Marzo Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Her trenger jeg råd til å vite hvordan jeg skal gå frem. Fikk i dag et brev fra posten hvor de ber om utgående/inngående tolldeklarasjon og Proformafaktura. Saken er den at jeg får sendt en cd spiller i retur som er reparert i utlandet. Verdi på pakken er satt til 150€ av verkstedet. Ser at jeg har glemt å tollklarere varen FØR jeg sendte den ut av landet. Kvittering på selve spilleren har jeg ikke da det er en fabrikkmontert spiller til en bruktbil. Noen som har vert borti lignende og har gode råd? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Reparasjon av varer Hvis varen du har kjøpt på Internett skal sendes tilbake for reparasjon, må den også ekspederes ut via Tollvesenet. - Dersom det er en garantireparasjon (som du ikke skal betale for), slipper du å betale toll og avgifter ved innførsel av varen igjen. - Dersom det er en reparasjon du må betale for, må du betale avgifter for selve reparasjonskostnadene og for frakten (frem og tilbake). Ta kontakt med Tollvesenet for nærmere informasjon om utførsel av varer. Hvis det ikke er gratis rep/garanti, må du i alle tilfeller betale. Hva er disse 150€ ? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) De 150€ er for reperasjonen... Siden den er sendt ut uten å klareres først, hva gjøres da? Endret 11. februar 2008 av Marzo Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 De 150€ er for reperasjonen... Da kan du vel printe en kopi av betalings-overførselen til firmaet, og sende inn? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ja hvis det holder? Uten klarering før utsending? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ja hvis det holder? Uten klarering før utsending? Det vil jeg tro. Bare staten får inn det de skal ha (25% moms + 182 Postens fortollingebyr), så er de fornøyde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå