Adamra Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Tok non bilder av hunden til en veninne:) tenkte jeg skulle høre hva dere synes om dette:) er just beggynt med foto så vær snille:P Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 vel, det er ikke noen positive virkemidler i bildet, no offense. hvis du er ny, sjekk ut deviantart.com - photography -> popular. Der finner du litt inspirasjon. Det er lettere å svare presist om du viser til en ny teknikk du har prøvd ut og lurer på. Om du har speilrefleks - les bruksanvisningen -> der står det faktisk en del gode, basiske råd for kameraets funksjoner (i alle fall hos Canon). Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) - Jeg synes at du ikke skulle ha kuttet øret og labben til hunden - Du burde heller ikke ha brukt blitz siden det får hundens øyne til å lyse - Teppets lyse kant og alle hårene på det trekker for mye oppmerksomhet Endret 11. februar 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Cypher18 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 fokuserte du på øynene? på dyr skal du alltid fokusere på øynene, selv når di er i bevegelse (Scott Kelby) Jeg har prøvd, blir utrolige fine bilder av det, pass på blitzen når du er så nær, øynene ble ikke fine Lenke til kommentar
Adamra Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 fokuserte du på øynene? på dyr skal du alltid fokusere på øynene, selv når di er i bevegelse (Scott Kelby) Jeg har prøvd, blir utrolige fine bilder av det, pass på blitzen når du er så nær, øynene ble ikke fine Takk for tipset det skal jeg hjem og prøve Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 -Ikke blits direkte på ting, da får du flatt lys (dette skiller nybegynner og profesjonelle merkbart). Derfor foreslår jeg å aldri bruke den innebygde blitsen (eventuelt bare til auto-fokusering). Du kan for eksempel kjøpe deg et mer lyssterkt objektiv (lavere f-verdier -> fast-objektiver er billige fx. 50mm f/1.8 900kr), bruke høyere iso-verdier eller kjøpe en blits (peke i taket eller skaffe transmitter eller kabel). -Ovenifra-og-ned perspektiv er nesten aldri pent. En kan eksperimentere med det, men i dette tilfellet får du alltid et uproffesjonelt resultat. Kanskje det kan gå med ekstrem vidvinkel og closeup. Kom deg på øyenivå med hunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå