hantimilon Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har lenge hatt internett fra Nextgentel, ca 3 år eller noe sånt. Men jeg lurer på om hvilken router jeg har, spiller noen rolle på hastigheten? Jeg har oppgradert til Nextgentel Fri Hastighet (20.000) Har en Speedtouch 546. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det har endel å si når det blir mange tilkoblinger til den, som f.eks. ved torrent-nedlasting Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Noen som vet om Nextgentel kunder har muligheten til å bytte til en nyere router? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det du kan gjøre, som jeg har gjort selv, er å kjøpe deg en (trådløs)ruter og sette denne i bridge med NGT ruteren. Da legger du inn brukernavn/passord på den nye ruteren din og da vil ruteren fra NGT fungere som kun et modem. Det hjalp hverfall meg endel da jeg slapp det forferdelige oppsettet til NGT mtp åpning av porter osv. Personlig har jeg en 3com 108mbit trådløs ruter. Fungerer strålende og jeg makser ut på 2.7MB/s i nedlasting. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har en trådløs ruter liggende, men eneste problemet er at jeg ikke har peiling hvordan jeg skal gjøre det du nettopp sa Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det jeg gjorde var at jeg gikk inn på den trådløse ruteren og la inn bruker/pass under pppoe innstillingene som er der. Det er samme bruker/pass som du bruker på ruteren fra NGT. Når du har gjort det så logger du deg inn på ruteren fra ngt og trykker på "koble ned" knappen. Da vil du miste internettforbindelsen. Restart den trådløse ruteren så skal den få ipadresse og dele ut lokaladresser på nettverket (forutsatt at den har DHCP server). Gjorde dette senest i går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå