Gå til innhold

Toll Tull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Få dem til å sende det som gave med verdi en krone. Og ikke legg ved kvitering! :)

 

Ja.... det vil jo ikke gjøre tollerne mistenksomme i det hele tatt!

 

Stor pakke med verdi 1 krone som inneholder en dvd... jøss - hvorfor tenkte jeg ikke på det. Er liksom litt mer relevans hvis de setter f.eks. 160 kroner som verdi.

 

Og hvis de ikke sender med kvittering, så er det _du_ som må bevise verdien.

Lenke til kommentar

Verdi som en krone, vil nok ikke fungere, siden det åpenbart er verd mer.

 

Men det fungerer fint å får dem (om de gidder) til å sette en mye lavere verdi enn det det egentlig er, men tollerne er "lur" nok til å sjekke gjennom ting.

 

Å ikke opplyse om pris i det hele tatt, er heller ingen god idé. Det resulterte i at de ringte til meg, og spurte om verdien! (de sjekket faktisk hva som var oppi esken, og beskrev hva jeg hadde mottatt).

 

Jeg oppga selvsagt en LANGT lavere sum, så jeg slapp en del mva.

 

Men moms er kjipe saker! :( Norge suger...

 

Men proseessor og slike småting, kan jo se ut som er verd 100 kr...

Lenke til kommentar

Ja.... det vil jo ikke gjøre tollerne mistenksomme i det hele tatt!

 

Stor pakke med verdi 1 krone som inneholder en dvd... jøss - hvorfor tenkte jeg ikke på det. Er liksom litt mer relevans hvis de setter f.eks. 160 kroner som verdi.

 

Og hvis de ikke sender med kvittering, så er det _du_ som må bevise verdien.

 

Funbker fakstisk. Fikk en drøss spill (5 og 3) fra USA på den måten. En merket som gave og en som vareprøve. Begge med verdi $1.

 

Ingen kvittering, bare et brev i den som kom som vareprøve.

 

Om de ble sjekka vet jeg ikke, men de kom da :)

Lenke til kommentar

Nå har det jo kommet nye regler for hva man kan ta med seg tilbake fra Sverige. Nå gjelder det vel ikke postordre akkurat, men muligens er det bedre å dra til Sverige å hente dersom du har mulighet for det.

Hvis ike er dte best å få sendt den som gave.

 

Dersom man er borte i mindre enn 24t kan man ta med seg en TV til inntill 3400 kr tollfritt.

Dersom man er borte i mer en 24t kan man ta med seg en TV til intill 7400 kr tollfritt.

(ikke helt sikkert på om summene er helt riktige)

 

Nå gjelder jo dette for TV da, og ikke dataskjermer. Det er vel ingen logisk grunn til at det bare skal gjelde for TV'ere og ikke dataskjermer, men du bør likehvel sjekke dette opp.

 

Det geniale med denne TV- ordningen er at man slipper å registrere at man har kjøpt seg TV...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...