Izex Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvordan unngår jeg toll fra Sverige til Norge? Enklest å forskudd betale og be de jeg bestiller fra sende det som gave eller noe? (Har fått knalltilbud på en fet 19" skjerm jeg skal ha over, koster endel og den er ny fra butikk) Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Som du sier, enklest å snakke med dem å sende som gave. Men om de gjør det er no annet. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Får be dem prøve det da... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 gaver har en tollgrense på 500kr. Lenke til kommentar
masoval Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 gaver har en tollgrense på 500kr. Ble ikke denne grensen nettopp økt til 1000? Lenke til kommentar
pekker Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 gaver har en tollgrense på 500kr. Ble ikke denne grensen nettopp økt til 1000? Nei, ble ikke vedtatt.... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nei, ble ikke vedtatt.... ...desverre Men, er det noen flere som har handlet mye ifra Australia (eazy og devoted) som kan si noe om hvordan de gjør det med setting av verdi på pakke og gave eller ikke gave? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Få dem til å sende det som gave med verdi en krone. Og ikke legg ved kvitering! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Få dem til å sende det som gave med verdi en krone. Og ikke legg ved kvitering! Ja.... det vil jo ikke gjøre tollerne mistenksomme i det hele tatt! Stor pakke med verdi 1 krone som inneholder en dvd... jøss - hvorfor tenkte jeg ikke på det. Er liksom litt mer relevans hvis de setter f.eks. 160 kroner som verdi. Og hvis de ikke sender med kvittering, så er det _du_ som må bevise verdien. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Verdi som en krone, vil nok ikke fungere, siden det åpenbart er verd mer. Men det fungerer fint å får dem (om de gidder) til å sette en mye lavere verdi enn det det egentlig er, men tollerne er "lur" nok til å sjekke gjennom ting. Å ikke opplyse om pris i det hele tatt, er heller ingen god idé. Det resulterte i at de ringte til meg, og spurte om verdien! (de sjekket faktisk hva som var oppi esken, og beskrev hva jeg hadde mottatt). Jeg oppga selvsagt en LANGT lavere sum, så jeg slapp en del mva. Men moms er kjipe saker! Norge suger... Men proseessor og slike småting, kan jo se ut som er verd 100 kr... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ja.... det vil jo ikke gjøre tollerne mistenksomme i det hele tatt! Stor pakke med verdi 1 krone som inneholder en dvd... jøss - hvorfor tenkte jeg ikke på det. Er liksom litt mer relevans hvis de setter f.eks. 160 kroner som verdi. Og hvis de ikke sender med kvittering, så er det _du_ som må bevise verdien. Funbker fakstisk. Fikk en drøss spill (5 og 3) fra USA på den måten. En merket som gave og en som vareprøve. Begge med verdi $1. Ingen kvittering, bare et brev i den som kom som vareprøve. Om de ble sjekka vet jeg ikke, men de kom da Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Nå har det jo kommet nye regler for hva man kan ta med seg tilbake fra Sverige. Nå gjelder det vel ikke postordre akkurat, men muligens er det bedre å dra til Sverige å hente dersom du har mulighet for det. Hvis ike er dte best å få sendt den som gave. Dersom man er borte i mindre enn 24t kan man ta med seg en TV til inntill 3400 kr tollfritt. Dersom man er borte i mer en 24t kan man ta med seg en TV til intill 7400 kr tollfritt. (ikke helt sikkert på om summene er helt riktige) Nå gjelder jo dette for TV da, og ikke dataskjermer. Det er vel ingen logisk grunn til at det bare skal gjelde for TV'ere og ikke dataskjermer, men du bør likehvel sjekke dette opp. Det geniale med denne TV- ordningen er at man slipper å registrere at man har kjøpt seg TV... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Trudde de grensene var 2500 og 5000 jeg? Men det var/er jo snakk om å øke det? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 De har blitt øket, med virkning fra 1. februar. De skulle egentlig gjelde fra 1. januar, men noen somlet. Så vidt jeg vet, men ikke saksøk meg om det er feil. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Skriv en mail og få dem til å sende den som gave og skrive ned verdien til 499nkr. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Men proseessor og slike småting, kan jo se ut som er verd 100 kr...100kr? hvor skal du få en cpu til 100kr da? dem sjekker hva det er tror jeg... alternativet er jo da å si at det er en duron eller noe sånt til 3-400kr... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Takker for svar, skjermen er her i neste uke sendt som gave med kvitering på 1000,-SKR under pakkeseddelen, er vel der de forbanna snushanene sjekker...så får de bare knote med det TOLL ER TULL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå