MirusMentis Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Heisann. Skal lage et veldig enkelt program til min htc touch dual. Hva trenger jeg for å lage kjørbare programmer til Wm6? Kun snakk om et enkelt sms sendings program som skal generere en url https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsm...text=xxxxxxxxxx Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Nå er ikke jeg så kjent med Win mobile, men hvis det står .NET på den, spiller det ingen rolle hvilket språk det er, så lenge det er et .NET språk (det finnes ganske mange) og du bruker Compact Framework. C# Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Står ikk .Net på selve mobilen nei, men regner med at den kjører det.. Nok et dumt spørsmpl, finnes det noe .Net utvkilingsverktøy som er gratis? Har lastet ned Visual Studio 2005 Express fra Microsoft sine sider, men det kunne vist ikke brukes til Mobile applikasjoner Lenke til kommentar
backup Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 På windows mobile inntil Pocket PC 2003 Second Edition hadde vi jo eMbedded Visual Basic (evB) som var gratis, men det var den gang det og ikke nå. Tror nok det ikke finnes noe gratis .Net programutviklingsverktøy for wm6, dem som finnes koster nok flesk. Har selv laget flere sms-applikasjoner ved hjelp av VS 2005 Standard Edition, men måtte her importere OpenNETCF.Phone.Sms og OpenNETCF.Phone.Sim som også kostet noe flesk. Nå for tiden er det vel mest aktuelt å kjøpe VS 2008 Pro & Standard Edition i stedet for VS 2005 Standard Edition vil jeg tro. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det skal være mulig med Express versjonen også. Problemet er at denne ikke inneholder samme templates og verktøy som Standard, og det er derfor hakket vanskeligere å gjøre dette. Samtidig er det også mulig å lage dette med Notepad og CSC/VBC.exe, men da blir det enda mer stress igjen... Få noen vennlige sjeler til å sende deg et prosjekt lagd med Standard versjonen og se om du får til å kompilere dette i Express så kanskje du kommer igang... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Har vel i grunn fått det til i Visual Studio 2005 nå.. Valgte "Windows CE 5.0" project.. Det kjørte fint under WM6 I mellomtiden har jeg jo funnet et ferdig program som gjør akkurat det jeg trengte. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Bare jeg som har problemer på VoipBuster med at det alltid er brukernavn som kommer som avsender selv om jeg fyller inn et registrert og bekreftet telefonnummer i from-feltet? Sender jeg via websidene eller applikasjonen fungerer det dog som det skal. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Håper vi får Android på alle smartelefoner i framtida, da skal det bli gøy å være utvikler. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Håper vi slipper å tenke på compact frameworks og andre skreddersydde biblioteker til embedded programmering i fremtiden Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Håper vi får Android på alle smartelefoner i framtida, da skal det bli gøy å være utvikler. Nei, huff. Takke meg til Windows Mobile! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Sant, sant. på Windows Mobile kan man bruke Compact Framework og Managed Direct3D Woho! Man slipper Java tøys. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ja, det er jo så enkelt at til og med jeg klarer å skrive programmer til mobiltelefonen(e) min(e)! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Prøv deg på native iPhoneapps, eller programmer til anroid. Akkurat når det kommer til windows mobile er jeg litt små glad .net finnes. Tihi. Tihi: Grunnet jeg er linux bruker og skal liksom hate MS Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Bare jeg som har problemer på VoipBuster med at det alltid er brukernavn som kommer som avsender selv om jeg fyller inn et registrert og bekreftet telefonnummer i from-feltet? Sender jeg via websidene eller applikasjonen fungerer det dog som det skal. Har akkurat samme problem her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå