LunarG Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Halloisen Jeg sitter og titter på nytt skjermkort, da jeg har fått det evinnelige suget etter å oppgradere litt. Siden PC-en jeg har strengt tatt klarer det meste, utenom de nyeste spillene, så regner jeg med at jeg kun oppgraderer skjermkort, og drøyer resten til en senere anledning. Jeg klarer ikke helt å legge fra meg tanken om at det hadde vært morro med SLI, siden jeg har det på laptop'en, så kan liksom ikke den stasjonære være noe dårligere Er det sannsynlig at min nåværende PSU vil kunne drive 2 x GeForce 8800GT 512MB? Fant link med nøyaktige specs på den, og det ser ut til at de 550W som er oppgitt er reelle watt man faktisk har tilgjengelig, og max effekten er 660W. Dette skulle jo tyde på at denne PSU'en ville vært kalt "660W" fra mindre respektable leverandører. Husker den fikk svært god omtale da den ble lansert. Cooler Master Real Power Pro 550W Spec'sa på systemet mitt finnes i sig'en min, og som nevnt, eneste som skal oppgraderes foreløpig er skjermkort. Vet at SLI strengt tatt blir overkill, men man vet jo aldri, er ikke sikkert det blir SÅ lenge til resten av innmaten byttes ut. EDIT: Gikk opp for meg at det har vært gjort større endringer på forumet her siden jeg brukte det aktivt, ergo var ikke sig'en min intakt. Skulle i allefall være riktig nå. Endret 11. februar 2008 av LunarG Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jo, 660W er vel peak effekt, det den klarer å kjøre ut over en kort periode før den kutter tvert. Man bør forsåvidt alltid forholde seg til kontinuerlig selvfølgelig. To stk. 8800GT i SLI vil dra litt over 200W totalt, så PSU skal i utgangspunktet holde helt fint. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jo, 660W er vel peak effekt, det den klarer å kjøre ut over en kort periode før den kutter tvert. Man bør forsåvidt alltid forholde seg til kontinuerlig selvfølgelig. To stk. 8800GT i SLI vil dra litt over 200W totalt, så PSU skal i utgangspunktet holde helt fint. 200W ja, det var ikke så alt for ille, da høres det realistisk ut å kunne klare det med nåværende PSU ja. Hmmm, da spørs det om ikke jeg må ha meg et par nye skjermkort veldig snart. Takker så meget for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå