Gå til innhold

Nærbilde av hunden

Adamra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, det er ikke noen positive virkemidler i bildet, no offense. hvis du er ny, sjekk ut deviantart.com - photography -> popular. Der finner du litt inspirasjon. Det er lettere å svare presist om du viser til en ny teknikk du har prøvd ut og lurer på. Om du har speilrefleks - les bruksanvisningen -> der står det faktisk en del gode, basiske råd for kameraets funksjoner (i alle fall hos Canon).

Lenke til kommentar
fokuserte du på øynene? på dyr skal du alltid fokusere på øynene, selv når di er i bevegelse (Scott Kelby)

Jeg har prøvd, blir utrolige fine bilder av det, pass på blitzen når du er så nær, øynene ble ikke fine

Takk for tipset ;) det skal jeg hjem og prøve :p

Lenke til kommentar

-Ikke blits direkte på ting, da får du flatt lys (dette skiller nybegynner og profesjonelle merkbart). Derfor foreslår jeg å aldri bruke den innebygde blitsen (eventuelt bare til auto-fokusering). Du kan for eksempel kjøpe deg et mer lyssterkt objektiv (lavere f-verdier -> fast-objektiver er billige fx. 50mm f/1.8 900kr), bruke høyere iso-verdier eller kjøpe en blits (peke i taket eller skaffe transmitter eller kabel).

-Ovenifra-og-ned perspektiv er nesten aldri pent. En kan eksperimentere med det, men i dette tilfellet får du alltid et uproffesjonelt resultat. Kanskje det kan gå med ekstrem vidvinkel og closeup. Kom deg på øyenivå med hunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...