Gå til innhold

2x HD3850 i CF, problemer!


Centuss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter litt med å få ting til å fungere riktig i min nye maskin (sjekk speccs i signatur).

 

Jeg kan verken si om crossfire fungerer eller ikke, da jeg har svært mange faktorer som spiller inn, og ikke stemmer overns med hverandre.

 

I 3dMark 01 får jeg 43195 i score. Dette er egentlig altfor lavt for to HD3850, her var CF enablet i CCC. Jeg får ca samme scoren med CF disablet, kun et par poeng forskjell (husker ikke om det var 42000, eller 43000).

 

I 3dMark 06 med CF enablet i CCC fikk jeg 16779, noe jeg tror stemmer. Med CF disablet i CCC fikk jeg 10000~, dette høres rimelig ut.

 

Prøvde nettopp World of Warcraft. Der var GPU activity på kun den ene kjernen.

post-104601-1202743317_thumb.jpg

post-104601-1202743326_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det oppklarte en del (:D)...

 

men skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke ser litt mer forskjell i score i 01 versjonen!

 

Lurer også på hva CCC mener med "Your system is not functioning at optimal performance. Please go to the Diagnostics page for more detailed analysis".

 

Hvis du kikker på scrolldown menyen hvor man velger hvilket kort man skal se på i CCC, første bilde, er det da riktig at det skal stå hvilken skjerm jeg har på det ene kortet? Trodde dette skulle stå på begge ettersom de jobbet med samme skjerm(har jo trossalt kun 1 skjerm tilkoblet :S ).

Lenke til kommentar
Ok, det oppklarte en del (:D)...

 

men skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke ser litt mer forskjell i score i 01 versjonen!

 

Lurer også på hva CCC mener med "Your system is not functioning at optimal performance. Please go to the Diagnostics page for more detailed analysis".

 

Hvis du kikker på scrolldown menyen hvor man velger hvilket kort man skal se på i CCC, første bilde, er det da riktig at det skal stå hvilken skjerm jeg har på det ene kortet? Trodde dette skulle stå på begge ettersom de jobbet med samme skjerm(har jo trossalt kun 1 skjerm tilkoblet :S ).

 

prøv 3dmark 05 og 06. Da ser du at crossfire hjelper :D

Lenke til kommentar
Hei!

 

Sliter litt med å få ting til å fungere riktig i min nye maskin (sjekk speccs i signatur).

 

Jeg kan verken si om crossfire fungerer eller ikke, da jeg har svært mange faktorer som spiller inn, og ikke stemmer overns med hverandre.

 

I 3dMark 01 får jeg 43195 i score. Dette er egentlig altfor lavt for to HD3850, her var CF enablet i CCC. Jeg får ca samme scoren med CF disablet, kun et par poeng forskjell (husker ikke om det var 42000, eller 43000).

 

I 3dMark 06 med CF enablet i CCC fikk jeg 16779, noe jeg tror stemmer. Med CF disablet i CCC fikk jeg 10000~, dette høres rimelig ut.

 

Prøvde nettopp World of Warcraft. Der var GPU activity på kun den ene kjernen.

 

Kjører du vista mister du endel ytelse i 3dmark01, så mye som 10k. Den hotfixen for 3dmark03-05-06 gjelder ikke 01, og CF scaleringen i 01 er ræva. Hold deg til 03-06 så slipper du hodebry...

Lenke til kommentar
Okey, takk for alle svar.

 

Kan noen skjønne hvorfor CCC sier at "Your system is not functioning at optimal performance. Please go to the Diagnostics page for more detailed analysis"?

 

Jeg er ikke helt sikker, men har du installert Crossfire/SLI hotfixene til vista? Om ikke, kanskje det er dette den maser om..... Aldri sett den meldingen selv, men så sitter jeg på XP da...

Lenke til kommentar
Okey, takk for alle svar.

 

Kan noen skjønne hvorfor CCC sier at "Your system is not functioning at optimal performance. Please go to the Diagnostics page for more detailed analysis"?

 

Jeg er ikke helt sikker, men har du installert Crossfire/SLI hotfixene til vista? Om ikke, kanskje det er dette den maser om..... Aldri sett den meldingen selv, men så sitter jeg på XP da...

 

Jeg har installert kun 1 hotfix. Kan du linke til alle hvis du tilfeldigvis har dem?

Lenke til kommentar
Crossfire funker helt fint i WoW

 

Funker ja, men ifølge trådposter og andre er motoren utviklet før 2x skjermkort var noe å ha så de har ikke bygget inn støtte for Crossfire eller SLI.

Som resultat så utnyttes bare 1 skjermkort istedet for begge 2, selv om du har skrudd på Crossfire eller SLI om du har Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...