Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Eg har ein OEM versjon av Windows Vista som eg har aktivert på ei maskin. Kan eg då installere Vista frå den same DVDen på ei anna maskin? Veit at den i so fall berre vil vare i 30 dagar. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Eg har ein OEM versjon av Windows Vista som eg har aktivert på ei maskin. Kan eg då installere Vista frå den same DVDen på ei anna maskin? Veit at den i so fall berre vil vare i 30 dagar. Jepp.... Men du får som sagt ikke aktivert uten en ny lisens. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Eg har ein OEM versjon av Windows Vista som eg har aktivert på ei maskin. Kan eg då installere Vista frå den same DVDen på ei anna maskin? Veit at den i so fall berre vil vare i 30 dagar. Jepp.... Men du får som sagt ikke aktivert uten en ny lisens. Då er det greitt. Skal berre brukast til testing, so eg treng ikkje aktivering. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Altså, om jeg kjøper meg Vista Home Premium, vil ikke jeg kunne benytte lisensen min på mer enn en maskin? (Har ikke fulgt med i timen nei) Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Altså, om jeg kjøper meg Vista Home Premium, vil ikke jeg kunne benytte lisensen min på mer enn en maskin? (Har ikke fulgt med i timen nei) Nei, du må kjøpe nytt for kvar PC du skal ha den på. Heilt urimeleg meiner no eg. Men det er vel lite å gjere dersom ein skal halde seg lovleg. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Altså, om jeg kjøper meg Vista Home Premium, vil ikke jeg kunne benytte lisensen min på mer enn en maskin? (Har ikke fulgt med i timen nei) Du kan kun aktivere på en maskin. Men du kan bruke samme DVD til å installere på flere maskiner, men de virker bare i 30 dager uten aktivering. Ønsker du aktivere flere enn 1, må du kjøpe flere lisenser. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Herre! Sleges det noen "2-packs" da eller noe? Skulle nemmelig hatt en det installert på Pappa sin PC også. Han hadde vista, men HDD'n tok kvelden, og vi har mista lisenskey'en Blir dyrt dette da... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vista installert ifra leverandøren? Sett om det er ett klistremerke med lisensen limt på maskinen? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jepp. Klistermerket var "skadet" dvs, halveis revet over da vi fikk maskinen. Så jeg kroppa like gjerne av hele dritten. Tenkte meg ikke om ett sekkund Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Da var det verre ja. Eneste å prøve å kontakte leverandør å forklare saken for dem. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det er komplett, som er umulig å få noe medfølelse fra... Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Det er komplett, som er umulig å få noe medfølelse fra... Komplett er vanlegvis veldig greie (mi erfaring). Men i dette tilfellet trur eg det vil vere heller vanskeleg... Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har vert ganske arrogante hver gang jeg har kontaktet de. Men nå skal jeg ikke lede denne tråden for langt ut av sporet. Takker for svar på spørsmålet mitt, må vel bare punge ut for 2 lisenser da. PM om noen har noen andre forslag Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Endret 12. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå