Kjetting01 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei, da jeg idag koblet til datamaskinen etter og ha vert på et LAN i helgen, og skulle slå den på rebootet den nesten med en gang datamaskinen kom på, dette går i loop, med en gang den rebooter starter den på ny og det samme skjer igjenn. Kan dette være noe skade på skjermkort eller noe...? Jeg får ikke til og trykke F2 og konne inn i BIOS eller noe, hva bør jeg gjøre? Det varierer også når den rebooter, av og til er det når windows loader mens de fleste gangene er det når den svarte skjermen kommer opp med mye hvit tekst, det normale. Noen ganger får jeg også alternativ om å starte opp i sikkerhetsmodus og det der, men jeg kommer ikke lenger den når windows loader. (Den "baren" går frem) PC-en min er en CyberCom snart 4år gammel. Ferdigbygget. (ikke bygget selv) Håper på et raskt svar! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Pussig det med at maskiner skal streike når man kommer hjem ifra lan.. Har skjedd 2 ganger med meg, og ene gangen hadde jeg lignende problem som deg (klarte ikke å boote, bare restartet) å andre gangen så låste maskinen seg ved boot, og begge gangene skjedde det første gang jeg startet maskinen etter ett lan.. Men prøv å flekk inn Windows platen, å se om du får bootet fra den Lenke til kommentar
Kjetting01 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Prøvde det, men halveis i prosessen, BANG, restart, så var det på'n igjen. Tror kansje det er noe galt med strømfosyninga. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 ta frem\lån ett voltmeter\multimeter å se om strømforsyninga gjør noen lumske ting rett før maskina rebooter Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Sjekk at alt sitter ordentlig i (minnebrikker, ledninger etc.). Kan være at de har blitt litt 'løse' i farten. Lenke til kommentar
Kjetting01 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg har prøvd det også, men maskinen fucker seg opp fortsatt, begynner og bli ganske irritert. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ut med alt du ikke trenger for boot. 1 hdd 1 minne brikke(bytt om,flere slot) Sjekk at alt vifter er rene og at alle går. Psu kan det være,ja da må du skaffe deg et multimeter og måle. Prøve komponeter i annen pc,kan vel bli litt problemer ettersom den er 4år gammel nå. Lenke til kommentar
Kjetting01 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Problem Fikset Strømmen til CPU vifta var kraftig redusert, skade på ledningen eller noe, bytta det ut, allt virker nå som det skal. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå