resultatet av tree /F inn i en tekstfil. Da er jo problemet løst. EDIT: Da fikk jeg det til, det var jo ikke særlig vanskelig. Last ned filen jeg har lagt ved, gi den filendelsen .bat i steden for .txt, og dobbeltrykk på den. Da vil et "DOS"-vindu dukke opp, og etter en liten stund lukke seg. Da vil en tekstfil, mappestruktur.txt, bli laget på det samme området som batchfilen ble kjørt fra. Denne filen inneholder en hierakisk, tekstbasert mappestruktur med filnavn. EDIT2: Deretter kan en åpne denne filen i en teksteditor og søke etter det man ønsker. Ikke særlig brukervennlig, men det funker. EDIT3: Legg bat-filen i den mappen du vil at den skal notere filer fra underkataloger fra. I ditt/deres tilfelle legger du/dere filen direkte på C:-disken. mappestruktur.txt Endret 15. februar 2008 av garanti Lenke til kommentar
tundra Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Dette er jo vel og bra, men jeg tenkte mer som i en søkbar database. Slik at denne også kan brukes som planlegging, altså før de faktiske mappene eksisterer. Flere forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå