Gå til innhold

Hvor stort er behovet for ekstra brannmur?

Anbefalte innlegg

Har brukt comodo en stund, men fikk lagt til blocked applications av programmer jeg brukte til vanlig (jeg prøvde ut div ang programmet, nok om det,) og fikk det litt f**ked opp. Så avinstallerte jeg, og er i tvil om jeg skal installere på nytt...

Bruker PC-en litt på skolen (ganske lite), hjemme, og litt laningen (også lite) <- hvis disse er av betydning.

Driver ikke med nedlastning eller slikt hvis det skulle ha noe og si heller.

For vet ikke om brannmur er noe man trenger etter bruken eller om alle bør ha det uansett :p:innocent:

Så.. -trenger jeg det?

Vista btw

Endret av ssf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No er ikkje Spybot S&D og Spywareblaster heilt same type program.

Tatt fra download.com "SpywareBlaster doesn't scan for and clean spyware--it prevents it from being installed in the first place." Med andre ord då, legge "lokk" på stader der spyware vanligvis dukker opp.

Medan Spybot S&D søker gjennom pcen etter Spyware. Men Spywareblaster er eit flott program, bør fortsette å bruke det. Du kan derimot og laste ned Spybot S&D visst du vil eit program som kan fjerne filer og (dersom du har noke)

Lenke til kommentar
No er ikkje Spybot S&D og Spywareblaster heilt same type program.

Tatt fra download.com "SpywareBlaster doesn't scan for and clean spyware--it prevents it from being installed in the first place." Med andre ord då, legge "lokk" på stader der spyware vanligvis dukker opp.

Medan Spybot S&D søker gjennom pcen etter Spyware. Men Spywareblaster er eit flott program, bør fortsette å bruke det. Du kan derimot og laste ned Spybot S&D visst du vil eit program som kan fjerne filer og (dersom du har noke)

Så du mener jeg skal i tilleg laste ned SPYbot Search and destroy?

Kan du si meg hvilke programmer du bruker for noe innen sikkerhet? Maskinen vil gå tregere jo mer spyware progmarrer antivirus programmer man har, men kan dere fortelle hva dere bruker? Dere "profffe" folka llikosm :pO

Lenke til kommentar

Brukar AVG free, Spywareblaster, AD-Aware, innebygde brannmuren i XP, og CCleaner (ikkje noke med sikkerheit å gjer egentlig, men ein flott program som sletter internett historie, og diverse andre saker som tar opp unødvendig plass på systemet ditt).

Har grei erfaring med Spybot S&D fra andre pcar der det har fjerna eit par ting. Dersom du merkar problem med maskina som kan komme av spyware kan det vere eit greit program å instalere og ta eit søk med.

Du klarar deg sikkert flott uten :)

Men last ned CCleaner og ta eit søk med det dersom du ikkje har det. Er gratis so.

http://www.ccleaner.com/

Men ikkje at eg er noken ekspert altso :)

Lenke til kommentar
Brukar AVG free, Spywareblaster, AD-Aware, innebygde brannmuren i XP, og CCleaner (ikkje noke med sikkerheit å gjer egentlig, men ein flott program som sletter internett historie, og diverse andre saker som tar opp unødvendig plass på systemet ditt).

Har grei erfaring med Spybot S&D fra andre pcar der det har fjerna eit par ting. Dersom du merkar problem med maskina som kan komme av spyware kan det vere eit greit program å instalere og ta eit søk med.

Du klarar deg sikkert flott uten :)

Men last ned CCleaner og ta eit søk med det dersom du ikkje har det. Er gratis so.

http://www.ccleaner.com/

Men ikkje at eg er noken ekspert altso :)

Men er spybot bedre enn spywareblaster. her er valget. Enten har jeg spybot s&d eller spywareblaster... Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Spywareblaster legger inn blokkeringer på clsid til noe kjent spyware/adware, med andre ord det blokkerer muligheten til at det blir innstallert.

Det er et passivt program, dvs at det ikke bruker ressurser i det hele tatt.

Spybot hadde før to problemer, mulig det er fikset i siste versjon?

For det første så ble kun aktiv brukerkonto skannet, dvs at hvis det var flere brukere så ble IKKE spyware/adware søkt etter på disse i det hele tatt.

I tillegg fant spybot s&d ting som var systemkritiske, dvs de var nødvendige å ha og det var opp til brukeren å avgjøre hva som skulle gjøres.

Hvis man slettet alt som spybot fant ville man få krasj ganske snart.

Ut over det var det et ok program.

Personlig bruker jeg avg antivirus (professional ble delt ut gratis ved juletider), comodo firewall (simply the best), threatfire, spy sweeper (også et glimrende program som ble delt ut gratis ved juletider), hitware popup killer (som jeg ikke får til å starte med windows), spambrave (glimrende spamfilter), og så kjører jeg avg antispam og adaware innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...