HKS Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 "Multiformat drive" kan vell også tolkes som om den skulle kunne brenne både til Blu-ray plater og Hd-dvd plater... eller? Begge modellene brenner og leser CD/DVD Den ene modellen brenner også Blu-ray, begge leser Blu-ray. Ingen av de kan brenne HD-DVD, men begge kan lese formatet. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 "Multiformat drive" kan vell også tolkes som om den skulle kunne brenne både til Blu-ray plater og Hd-dvd plater... eller? Begge modellene brenner og leser CD/DVD Den ene modellen brenner også Blu-ray, begge leser Blu-ray. Ingen av de kan brenne HD-DVD, men begge kan lese formatet. Fullstendig klar over dette Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 så lenge det er minst ett selskap som støtter hd-dvd er ikke krigen over - så lenge det er minst en film exlusive hd-dvd blir det problemer for oss brukere. Det er nok bare et tidspørsmål der. Det er nesten daglig annonseringer om at mindre filstudier og distrubitører går over til å støtte Blu-ray eksklusivt. De siste i denne rekken med annonseringer er et stort videoutleie selskap i USA som heter Netflix som går over til å kun støtte Blu-ray. http://www.highdefdigest.com/news/show/Hig..._Exclusive/1451 Best-Buy, en meget stor forhandler som skal begynne å kutte ned på HD-DVD, samt slutte å anbefale HD-DVD produkter til kundene. http://www.highdefdigest.com/news/show/Ind...ver_HD_DVD/1455 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 kombi-drive = kombinert drive. som jeg ( og sikker de fleste ) oppfater som en kombinasjon mellom hd-dvd og blu-ray eller tidligere kombinasjon mellom kombinasjon mellom dvd og cd jeg oppfatter et kombiner hd- dreve som et som kan brenne til begge formatene. mulig det er galt , men slik oppfatter jeg det multiformat = støtter en mengde formater multiformatet kan være lit mer fleksibel og ikke nødvendigvis skriver til alle. f eks dvd-plus,dvd- minus (både i r og rw utgave) , dvd-ram. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Per dags dato (med HD-krigen i mente), så vil jeg si det er helt naturlig å kalle dette et kombidrev. Alle andre drev som har kombinert BD og HD-DVD har blitt kalt kombidrev tidligere, så synes det klinger helt bra. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 du mener altså at det meste vil bli kalt for kombidrev ? da betyr altså den betegnelsen lite og man er avhengig av spesifikasjonen for finne ut hvilke formater som støttes. det blir ikke som før i tiden da den betegnelsen beskrev hva som støttes Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Poenget mitt var at dette ordet brukes for lignende drev fra andre produsenter også, så jeg ser det ikke som et stort problem. Det fungerer helt logisk, i og med vi er i akkurat den tiden som vi er (da kombinert BD og HD-DVD kommer på markedet). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 jeg regnet da ikke med plaxtor var de eneste som brukte betegnelsen kombi. spørsmålet blir hva produsenten legger i orde kombi. hva slags formater den støtter. og da holder det ikke bare betegnelsen kombi for å beskrive bruksområde en gang i tiden betydde det på f.eks en vidideo spiller at den støtte både vhs og dvd ( ikke opptak på dvd, men det kom vist litt senere ). Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det er jo greit nok, men om man bruker kombi for å si at det både er BD og HD-DVD, så fungerer jo det bra, eller hur? Akkurat det med hva den brenner og ikke blir kanskje litt vanskelig å få med i ett eller to ord nå til dags (med alle formatene som støttes). Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 LG har tilsvarende drev til ca 2.400,-:http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97563 lg sin koster nå 1995,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå