Fugitive Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hva betyr ymse slag? jeg har hørt det mange ganger, og vet sånn ca. hva det betyr. Men skulle gjerne hatt en gramatisk forklaring Endret 11. februar 2008 av Fugitive Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har ingen gramatisk forklaring, men her er hvertfall en semantisk forklaring: ymse a3 (sm o s ymis) forskjellig, ulik komme med y- innvendinger / det var så y- med været den sommeren både godt og dårlig Ymse slag betyr derfor det samme som forskjellige slag. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har ingen gramatisk forklaring, men her er hvertfall en semantisk forklaring: ymse a3 (sm o s ymis) forskjellig, ulik komme med y- innvendinger / det var så y- med været den sommeren både godt og dårlig Ymse slag betyr derfor det samme som forskjellige slag. Værre var det ikke, takk for den Hadde en liten anelse om at det betydde forskjellige slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå