Gå til innhold

Jeg leter etter "The Elder scrolls2: Daggerfall"!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det hjelper, er det abandonware, så du får lastet det ned på www.staregry.pl

Kikk under kategorien "cRPG" til du finner det, så trykker du på "TUTAJK" for å laste ned :lol:

Polsk side, så det er litt vanskelig å navigere, men de har veldig, veldig mange gamle spill der. Har selv lastet TE2:DF derfra.

Lenke til kommentar

Det er en CD-rip av spillet. De har da sannsynligvis fjerna all musikken, alle filmsekvensene, og kødda med grafikken. Mener jeg husker den der. De har blant annet gjort alle ansiktene i hele spillet klin like, de forskjellige solnedgangene er alle den samme osv. Alt for å bruke minst mulig plass. I litt gamlere dager var det helt obligatorisk å "rippe" spill ned til ca 50x2,88MB filer, egne grupper som utførte denne kunstformen ved å gå inn i koden og modifisere i subrutiner og ta vekk pekere til filmer, erstatte lydfiler med tomme filer (men fortsatt la spillet tro de er der), redusere kvaliteten på filmsekvenser, eller pakke alle lydfilene som MP3, og legge ved egne tools for å dekomprimere dem igjen.

Dette fordi på 90-tallet hadde ikke alle bredbåndtilgang, men modem eller ISDN :)

Daggerfall er et ekstremt eksempel, der de nesten har greid å lage spillet pånytt ved å fjerne masse textures og få satt inn en overalt i stedet.

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHH!!! *mimre*....... :)

Tror jeg må dra fram mitt gamle spille som ligger i orginal esken oppe på skapet på soverommet, eller under sengen.

Et av de spillene som jeg har spillt absolutt mest. :) Og nå med P4 2GHz maskin så er det bare å guffe grafikk og alt opp på max! Sjekke om hvor jeg har det hen når jeg kommer hjem senere i kveld.

Lenke til kommentar

De 200 timene er tiden du akuratt bruker på main-quest...

Men du bruker garantert 200 før du i det heletatt begynner å tenke på mainqueste, og mange timer underveis :D

Morrowind, som jeg fullførte for første gang i dag, er det eneste spille jeg har spillt siden mai! Det er god levetid :yes:

Lenke til kommentar

Har hatt Morrowind på hd'n i snart et halvt år nå. Spilte endel når jeg fikk det, men følte jeg drukna i stats og skills og hva jeg skulle oppgradere og ikke oppgradere for å få best mulig karakter. Greier liksom ikke å starte pånytt igjen (tror jeg var 1/3 gjennom hovedquesten). Ble kanskje skremt av å lese for mye på forumet til morrowind.com, der de kun diskuterte hvordan lage den mest ultimate character, hvordan få 2x og 5x skillbonuser og blablabla. Litt FOR freeform iflg min smak..liker lineære spill jeg :)

Lenke til kommentar

... filen vil ikke gå ut av winacen... Prøver å laste ned nytt winace, for det gamle gikk ut for 120 dager siden :shrug:

Men det var en bra side :yes:

Fant også forjengeren Arena, og etterlengtede ishar2(får heller ikke pakket opp disse...)

Jeg brukte Getright siden serveren var ustabil og gikk tregt og ofte stoppet...men det bør da vel heller ikke ha noe med saken å gjøre????

WinACE filene var røde... de pleide å vere blå :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...