Gå til innhold

Internett til xbox 360

WASD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har to valg, enten MS sin WLAN adapter eller en nettverkskabel. Snylting på naboens linje er også strengt forbudt, det kan medføre bøter/fengsel.

~ Mortis360

Ikke helt sant at det er ulovlig å bruke et åpent nettverk. Jeg tolker det på en helt annen måte. Dersom man lar et nettverk være åpent så er det noe man velger og derfor kan man logge seg på. En annen sak er det at andre kan misbruke denne muligheten.

http://www.hardware.no/artikler/arrestert_...i_surfing/42503

Lovverket i Norge

På nettstedet nettvett.no står det følgende:

Det kan ikke utelukkes at det å bruke andres usikrede trådløse nett kan anses som en "rettsstridig" handling som kan rammes av straffelovens § 393 om ulovlig bruk av andres løsøre. Der finnes imidlertid ingen rettspraksis på dette området per i dag.

Endret av perkforr
Lenke til kommentar
Du har to valg, enten MS sin WLAN adapter eller en nettverkskabel. Snylting på naboens linje er også strengt forbudt, det kan medføre bøter/fengsel.

~ Mortis360

Ikke helt sant at det er ulovlig å bruke et åpent nettverk. Jeg tolker det på en helt annen måte. Dersom man lar et nettverk være åpent så er det noe man velger og derfor kan man logge seg på. En annen sak er det at andre kan misbruke denne muligheten.

Lovverket i Norge

Det kan ikke utelukkes at det å bruke andres usikrede trådløse nett kan anses som en "rettsstridig" handling som kan rammes av straffelovens § 393 om ulovlig bruk av andres løsøre. Der finnes imidlertid ingen rettspraksis på dette området per i dag.

Åkei.. så hvis ikke jeg har fysisk låst døra så går du rett inn å tar alle tinga mine når jeg såver? :p

Lenke til kommentar

~ Mortis360

Lovverket i Norge

Åkei.. så hvis ikke jeg har fysisk låst døra så går du rett inn å tar alle tinga mine når jeg såver? :p

Jeg stjeler alt jeg kommer over ;)

Så lenge man broadcaster signaler som går inn på andres eiendom så bør man sikre dette nettet. Det er også logisk at man er ansvarlig for sitt eget utstyr og hvor man sender slike radiosignaler.

Men det finnes mange slike tråder som diskuterer dette temaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...