Nemesis90 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Skal gå til innkjøp av en ny skjerm, men jeg er usikker på om jeg skal gå for 22/24, vurderte først en 32t tv som jeg kunne bruke som multi tv/pc skjerm, men de hadde så lav oppløsning, så det var ikke bra nokk for meg. Det som jeg ikke helt forstår er at både 24/22 tommeren til samsung får mye piss, alltså om etterlys osv.. Og jeg har ikke planer om og kjøpe en skjerm til flere tusen for og bli skuffet^^ Har ingen Pris begrensning egentlig, men har ikke planer om og betale stort over 4 tusen. Håper noen kan komme med tips, og ja som sagt jeg er en gamer, men ser også en del på film:) Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Denne her burde da være perfekt? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 er jo det jeg ikke vet.. alle skriver jo så mye forskjellige meninger, har selv en samsung 17 t fra før, med 4 ms.. den har jeg hatt i 3-4 år og funker fortsatt veldig bra. Så jeg vil vel si at jeg mest ønsker meg en samsung. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 mulighet for flere tips/hjelp? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Samsung får mye piss? Har ikke jeg hørt noe om, har 2 av de selv og er storfornøyd. (en 226BW og en R87 32")De lager jo sine egene paneler og har vunnet tester og får super omtale. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg valgt 226CW som er en deluxe modell av BW. hw.no skriver om 226BW Alt i alt er dette den beste 22-tommeren vi har testet Brukere av 226CW skriver SUPER SKJERM, den beste 22" jeg har prøvd :: Gir kun 9 (av 10) på kvalitet, ettersom skjermen jeg fikk hadde 3 lyse pixeler. Om du skal velge 24 eller 22 må du jo finne ut av.. jeg for min del sitter en armlengde unna skjermen og synes 22" er helt fint til spilling, men så bruker jeg 32"ern til film og videoer jeg har på maskina. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med Samsung sine skjermer Endret 13. februar 2008 av Cri Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Hmm, jeg har jo samsung fra før av så jeg er happy med det^^ men ja, hører bare så mye rundt omkring, angånede lys feil/pixel feil osv, noe jeg ikke vil oppleve på en skjerm til 3-4 tusen. men ja, den CW ser fin ut, men hadde kanskje tenkt meg denne og : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336729 men usikker Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Ja, det var vel kanskje snakk om det med svart balansen på de gamle panelene, men det er vel en god stund siden. De tidlige 226BW kunne ha både gamle typen panel og nye typen panel etter hvor man kjøpte de og hvor langt i lagerbeholdningen de var kommet fikk jeg høre, men det er som sagt en stund siden 226BW var ny og jeg tror ikek du vil oppleve noe sånt på de nye panelene. Ganske fin den der også... du snakket om kombo skjerm, da er jo den midt i blinken vil jeg tro.. dessuten får du jo full HD på den om jeg ikke tar feil. Det vil ikke 22"ern klare Endret 13. februar 2008 av Cri Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 noen fler anbefalinger? Lenke til kommentar
Betelgeuse74 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg kaster meg inn i denne. Jeg er på jakt etter ny skjerm, den må være 22", for jeg har dessverre ikke plass til større på skrivebordet. Bruken er stort sett film, kontor og litt bildebehandling. Jeg har lest debatten om Samsung 226BW og 226CW og lurer på om hva som gjelder nå mtp ulike paneltyper. Jeg har forstått det slik at populariteten på 22" skjermer økte så krafig at Samsung (og andre produsenter) måtte outsource produksjonen for å lage nok skjermer, derav forskjellen i paneltype. Vet ikke hvordan situasjonen er nå... Digital Versus har en side-ved-side sammenligning av de ulike Samsung-panelene og der virker det som at 226BW har best bilde, i alle fall hvis du er heldig og får Samsung-panelet. Se testen her: http://www.digitalversus.com/ Så det enkle spørsmålet mitt er: 226BW eller 226CW? Begrunn gjerne svarene deres. Setter pris på tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 *bump* Lurer også på dette. Når det gjelder det at ein 24" greier å vise Full-HD har dette ingen ting å sei sida du ikkje vil kunne sjå forskjell på 720p og 1080p før opp i minst 40". Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 *bump*Lurer også på dette. Når det gjelder det at ein 24" greier å vise Full-HD har dette ingen ting å sei sida du ikkje vil kunne sjå forskjell på 720p og 1080p før opp i minst 40". Det er rett og slett bullshit. Du sitter jo ikke 3-4 meter unna en PC-skjerm slik du gjør med en TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå