Den Polse Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Bestilte en kabinettdel fra Corsair. Eneste alternativet var UPS. Fikk melding kl 12.56 at varen ankom for sent på dagen til å kunne leveres og at jeg skulle ringe et telefonnummer for å avtale utlevering/henting. Nummeret jeg fikk oppgitt er ikke i bruk. Når jeg ringer UPS så er tydeligvis UPS tracking nummer det eneste som kan hjelpe meg. Navn, adresse etc er det selvfølgelig umulig å finne pakken på. Det flotte er jo at jeg ikke fikk oppgitt et UPS tracking nummer i ordren min. Har disse folka inget ansvar for å faktisk levere varene de blir betalt for å levere? Virker ut som det er opp til meg som kunde å kontakte dem for å fortelle dem at de skal gjøre jobben sin. De har tydeligvis telefonnummeret mitt, hvorfor i helvette kan de ikke ringe og avtale levering når de gjør det så jævelig vanskelig for meg å ordne det? Skal unngå UPS som pesten fremover, makan til lite hjelpsom gjeng. 1 Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Bestilte en kabinettdel fra Corsair. Eneste alternativet var UPS. Fikk melding kl 12.56 at varen ankom for sent på dagen til å kunne leveres og at jeg skulle ringe et telefonnummer for å avtale utlevering/henting. Nummeret jeg fikk oppgitt er ikke i bruk. Når jeg ringer UPS så er tydeligvis UPS tracking nummer det eneste som kan hjelpe meg. Navn, adresse etc er det selvfølgelig umulig å finne pakken på. Det flotte er jo at jeg ikke fikk oppgitt et UPS tracking nummer i ordren min. Har disse folka inget ansvar for å faktisk levere varene de blir betalt for å levere? Virker ut som det er opp til meg som kunde å kontakte dem for å fortelle dem at de skal gjøre jobben sin. De har tydeligvis telefonnummeret mitt, hvorfor i helvette kan de ikke ringe og avtale levering når de gjør det så jævelig vanskelig for meg å ordne det? Skal unngå UPS som pesten fremover, makan til lite hjelpsom gjeng. Fikk du pakka di til slutt da? Huff, grøsser ennå da jeg tenker på UPS.. De var rett og slett så useriøse at jeg vil kalle de kriminelle..! Lenke til kommentar
polarus Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 UPS er forferdlig.. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Virker som om opplevelsen av UPS i stor grad avhenger av personen som ender opp med å skulle levere på døren din... Tilfelle #1. Bestiller en Kindle fra Amazon 15 desember - julegave til meg selv. 21. desember blir jeg ringt opp av budbil, han lurer på om jeg er hjemme om 20min. Det er jeg ikke. Han spør da om han skal levere den på posten slik at jeg kan hente den opp der, eller om jeg ønsker å få den levert på døren dagen etter (og i så tilfelle - når på døgnet). Når jeg kommer hjem noen timer senere - har han plassert en lapp i postkassen min med referansenummeret jeg kan bruke for å hente den på posten - da det var dette jeg ønsket. Kunne ikke vært mer fornøyd. Tilfelle #2. Bestiller en Kindle fra Amazon 16 desember (altså dagen etter). - julegave til kjæresten (etter å ha slitt litt med å finne ut hva jeg skal kjøpe til henne - og funnet ut at hun også ønsker seg dette). 22. desember ble det sendt ut en mail om at de trengte å vite når jeg var født, slik at pakken kunne registreres hos tollvesenet under mitt navn. Greit nok det - hadde det ikke vært for at mailen ble tatt av spamfilteres til google... Jeg mener: Hvilket seriøst firma sender ut mail som automatisk går i spamfilteret til en av de største eposttjenestene i verden? Oppdager dette ved en tilfeldighet i romjulen - og prosessen kan fortsette... De kan selvfølgelig ikke fortelle meg dag eller forventet klokkeslett for levering. Den 29. desember får jeg melding om at pakken er forsøkt levert hos meg (jeg er ute). Ringer personen som angivelig skal ha forsøkt levert pakken på min dør, og lurer på om den kan leveres senere samme dag. Det kan den visstnok ikke, og igjen kan jeg ikke få et konkret svar på når de skal forsøke å levere hos med neste gang. Spør budsjåføren om hun kan levere den på posten (som i tilfelle #1). Dette er visstnok ikke mulig... Derimot foreslår sjåføren å levere pakken på nærmeste bensinstasjon i forhold til hvor jeg bor... (vi snakker Oslo - ikke bygda). WTF! Når jeg kommer hjem spør jeg de to som var hjemme om noen har ringt på for å levere en pakke. Det har ingen gjort... Ingen pakke forsøkt levert i dag... Fortsettelse følger (neste uke). Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Fikk pakken til slutt ja. Greide å få tak i den personen som faktisk satt på pakka mi. Men det var veldig irriterende å kaste bort en masse tid på å ringe rundt til den ene UPS personen etter den andre uten at noen av dem kunne hjelpe meg. Lenke til kommentar
AlexanderK Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 UPS er ikke til å stole på. Utrolig dårlig service på alle kanter. Opplevde nå for 4 gang at de ikke leverer varer,men la seg betale for en service de ikke utfører. Bestille jeg noe fra utlandet gir jeg nå klar beskjed om at de IKKE skal bruke UPS. Advarer alle!!!!!!!! Lenke til kommentar
ronaldo7 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 jeg bestlte klær fra statene 03.10-16 på tennis-wearhouse.com. jeg fikk sporingsnummer og fulgte pakken til den var kommet til oslo den 05.10 etter dette har pakken forduftet, etter sikkert 15 tlf samtaler med ups da de opplyste om at de hadde klarert varen min og overlevert den til bring. noe jeg finner meget rart, da det er ups norge selv som leverer den på dør. i tillegg er de så frekk at jeg har mottatt regning som de mener jeg ska betale. dette vil si at ups har vært i besittelse av pakken for å kunne fortolle den i utgangspunktet. nå en måned senere har d ikke vært noe framgang i prosessen, og på tlf så har de rett og slett behandlet meg som om det var jeg som skulle ha oversikt og tilgang på informasjon til å løse dette selv. måten ups norge behandler sine kunder på er så kritikkverdig at jeg er målløs. nå pr siste tlf samtale, fikk jeg rett og sltt bare beskjed om at det hadde gått så lang tid, at jeg selv måtte kontakte selskapet i usa der jeg bestilte varene fra, for å etterlyse pakken.. Hvor er logikken i dette? så nå sitter jeg her, 1500 kr blakkere, uten kærene jeg bestilte, og ett kundesenter hos ups som er så lite behjelpelig og service ytende at det STINKER!!! er dette riktig??? jeg som kunde har ingen mulighet til å ordne opp i dette selv, da det er ups sitt ansvar helt til jeg har pakken i hånden. siste gang jeg bruker ups ihvertfall. hilsen en forbanna bergenser Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Dessverre så er det avsender sitt problem, UPS behøver ikke å gjøre en skitt. Siden det er du som har importert varen/e så er du ansvarlig for toll/skatter for spesifikke pakke/r og ikke UPS, og staten skal ha avgiftene siden pakken er importert inn i Norge uansett om du har mottatt varen eller ikke. Du kan søke skattedirektoratet om refusjon. Du må kontakte avsender og melde pakken savnet, enten så krediterer de deg kjøps-beløpet eller så sender de varen på nytt, det sure er at du da må betale alle avgifter på nytt. http://www.dinside.no/okonomi/pakken-kom-aldri-frem/62019352 Endret 3. november 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå