tombos1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Heisan! Tenkte jeg skulle oppgradere PC-en min litt. Har i dag følgende: - MSI (Micro Star) MS-7125 (K8N Neo4-F) - AMD Athlon 64 Processor 3200+ - 2,01 GHz, 2,00 GB Ram - Nvidia Geforce 7600 GT, 256,0 MB Bruker PC-en til en del spill; BF2, BF2142 og Cod4, surfing, familiebruk etc. og tenkte først å bytte skjermkortet og rammen (DDR 3200 - 2gb). Vil dette være en ok-oppgradering, eller burde jeg gjøre noe annet? Gidder ikke å bruke en formue, men tenkte kanskje rundt kr 3.000,- for hele oppgraderingen. Setter stor pris på all hjelp... Endret 12. februar 2008 av tombos1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Etter en rask titt på oppsettet, så kan det virke som at mengden ram er ganske stor i forhold til resten av speccen på maskinen din. Jeg tror jeg ville gått for nytt skjermkort. Nå vet jeg ikke hvordan prosessoren din yter, kanskje du får mer ut av å skifte den ut - kanskje til en dual core. Nei, wuups: den har visst kun støtte for socket 939 (som nesten ikke er tilgjengelig lengre). Kanskje du bare selger maskinen din og kjøper alt nytt? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg oppgraderte hovedkort, CPU, RAM 2x2g Kit og grafikkort. Skurte inn på ca 7500. Da er det grafikkortet som faktisk kostet penger, 3600 ca. Tenk på at det er en stund til du kommer til å oppgradere igjen, kanskje 2-3 år. Da blir ikke kostnaden all verden, selv om det kan være mye i en smekk. Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Etter en rask titt på oppsettet, så kan det virke som at mengden ram er ganske stor i forhold til resten av speccen på maskinen din. Jeg tror jeg ville gått for nytt skjermkort. Nå vet jeg ikke hvordan prosessoren din yter, kanskje du får mer ut av å skifte den ut - kanskje til en dual core. Nei, wuups: den har visst kun støtte for socket 939 (som nesten ikke er tilgjengelig lengre). Kanskje du bare selger maskinen din og kjøper alt nytt? som han sier: kjøp nytt og selg det du har.. koster ikke mye for en ny pc no til dags. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Etter en rask titt på oppsettet, så kan det virke som at mengden ram er ganske stor i forhold til resten av speccen på maskinen din. Jeg tror jeg ville gått for nytt skjermkort. Nå vet jeg ikke hvordan prosessoren din yter, kanskje du får mer ut av å skifte den ut - kanskje til en dual core. Nei, wuups: den har visst kun støtte for socket 939 (som nesten ikke er tilgjengelig lengre). Kanskje du bare selger maskinen din og kjøper alt nytt? som han sier: kjøp nytt og selg det du har.. koster ikke mye for en ny pc no til dags. Forslag til deler? Kabinettet kan jeg i alle fall bruke, muligens også PSU'n. Får jeg brukbare deler for ca kr 5.000,-? Vil det også være mulig å kjøre BF2, BF2142 og Cod 4 på fullt? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Anyone? Let litt rundt på nettet selv. Typiske nettbutikker er mpx, komplet og netshop. tror alle tre selger ferdige sett med cpu+ram+hk. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Anyone? Let litt rundt på nettet selv. Typiske nettbutikker er mpx, komplet og netshop. tror alle tre selger ferdige sett med cpu+ram+hk. Som du sikkert har skjønt har jeg kontaktet dette forumet for å få hjelp. Hadde alle hatt nok kunnskap og letet rundt på nettet selv, hadde det vel ikke vært behov for dette forumet? Enig? Vel, når det er sagt setter jeg pris på de tips jeg kan få. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 let på www.prisguide.no ville kjørt på med et billig intel vs. nvidia oppsett. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 AMD er ikke noe spille prosessor, jeg foreslår en intel core 2 duo hvis du skal nyte spillinga Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hei igjen! Vil dette være et greit oppsett; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...20-B51D1AC167B3 Tenkte å komplementere med et 9600 GT skjermkort. Noen tanker rundt dette? Endret 7. mars 2008 av tombos1 Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Satt og tuklet litt med ei handlevogn i går kveld, kanskje denne hadde passet for deg? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=67947 Der er alt man trenger for å bygge en helt ok pc!;D Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Satt og tuklet litt med ei handlevogn i går kveld, kanskje denne hadde passet for deg? http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=67947 Der er alt man trenger for å bygge en helt ok pc!;D Takk. Hadde ikke tenkt å bygge en helt ny pc, bare oppgradere den jeg har (bruker komponenter som jeg har f.eks psu etc). Hva synes du/dere om handlelisten min? Er den ok? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei igjen! Vil dette være et greit oppsett; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...20-B51D1AC167B3 Tenkte å komplementere med et 9600 GT skjermkort. Noen tanker rundt dette? Det oppsettetkoster ca 3000 kr, da har du råd til et 8800 GT som vil være vesentelig bedre enn 9600 GT. billigste 8800 GT 512 på komplett Ellers ville jeg kasje funnet et billigere pc 6400 sett med minne dette kansje Inkludert frakt skulle det komme under 5000 kr. Lenke til kommentar
tombos1 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Hei igjen! Vil dette være et greit oppsett; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...20-B51D1AC167B3 Tenkte å komplementere med et 9600 GT skjermkort. Noen tanker rundt dette? Det oppsettetkoster ca 3000 kr, da har du råd til et 8800 GT som vil være vesentelig bedre enn 9600 GT. billigste 8800 GT 512 på komplett Ellers ville jeg kasje funnet et billigere pc 6400 sett med minne dette kansje Inkludert frakt skulle det komme under 5000 kr. Takker...Da går jeg til et kjøp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå