daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har en PIII 800eb mhz(hva nå EB betyr....) Resten er 580mbr. Geforce3, 4.1 lydkort 40g hardisk Jeg har planer om å gjøre en overklokking, selvsagt så stor som det er "trygt". Jeg har også tengt å kjøpe noen rimelige kabinettvifter(1 eller 2) for å kjøle ned litt. Jeg har da tre spørsmål: 1. Hvor mye er det mulig å overklokke en PIII 800mhz??? Har hørt om folk som har stilt opp til 1,05 ghz, men vet ikke om jeg skal prøve det helt uten videre 2. Hva gjør jeg for å overklokke??? Jeg har i vertfall fått med meg at det gjøres i BIOS, og ikke ved å dra ut tapper, på de nyere marskiner... men der stopper det 3. Jeg kjøper 2 vifter.... Hvis disse viftene bruker litt strøm, kan PC,en da dra for lite strøm og bli tregere??? Hjelp en stakkar som har skrinlakt oppgraderingene siden han egentlig bare trenger bedre PC for å spille ES3:Morrowind litt bedre. Og da bør det holde med 1ghz hvis det er gratis Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har selv samme maskin som deg (CPU) og med den boxed kjøleren som fulgte med klarer eg bare overklokke stabilt til 850mhz. Har ikke kabinett vifter eller noe. Spørs kor mye du skal legge inn og om det lønner seg. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Hmmm... Tror jeg kan kjøle ned litt med vifter Jeg vil ha overklokking Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 1. Hvor mye er det mulig å overklokke en PIII 800mhz? Det må du nesten bare prøve selv. Anbefaler at du setter deg litt inn i overklokking før du begynner. For eksempel overklokking.no's nybegynnerguide (siden er visst nede nå så jeg får ikke gitt deg noen URL) 3. Jeg kjøper 2 vifter.... Hvis disse viftene bruker litt strøm, kan PC,en da dra for lite strøm og bli tregere??? Vanlige vifter bruker minimalt med strøm, og skal ikke ha noe å si. Hvis du av en eller annen grunn skulle ha lite strøm tilgjengelig, vil ikke maskinen bli tregere, men den kan bli ustabil. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Skal jeg stille på hastigheten til RAMet ??? Det er slik jeg forstår det... etter å ha lest på www.overklokking.no ... Det går ann å stille opp fra 133 til 166mhz . Og sikkert i mindre mengder også... Hvis det blir stabilt med 166 vil jeg få 1ghz 8) Jeg har også inntrykk av at celeron er bedre til overklokking noe som er litt rart Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Skal jeg stille på hastigheten til RAMet ??? Det er slik jeg forstår det... etter å ha lest på www.overklokking.no ...Det går ann å stille opp fra 133 til 166mhz . Og sikkert i mindre mengder også... Hvis det blir stabilt med 166 vil jeg få 1ghz 8) Jeg har også inntrykk av at celeron er bedre til overklokking noe som er litt rart Er jeg helt på jorde, eller har jeg funnet ut hvordan man overklokker??? Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Sprø som jeg er stilte jeg inn klokkefrekvensen på sd-ramet inn på 166... Men jeg har ikke fått noe mere mhz... Kan noen forklare hvor jeg må gå i BIOS for å finne innstillingene for overklokking? Lenke til kommentar
ilstang2 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Sprø som jeg er stilte jeg inn klokkefrekvensen på sd-ramet inn på 166...Men jeg har ikke fått noe mere mhz... Kan noen forklare hvor jeg må gå i BIOS for å finne innstillingene for overklokking? For å øke prosessor hastigheten må du stille opp FSB (Front Side Bus) dette gjøres enten i bios eller med jumpere på selve hovedkortet. 100X8=800mhz :-? 125X8=1000mhz Ta en titt i manualen til hovedkortet ditt der finner du info om hvordan du stiller FSB på ditt hk lykke til :wink: Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Takk! Jeg var litt på feil sti Jeg stilte opp SD-RAM fra 133 til 166mhz Min 800mhz CPU er 6x133... vet ikke hva dette betyr Men nå er jeg på vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå