Janerikn Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei! Lurer berre på om det er, og kva som er negativt med å kjøpe utsillingsmodel av ein TV? Elkjøp har berre ein igjen av den TVn eg skal ha, og det er utstillingsmodellen. Er levetiden på TVn kraftig redusert, eller? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Som regel ikke. TV'n har en enorm levetid. Hvor lenge har den stått i utstilling? I noen tilfeller vil TV'n faktisk være bedre etter å ha stått i utstillingen da "innkjøringsperioden" er ferdig. Enkelte plasmamodeller feks vil ved nykjøp av og til ha for mye farger og farger som går over i hverandre. Dette forsvinner etter en hvis tids bruk. Utstillingsmodeller er som regel helt strøkne,du slipper masse pappesker og kan spare mye penger. Kjører dem foresten 30-dagers returett på utstillingsmodellen (varierer fra elkjøp til elkjøp). I såfall er det jo ikke noe problem. Elkjøp ansatt. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Sikkert sant det Loko sier, men jeg ville hatt en pen prisreduksjon fra normalprisen. Om du vil ha noe andre har klisset med da.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Priser er som regel ikke så mye man kan gå på, men alt er avhengig av modellen. Min regel når det kommer til salg av utstilling er; kan vi skaffe en ny ved bestilling gir jeg ikke avslag. Da får du utstillingen bare for å slippe å vente. Er det siste og det ikke lar seg skaffe flere blir prisen som regel redusert til kostprisen (her varierer det også). Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Priser er som regel ikke så mye man kan gå på, men alt er avhengig av modellen. Min regel når det kommer til salg av utstilling er; kan vi skaffe en ny ved bestilling gir jeg ikke avslag. Da får du utstillingen bare for å slippe å vente. Er det siste og det ikke lar seg skaffe flere blir prisen som regel redusert til kostprisen (her varierer det også). hørtes rart ut er det brukt så er det brukt butikk eller ikke. alldri i hverden om jeg ville kjøpt noe brukt elektronikk hvis ikke det er halv pris av billigste webshop. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Man selger vel ikke utstillingen hvis varen kan bestilles? Da har man jo ingenting som fysisk viser at man faktisk kan kjøpe varen i butikken din. edit: Og jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring men stort sett er utstilingsmodeller satt med maks lysstyrke og kontrast for å skille seg ut. Mulig dette har en påvirkning på levetiden og/eller kvaliteten på bildet i etterkant. (Regner ikke med at butikkene driver med innkjøringstid av tv'ene sine) Endret 11. februar 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Man selger vel ikke utstillingen hvis varen kan bestilles? Da har man jo ingenting som fysisk viser at man faktisk kan kjøpe varen i butikken din. edit: Og jeg vet ikke hvordan det er rundt omkring men stort sett er utstilingsmodeller satt med maks lysstyrke og kontrast for å skille seg ut. Mulig dette har en påvirkning på levetiden og/eller kvaliteten på bildet i etterkant. (Regner ikke med at butikkene driver med innkjøringstid av tv'ene sine) I min elkjøp butikk kjører vi standar innstillinger fra fabrikken (tror det er ganske gjeldende for de fleste elkjøp), men er mange kunde som driver å tukler med innstillingene. I tilfeller hvor det står om kunden skal ha må ha TV'n i dag ellers blir det ikke noe salg, så vil jeg tilby kunden utstillingen. Dette som en god service. Jeg kan da ikke gi kunden noe avslag i pris siden jeg kan skaffe denne til kunden, og jeg vil da "tape" penger på å gi den til redusert pris. "Halvparten av pris til billigste nettbutikk" - Da kan jeg si med en gang at du neppe noen gang kommer til å kjøpe en utstillingsmodell =) Liksågreit det siden man aldri i verden har sjangs til å tilby den prisen. Da vil man i de fleste tilfeller tape nesten halvparten av kostverdien til TV'n. Små marginer i elektronikkbransjen. Man tjener sjeldent mye pr produkt, men på mengden man selger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 hørtes rart ut er det brukt så er det brukt butikk eller ikke. alldri i hverden om jeg ville kjøpt noe brukt elektronikk hvis ikke det er halv pris av billigste webshop. Da får du jo bare la være å handle . De fleste klarer seg helt fint uten noe prisavslag på det nivået du krever. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 hørtes rart ut er det brukt så er det brukt butikk eller ikke. alldri i hverden om jeg ville kjøpt noe brukt elektronikk hvis ikke det er halv pris av billigste webshop. Da får du jo bare la være å handle . De fleste klarer seg helt fint uten noe prisavslag på det nivået du krever. Da handler jeg heller nytt bedre å vente noen uker eller handle et annet sted enn å kjøpe et brukt produkt til ny pris spør du meg. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det bestemmer du selvfølgelig selv. Markedet styres av det folk vil betale. Så om du ikke kjøper, så kjøper sikkert noen andre. Det vi så må se på, når vi ser BORT ifra din subjektive mening, det er hva som objektivt er galt med en tv som har stått utstillt. Og svaret er nesten ingenting, levetiden iforhold til komponenter er svært god, og alle innstillinger o.l. kan nullstilles . Så ønsker man akkurat DEN tven der og da, så er det bare å kjøpe utstillingsmodellen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er det forresten noen forbehold vedr. garanti på utstillings varer? Handlet en ustillings-tv på Expert (til vanlig pris), og når selgeren ordnet med fakturen jeg skulle ha med til kassen, la jeg merke til at han også påførte "Utstillingsmodel" på fakturen. Jeg ble med ett veldig mistenksom til dette, og sa at dersom det ikke er full-garanti osv. så er jeg ikke interessert. Han beroliget meg med at det var det, hvorpå jeg (fortsatt mistenksom) spurte da hva vitsen var å skrive på dette i det heletatt. Han hevdet da det kun var for at damen i kassa skulle se at det var siste tv'n som gikk ut, og få oppdatert lagerstatus. Har forsåvidt slått meg til ro med det, håper ikke jeg får en stygg overraskelse hvis tv'n skulle ryke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Du har akkurat dei same rettighetane som om det var ein TV frå lageret. Einaste forskjellen er at apparatet har stått oppe til utstilling ei stund. At det står Utstilling på faktura er nok berre for å vise at det faktisk var eit utstillingsapparat. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er det forresten noen forbehold vedr. garanti på utstillings varer? Handlet en ustillings-tv på Expert (til vanlig pris), og når selgeren ordnet med fakturen jeg skulle ha med til kassen, la jeg merke til at han også påførte "Utstillingsmodel" på fakturen. Jeg ble med ett veldig mistenksom til dette, og sa at dersom det ikke er full-garanti osv. så er jeg ikke interessert. Han beroliget meg med at det var det, hvorpå jeg (fortsatt mistenksom) spurte da hva vitsen var å skrive på dette i det heletatt. Han hevdet da det kun var for at damen i kassa skulle se at det var siste tv'n som gikk ut, og få oppdatert lagerstatus. Har forsåvidt slått meg til ro med det, håper ikke jeg får en stygg overraskelse hvis tv'n skulle ryke. Dette er for butikkens egenkontroll ja, pluss at det vil hjelpe din sak om du kommer hjem og det plutselig mangler en fjernkontroll, manual, batterier o.l. . Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Dette er for butikkens egenkontroll ja, pluss at det vil hjelpe din sak om du kommer hjem og det plutselig mangler en fjernkontroll, manual, batterier o.l. . puh, bra vi får snudd kjøpet til noe positivt da Er typen som liker at alt går på skinner, og sånne tingen setter meg litt ut av spill. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Min far kjøpte en PC på elkjøp som var en utstillingsmodell. Den fikk han 500 kroner avslag på i tillegg fikk han den nyeste office til 500 kroner (kostet vel egentlig ca 1200 kroner). Han kjøpte skjerm i tillegg da. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Foreldrene mine kjøpte en 22" Benq skjerm til brodern til Jul, dette var en utstillingsmodell, jeg spurte om de fikk avslag, siden den hadde vært utstillt, fikk nesten sjokk når de sa at de fikk med Forsikring på ett år eller noe(Sånn lure greier de butikkansatte alltid skal prakke på deg) Hva i svarte skal man med forsikring når Elkjøp har 2års garanti + 5års reklamasjon?? Det er det jeg sier, at de som jobber på Elkjøp er en gjeng med fjortiser som ikke har ett fnugg av peiling, sånn er det her i hvertfall (Elkjøp Bømlo) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Foreldrene mine kjøpte en 22" Benq skjerm til brodern til Jul, dette var en utstillingsmodell, jeg spurte om de fikk avslag, siden den hadde vært utstillt, fikk nesten sjokk når de sa at de fikk med Forsikring på ett år eller noe(Sånn lure greier de butikkansatte alltid skal prakke på deg) Hva i svarte skal man med forsikring når Elkjøp har 2års garanti + 5års reklamasjon?? Det er det jeg sier, at de som jobber på Elkjøp er en gjeng med fjortiser som ikke har ett fnugg av peiling, sånn er det her i hvertfall (Elkjøp Bømlo) Forsikringen dekker mye mer sånn som om broren din hadde sølt cola på skjermen eller mistet den ned trappen, men synes selv det egentlig er ganske unødvendig av den enkle grunn at det koster mye og sjansen er liten for at man faktisk ødelegger en skjerm . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Med fare for å bevege oss off topic, forsikringen bruker man når man knuser skjermen ved et uhell, den faller i gulvet, strømadapterledningen ryker eller skjermen blir transportskadet. Eller kanskje man tilogmed søler brus på den. INGEN av disse tingene dekkes gjennom reklamasjonsrett eller garanti. Jeg orker ikke ta en lang tirade ang hvorfor du tar feil ang forsikringen, de ansatte på Elkjøp og hva som er lureri og påprakking, men ta gjerne kontakt med meg på pm hvis du vil vite mer om hvorfor du tar feil. Om prisen var dårlig, burde du jo bedt de returnere den på 30 dagers returrett. Så kan foreldrene dine selv bestemme med sin egen frie vilje om det var en lur ting de kjøpte eller ei . Back to topic . Endret 11. februar 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) brukte elkjøps 30 dagers returrett engang da den ikke var kombitabelt med det anndre systemet(eller muligens at jeg viste hvordan man satt den opp) så gikk inn å spurte com jeg kunne få pengene tilbake ingen problem selv om jeg hadde åpnet og prøvd den. helt genialt det gjør det litt sikrere å kjøpe syntes jeg. edit: dog veit ikke hvor bra den forsikringa fungere (alltså på hvor strenge de er) Endret 11. februar 2008 av freddy85 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Av de som kjøper elkjøp sin forsikring så er det 20 % som benytter seg av dem. Av dem er det over 95% som får gjennomslag på kravet sitt. Enten reparasjon eller nytt produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå