Gå til innhold

Oppstartsproblem i Vista

Anbefalte innlegg

Når jeg starter datamaskinen så restarter datamaskinen en gang midt i oppstarten før windows starter som normalt...

Og i windows står det at jeg har diskettstasjon noe jeg ikke har...

Dessuten får jeg ikke kjørt windows vista installasjonscden under oppstart fordi maskinen gir meg ikke beskjed om å trykke en tast for å boote fra cd...

Lurer på om det er feil instillinger i bios, men tør ikke endre noen instillinger ettersom jeg prøvde det tidligere og da endte det med at jeg måtte sende pcen på verksted.

Dette problemet oppstod etter at jeg oppgraderte pcen med ny prosessor, nytt skjermkort og ram.

Fikk da beskjed under første oppstarten om å velge oppsett og da valgte jeg standard oppsett.

Er ellers strålende fornøyd med pcen.

Endret av Zapking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg starter datamaskinen så restarter datamaskinen en gang midt i oppstarten før windows starter som normalt...

Dessuten får jeg ikke kjørt windows vista installasjonscden under oppstart fordi maskinen gir meg ikke beskjed om å trykke en tast for å boote fra cd...

Lurer på om det er feil instillinger i bios, men tør ikke endre noen instillinger ettersom jeg prøvde det tidligere og da endte det med at jeg måtte sende pcen på verksted.

Dette problemet oppstod etter at jeg oppgraderte pcen med ny prosessor, nytt skjermkort og ram.

Fikk da beskjed under første oppstarten om å velge oppsett og da valgte jeg standard oppsett.

Er ellers strålende fornøyd med pcen.

Reinstallerte du Vista før du startet opp maskinen siden oppgraderingen?

Det er grunnet at den er aktivert i BIOS. Deaktiver den der og den skal forsvinne.

Ellers må du sjekke oppstartsalternativene om at cd-rom står som første oppstartsenhet.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke reinstallert windows før jeg oppgraderte komponentene, har prøvd å reinstallere windows etter oppgraderingen, men etter installasjonen så restarter pcen fremdeles 1 gang i løpet av oppstarten, så et eller annet må jo være galt her...

Jeg satte cdromen foran harddisken og deaktiverte floppy drive i boot priority, men fortsatt står det at jeg har diskettstasjon i windows.

Eneste forskjellen er at jeg får beskjed om å trykke en tast hvis jeg vil kjøre oppstartcd under oppstart av maskinen.

Vurderer å levere inn pcen til reparasjon på nytt...

Jeg er så forbanna lei av tull med pcen nå, egentlig skulle den fungere uten noen som helst problem, alt fungerer jo kjempebra bortsett fra dette med oppstarten som jeg altså ikke aner hva er.

Trenger litt eksperthjelp her nå...

Syns du jeg skal overse denne "bagatellen" og bruke maskinen som normalt, eller syns du jeg bør levere den inn til reparasjon en gang til...?

Endret av Zapking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...