Gå til innhold

Sende fil over nettverk mellom XP og Vista.

Anbefalte innlegg

Skal her på hjemmetrådløsnettverket sende en fil fra min px (XP Pro), til mammas pc (Vista). Jeg har prøvd å finne den andre pc-en på begge pc-ene, men den finner ingenting. Jeg har også prøvd å koble pc-ene direkte med en krysset kabel, uten hell. Jeg kan så og si ingenting om Vista, så det er muligens noen nettverksinnstillinger jeg må fikse på? Vista-pcen kommer seg forøvrig på det trådløse nettverket, og har internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor har du forsøkt å finne den andre PC-en? Hvis du har prøvd å finne den andre pc med det standard nettverkskartet som følger med nytter det ikke med mindre du installerer LLTD protokoll på XP PC-en.

Prøv å ping vista maskinene din fra Xp PC-en ( eller motsatt) får du svar kan du jo kjøre vista PC-en dirkete fra "kjør" funksjonen ved å skrive "\\navnpåPC"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvor har du forsøkt å finne den andre PC-en? Hvis du har prøvd å finne den andre pc med det standard nettverkskartet som følger med nytter det ikke med mindre du installerer LLTD protokoll på XP PC-en.

:dontgetit:

Prøv å ping vista maskinene din fra Xp PC-en ( eller motsatt) får du svar kan du jo kjøre vista PC-en dirkete fra "kjør" funksjonen ved å skrive "\\navnpåPC"

Har prøvd \\navnpåpc begge veier uten hell. Dette burde jo ikke være så vanskelig. F*en ta deg Bill Gates! :hrm:

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...