Gå til innhold

Noen som kan oppsummere hvor trygt PayPal er?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt å kjøpe en iPhone på eBay via paypal, men siden jeg ikke er myndig og derfor ikke har ett bankkort med kortnummer så må jeg derfor få min mor til å betale for meg. Derfor lurte jeg bare på om noen av dere med litt nettvett der ute kunne forklare for min mor, akkurat hvor trygt PayPal er.

Prat gjerne uten så mange data/nett-uttrykk slik at hun forstår dere! :)

På forhånd, takk! :)

Edit: ja, jeg er fullt klar over at det er selgeren som selger meg varen, og at paypal ikke kan klandres hvis noe går gærent med den, men det er PayPal som kommer til å sitte med all personlig informasjon, sant?

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt så er paypal enkelt og greit.

Hvis du likevel blir svindlet, så har paypal mulighet til å fryse avsender's/selger's konto for så å hente ut evt penger fra kontoen til selgeren. Dette har jeg fått flere ganger.

For dobbel trygghet så kan dere være lurt å bruke kredittkort hvis man har. Ettersom man kan strengt tatt nekte å betale regningen fra kortselskapet hvis man evt blir svindlet.

Men vanlig VISA kort funker også. Men som sagt MasterCard/Diners/Amex er nok å anbefale...

Lenke til kommentar

Ja, kan jeg få høre mer om det? Hadde vært smooth det. Sitter med ett Electron kort nå og den begrensingen å ikke kunne kjøpe ting på nett er irriterende. Er det sånn spesialavtale med banken du snakker om, slik at man kan få ekte Visa tidligere? Isåfall, hva er fremgangsmåten da? :)

Lenke til kommentar

Selv ordnet jeg det ved at jeg fikk mamma til å gjøre alt :p Så lenge banken din godtar det er det ingenting i veien for å få ordentlig visa uten at man er 18, selv om de fleste banker foretrekker at du er 18. Er du uheldig kan banken din nekte, men vanligvis går det ann å få det til.

Lenke til kommentar

Går fint ann å betale med electron på paypal.

inne på siden demmes finnes konto nr og "oppskrift" for å overføre penger til paypal kontoen. tar et par dager. Da slipper du å legge inn visakort nr osv.

eneste som kan skje er at pengene forsvinner på paypal kontoen. Lite trolig.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...