jonka69 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Heisann, er på utkikk etter å erstatte min stasjonære pc med en HTPC i stua. Jeg skal benytte HTPC'en som filserver for ps3'en på soverommet, og spille diverse formater på HD tv'en i stua. Jeg vil også ha en heftig spillmaskin i stua, for å kjøre diverse spill på. Jeg har noen komponenter fra før i den stasjonære PC-en, f.eks 2x500GB HDD, en Athlon 64 x2 6000+ cpu, 4x1GB DDR3 brikker. Dette kan godt gjenbrukes i HTPC'en. Meeeen, jeg er helt grønn på disse HTPC greiene, og setter stor pris på om noen kunne sette sammen et forslag til meg? Jeg ser gjerne for meg et "ordentlig" skjermkort, f.eks et 8800 GTS... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Bare fordi du setter PCen i stuen heter den ikke automatisk HTPC. For meg handler HTPC om en PC som er rettet mot å spille av media og kanskje også være stille. Og se pen ut siden den blir ett møbel. Det du skal ha er jo bare en helt plain vanilla kraftig (og dermed ganske bråkete) PC i stuen. HW.no har nettopp oppdatert sin anbefaling for en spill maskin. Der har du sikkert ett godt utgangspunkt i hardware. Så bare ser du etter HTPC kabinetter som kan romme det. Motsettningene du har er jo at du vil ha den i stuen (ikke bråke) men samtidig skal den klare alt inkludert nyeste spill. Det krever komponenter som må kjøles og dermed får du bråk. Ja takk begge deler finnes ikke. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå