Gå til innhold

Oracle thin driver, not found

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å koble meg til en oracle db som kjører på localhost, har lastet ned ojdbc14.jar og lagt den i C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\lib\ext

Har også satt opp PATH variabel til å ha denne verdien, og lagt .;C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\lib\ext\ojdbc14.jar i CLASSPATH (er ikke helt stø på hvilken av disse som er riktig å legge den i) Jeg bruker windows VISTA. bruker Class.forName("oracle.jdbc.OracleDriver"); for å forsøke å finne driveren, men får en notfound exception når jeg forsøker å kjøre programmet.

Jeg studerer programmering på NITH, men dette er langt fram i tid med tanke på pensum, så jeg er litt på ville veier føler jeg. Har lest mye rundt, men føler at det er ett eller annet banalt som jeg ikke får med meg. Er interesert i å lære hvordan dette funker, og ikke bare ha en løsning på det, så hvis noen kunne peke meg i riktig retning til en tutorial som tar det litt mer "steg for steg" så hadde det vært kjempe fint!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis du surfer litt på det gamle intranettet så ligger alle det gamle forelesninger der :)

Hvilken editor bruker du?

Hvis du bruker eclipse så skal det bare være å høyreklikke på prosjektet->properties->java build path->add external jar (også finne ojdbc14.jar)

Lenke til kommentar
Hei

Hvis du surfer litt på det gamle intranettet så ligger alle det gamle forelesninger der :)

Hvilken editor bruker du?

Hvis du bruker eclipse så skal det bare være å høyreklikke på prosjektet->properties->java build path->add external jar (også finne ojdbc14.jar)

yup, var en som til slutt fortalte meg dette, og da ordnet alt seg =) Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...