Gå til innhold

Her kan vi skrive hva vi syns om Hillsong United.

:utakt

Anbefalte innlegg

Hillsong United is the youth ministry of Hillsong Church. The youth ministry is combined of four different ages groups that meet separately but have "United" nights when they come together. The different age groups are; Fuel for years 6 to 8 at school, Wildlife for years 9 to 12 at school, Powerhouse for ages 18 to 25 and Frontline for ages 25 to 35.

After the 1998 Summer Camp revival, the worship team of the youth ministry began writing songs and after releasing an EP, the 1999 album Everyday was released. After releasing an album each year, the popularity of Hillsong United has meant that the worship team has become band like, touring and holding conferences around the world. The Hillsong United band is currently led by Joel Houston, the son of Hillsong Church senior pastor Brian Houston. The current Youth Pastors of Hillsong United are Paul and Andi Andrew, who took the position in early 2007.

wiki

Dette føles litt snodig. Det er tross alt ikke hver dag jeg sitter og hører på lovsanger, men noen ganger velger jeg å sette musikk over budskap. Når jeg kan høre svartkledde, norske gutter synge at "de siste tegn av Kristi tapende engler brenner ubønnhørlig i ravnens ild" kan jeg høre "Hosanna in the highest" også. Det blir hver sin ytterkant. Men hvertfall, jeg liker denne gjengen, jeg! Fine melodier med skyhøyt potensial for allsang (og det er vel menigheten, unnskyld, meningen ;)). Tror du ikke vi får gitarsoloer også? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt låter av disse i helga, men det har blitt noen. Hvis de bestemmer seg for å spille i Norge tror jeg jammen jeg skal kravle meg til kirken jeg også. :)

Så! Din tur! Se om du liker det! Noen liker kanskje musikken, andre tekstene, atter andre begge deler, og det er sikkert noen som ikke liker noenting også.

Hva var vel livet uten litt ny musikk å oppdage? :)

http://www.youtube.com/watch?v=wwJEdo1FlMo&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=oyGXFjOL-s0

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekte ytret kjærlig musikk. Var også i Spektrum i fjord (y)

Som du sier, de byr på både et musikalsk talent og budskap om en ganske så heftig relasjon - for dem som måtte ta til seg det :)

Slik som ikke-kristne Alvira Nikolaisen sier; det er ingenting så fantastisk som lovsang. Så dette, med en god blanding av metall burde utgjøre en grei balanse i hverdagen ^^,

Synes Hillsong (som alle lovsangsband) formidler klart at religion er en uting, mens det er møtet med Jesus som betyr noe. Det hele budskapet er vel i grunn meget godt dramatisert gjennom den lille snuten på Godtube

Endret av whom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...