microkid Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg var også igang med et lignende prosjekt for en tid tilbake, bare at jeg droppet arcade-kontrollen, og heller brukte en vanlig USB-kontroller. Det største problemet for min del var å få skjermen til å stå der den skulle. Hvordan har du tenkt å løse det? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Heftige saker! Må ha i mine innlegg... Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Heftige saker! Må ha i mine innlegg... Jeg og *kremt* Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Imponerende, frister å starte med et slikt prosjekt selv, men da lurer jeg på om 20" CRT virkelig er stort nok? Innbiler meg at det blir litt mindre enn det det er på de ordentlige arcade-maskinene, men kan være jeg tar feil? Uansett, fine bilder, sleng ut mer, artig å se på dette! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Blir tøft dette! må følge med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Spennende prosjekt og ser fram til å se det endelige resultatet Endret 6. mars 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Når passer det at jeg kommer innom for å spille? Jeg tar med meg en kasse pils eller to pluss noen kilo med pizzadeig, greit?! Herved lagt til i favoritter da dette prosjektet virket veldig spennende. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Ser bra ut dette ja, ser frem til oppdateringer Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Imponerende, frister å starte med et slikt prosjekt selv, men da lurer jeg på om 20" CRT virkelig er stort nok? Innbiler meg at det blir litt mindre enn det det er på de ordentlige arcade-maskinene, men kan være jeg tar feil? Uansett, fine bilder, sleng ut mer, artig å se på dette! Nå kan det hende jeg må ned til 19" skjerm, siden jeg har ødelagt den 20" jeg hadde Men jeg får prøve litt, ellers har jeg en tv jeg ikke bruker, men har ikke lyst til og styre med TV inntillinger, bare enda mere som kan gå galt. Tenker jeg prøver, og blir det for lite så får jeg endre på det Når passer det at jeg kommer innom for å spille? Jeg tar med meg en kasse pils eller to pluss noen kilo med pizzadeig, greit?! Herved lagt til i favoritter da dette prosjektet virket veldig spennende. Lykke til videre! Skal vi si helgen etter påske, for da håper jeg på og være ferdig. Tror ikke vi kan ta oss tid til og lage Pizza, men jeg har nr til Pizza baron, og de leverer på døra, slik at vi ikke går glipp av verdifull spilletid he he.. Men nå må jeg komme meg i seng, slik at jeg kan stå opp litt tidlig, vaske hus, pakke klær, og forhåpentligvis bygge litt før fruen kommer hjem og vi reiser på fjellet. Takk til alle som viser interesse, gir meg motivasjon til og fortsette. (ikke at det mangler noe ) Lenke til kommentar
Lassjus Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Denne maskinen kommer til å bli så fet. Hadde vært kult om jeg kunne kommet innom litt i påsken da. Skal jo en tur til Moss hvertfall Laze Endret 11. mars 2008 av Lassjus Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Konge, gleder meg til å se sluttresultatet Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Denne maskinen kommer til å bli så fet. Hadde vært kult om jeg kunne kommet innom litt i påsken da. Skal jo en tur til Moss hvertfall Laze Yo.. Vi stikker til moss på onsdag i påsken?? Jeg reiser på hytta i påsken. he he Dag og Wenche kjøpte seg hytte i helgen. så må bo den inn. Vi må ta en tur dit en gang også lasse. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Vel. I dag strømmet arbeidslysten over meg Jeg fikk en ny skjerm i dag, av min nye investor Lars.. Den er bare 19" men når jeg fikk den på, så tror jeg det vil gå velidig fint det. Så til litt arbeid. Jeg dro av alt som fantes av plastikk på skjermen. Og naken ble den. Så tok jeg platen som skjermen skal sitte i og la skjermen oppå. Målte MYE og fikk den til og sitte i midten. Tegnet opp og kuttet som en gud. Det ble veldig mye løfting fram og tilbake for og få den til og passe, kuttet ut små deler av gangen. Skjermen ble festet med 4 bolter, en i hvert hjørne: Så var det dette med av og på knappen. Der kuttet jeg ut knappen som satt i plastikken til skjermen og borret et 20 mm hull. Og fikk den til og passe med knappen på kortet til skjermen. Når alt var festet og i "orden" så var det en siste test for at den virker: Så var det bare og sette den på maskinen: Det var det jeg fikk gjort i dag. Skal gjøre mere i morgen vis jeg ikke er for dårlig. he he.. Lenke til kommentar
Bare Chrissj Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Utrolig fett! Gleder meg til å se sluttresultatet! =) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Dette ser no ganske så bra ut. Stå på Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Blir bra dette Skal følge med! Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Du sa du skulle rearrangere knappene, hva med å stille dem opp litt på skrått, noe ligninde bildet under? De er jo ofte plassert slik for det er da man bruker dem best. Ellers så er dette vikrelig interessant å følge med på, keep it up! Endret 15. mars 2008 av Toxin Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Du sa du skulle rearrangere knappene, hva med å stille dem opp litt på skrått, noe ligninde bildet under? De er jo ofte plassert slik for det er da man bruker dem best. Ellers så er dette vikrelig interessant å følge med på, keep it up! Takk for tips, men tanken var at dem skal stå slik som dem gjør nå, bare mye tettere, for jeg tror det blir lettest og bruke dem da. Får ta en test på det før jeg bygger kontrollpanelet ferdig. Endret 15. mars 2008 av Fribbern Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Dritkult! Hva tenker du om eventuell(e) grafikk/lys/materialer du vil ikle maskinen med når det kommer så langt, Fribbern? Endret 16. mars 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Dritkult! Hva tenker du om eventuell(e) grafikk/lys/materialer du vil ikle maskinen med når det kommer så langt, Fribbern? Takk for det Jeg prøver og tenke mye på dette med logo osv. Lasse (han ene som var med og bygge) har mulighet til og printe ut store formater, så tror han skal få skrive ut en del ting til meg. Tanker jeg har gjort så langt, er og ha en logo i toppen, hvor jeg har lys på innsiden og et papirark med logoen mellom to plexiglass. Lagde en liten tegning i photoshop og hvordan jeg vil ha det: Ellers så tenker jeg og ha noen store figurer på sidene. Jeg er veldig open for forslag her. Jeg jobbet litt med maskinen i dag også. så bilder kommer snart tenker jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå