HowCome Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei! Jeg ønsker å studere til Siviløkonom i Norge, men vil ha en alternativ plan. Det er NHH som er aktuelt i Norge, bare sånn at det er sagt. Landet som står som et alternativ til Norge er Tyskland eller Østerrike. Holder på å lære meg tysk, og vil snakke det flytende innen utgang fra videregående. Men spørsmålet blir til slutt: Hvis jeg etter endt studie i Tyskland/Østerrike ønsker å flytte hjem, hvordan vil mine sjanser for å få jobb være? Vil de fleste være skeptiske til å ansette en som har tatt siviløkonomutdannelsen sin i utlandet, eller hvordan er synes hos arbeidsgivere på dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Vil tro at det å ha tatt utdannelsen i for eksempel Tyskland ikke er så dumt. Tysk kan komme godt med, tross alt Tyskland er et vestlig industriland og et land Norge nok liker å sammenligne seg med, så det er nok ikke verste stedet å ta utdannelsen. Iallfall ikke hvis du sikter høyt. Det går også an å ta master på NHH. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Tyskland er vår viktigste handelspartner etter Sverige så å forstå tysk og tysk næringsliv vil være utrolig viktig for mange norske bedrifter. Det finns helt sikkert noen som vil være skeptiske til deg etter utdannelsen men jeg håper og tror at størstedelen av norsk næringsliv er profesjonelle og at langt flere vil være postive til deg enn de som måtte være negative. Med et stadig vosende behov for økonomer så har du vel ikke så mye å frykte heller? Du kan jo alltids også ta en kombinasjon. Begynn på et studie i Norge og ta deler i tyskland som utvekslingstudent. Siviløkonom kan du bli ganske mange steder nå, ikke bare NHH eller BI, og de fleste høgskoler/universiteter har flere samarbeide universiteter i andre land. De fleste skoler har et internasjonalt kontor som du bør ta kontakt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå