Ksungam Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Skal her på hjemmetrådløsnettverket sende en fil fra min px (XP Pro), til mammas pc (Vista). Jeg har prøvd å finne den andre pc-en på begge pc-ene, men den finner ingenting. Jeg har også prøvd å koble pc-ene direkte med en krysset kabel, uten hell. Jeg kan så og si ingenting om Vista, så det er muligens noen nettverksinnstillinger jeg må fikse på? Vista-pcen kommer seg forøvrig på det trådløse nettverket, og har internett. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Er file sharing på i network and sharing center? Og har du delt en mappe? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ja og ja. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 hvor har du forsøkt å finne den andre PC-en? Hvis du har prøvd å finne den andre pc med det standard nettverkskartet som følger med nytter det ikke med mindre du installerer LLTD protokoll på XP PC-en. Prøv å ping vista maskinene din fra Xp PC-en ( eller motsatt) får du svar kan du jo kjøre vista PC-en dirkete fra "kjør" funksjonen ved å skrive "\\navnpåPC" Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 hvor har du forsøkt å finne den andre PC-en? Hvis du har prøvd å finne den andre pc med det standard nettverkskartet som følger med nytter det ikke med mindre du installerer LLTD protokoll på XP PC-en. Prøv å ping vista maskinene din fra Xp PC-en ( eller motsatt) får du svar kan du jo kjøre vista PC-en dirkete fra "kjør" funksjonen ved å skrive "\\navnpåPC" Har prøvd \\navnpåpc begge veier uten hell. Dette burde jo ikke være så vanskelig. F*en ta deg Bill Gates! Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå