Gå til innhold

Her er Nokias nye mobiler

Anbefalte innlegg

personlig liker jeg designet på n95 8gb mye bedre enn på n96.. og at det er relativt lite som skiller disse to mobilene så angrer jeg ikke noe på at jeg valgte en n95 8gb. Den nye n96 er ikke vært å bytte til når det ikke er snakk om større modifikasjoner enn det som er kommet frem.

Kommer først til å bytte mobil når nokia har droppet n81 looken og kommer med noe helt nytt :) Blir ikke snakk om å bytte før om ca 2 år uansett, så håper det har kommet mye snacks på nokia fronten da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig med deg! :) Prøvde en N95 8GB her om dagen, og den bare oste kvalitet. Skulle jeg hatt ny mobil i dag hadde det uten tvil blitt den fremfor noe annen og da også N96.

da kan vi ikke bli mer enige :thumbup:

Selv elsker jeg kvalitetfølelsen du får ved å bruke n95 8gb. den er tight og slideren har ikke noe slark, så der har nokia gjort en bra jobb i forhold til på n95-1. Ser at noen klager over slideren på n95 8gb også, men de må enten ha vært uheldige eller så er jeg veldig heldig som har fått et godt eksemplar... Nå skal jo slideren være forbedret da så er nok det første...

Lenke til kommentar

Må innrømme at den mest spennende telefonen her var 6220 classic. N96 var ikke mye nytt. Kudos for 16GB internminne i combo med microSD-slot, men ellers lite. Ikke engang xenon-blits? N78 er enda en N7x telefon uten topp-spec kamera. Noe må de vel fire på for at det skal være nevneverdig forskjell på den og N82 antar jeg. 6120 er vel ikke rare oppgraderingen fra 6110 Navigator etter det jeg forstår? Navigering til fots? Ikke noe nytt.

6220 classic med GPS, 5 mpix kamera og "ordentlig" blits til en ikke-avskrekkende penge, det er en telefon jeg skal vurdere å anbefale videre.

Ingen offentlige uttalelser om en svart N82 forresten?

Lenke til kommentar
Nokia N96 virker som en ellers svak "oppgradering" av N95.

Var ikke akkurat stort den kunne skryte av i forhold til N95 ;)

Geotagging og 16GB fremfor 8GB. Prisen blir den samme. Da har i hvert fall N96 spesifikasjonene i sin favør.

Jaja, seff. Men dem kunne hatt den første mobilen i Norge som har mere enn 5 megapiksel, det er jo digg :p

Hva er vitsen? Skjermen er 0,077 megapixler så alt over det har null å si for bilder som vises på mobilskjermen. Dagens råeste PC-skjermer har 4 megapixler (30" med 2560x1600 oppløsning). Dermed er alt over 4 megapixler bortkastet til fremvising av bilder på de skjermene også. Har man "bare" 20-22" breiskjerm er alt over 1,8 megapixler bortkastet.

For ikke å snakke om at optikken på mobilene ikke kan gjengi mer detajer enn ca 2 megapixler.

Hvis du fortsatt vil ha over 5 megapixler så kan du like gjerne skalere bildet opp på PCen fra 5 til f.eks 10 megapixler. Ser man teknisk på hvordan bildebrikker fungerer og hvordan flere megapixler går ut over fargedynamikken og ISO-hastighet så vil faktisk den metoden også gi bedre bildekvalitet enn å ha et ekte 10 megapixel kamera på mobilen.

Det triste er at megapixler selger selv om det går på bekostning av bildekvalitet. Produsentene følger lydig majoriteten av kundenes ønsker fremfor å knuse megapixelmyten og tilby kameraer som gir bedre bildekvalitet på bekostning av antall megapixler. Alt for mange kjøpere er opptatt av at "mer er bedre" uten å skjønne at det faktisk er et kompromiss.

Helt enig med deg! :) Prøvde en N95 8GB her om dagen, og den bare oste kvalitet. Skulle jeg hatt ny mobil i dag hadde det uten tvil blitt den fremfor noe annen og da også N96.

Hva vet du egentlig om byggekvaliteten til N96 som gjør at du kan utrope N95 som vinner på det punktet? Har du i det hele tatt kjent på N96 i virkeligheten?

Lenke til kommentar

Samtidig som den ikke ser spesielt lekker ut, kanskje det er mulig å håpe på dobbelt så lang batterilevetid? :)

Vel i forhold til N95 8GB så er den litt tynnere, men litt større ellers. Den har også mindre batteri, kun 950mah batteri - samme som N95, men N95 8GB har et 1200mah batteri. Det skulle vel tyde på at N95 8GB får bedre batteritid enn N96.

Lenke til kommentar
Geotagging og 16GB fremfor 8GB. Prisen blir den samme. Da har i hvert fall N96 spesifikasjonene i sin favør.

Geotagging får man til N95/N95 8GB også: Nokia Location Tagger - N96 (og de andre nye telefonene) kommer bare med LocationTagger ferdig installert på telefonene (integrert i firmware som en system applikasjon).

Så da er fordelen kun 16GB minne. Bakdelen med N96 er også at den har et mindre batteri, nemlig et 950mah batteri (samme som N95-1) så der har N95 8GB en stor fordel med et 1200mah batteri.

Lenke til kommentar

Samtidig som den ikke ser spesielt lekker ut, kanskje det er mulig å håpe på dobbelt så lang batterilevetid? :)

Vel i forhold til N95 8GB så er den litt tynnere, men litt større ellers. Den har også mindre batteri, kun 950mah batteri - samme som N95, men N95 8GB har et 1200mah batteri. Det skulle vel tyde på at N95 8GB får bedre batteritid enn N96.

batterilevetiden på n96 kontra n95 8gb vil bli litt svakere. Fant ut dette etter å ha sammenlignet n96 og n95 8gb på nokia.com.... og må si det er skuffende lite som skiller disse to.. Og noe som kan forsterke mitt inntrykk av at dette ikke er en avtaker til n95, men heller en nykommer i N-serien er hva som møter deg når du går inn på: http://www.nseries.com/index.html#l=products,gateway

får inntrykk av at n96 bare er en nykommer og ikke en avtaker.

Videre så kan man se forskjellene på n96 og n95 8gb her:

Sammenligning av n96 og n95 8gb

Lenke til kommentar

tv kan man forøvrig se på n95 8gb også:

http://www.nokia.com/betalabs/channels

"Nokia N95 8GBA new look. A bigger screen. Up to 8GB of internal memory. The Nokia N95 8GB multimedia computer has more of what you're looking for. Five megapixels. DVD-like quality video. Carl Zeiss optics. Access your music, access your emails, plus advanced web browsing and GPS mapping. Upload photos instantly to Flickr, download movies in a heartbeat. It's what you need. It's where you are.

Gaming Features

Landscape and portrait gaming

Crystal clear 2.8" QVGA display with up to 16 million colors

Integrated stereo hands-free speaker and Bluetooth stereo audio support

TV support

3D engine

Mini USB 2.0 connection to PC

Internal 8GB memory available for storage

Bluetooth wireless technology 2.0 "

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar
tv kan man forøvrig se på n95 8gb også:

http://www.nokia.com/betalabs/channels

"Nokia N95 8GBA new look. A bigger screen. Up to 8GB of internal memory. The Nokia N95 8GB multimedia computer has more of what you're looking for. Five megapixels. DVD-like quality video. Carl Zeiss optics. Access your music, access your emails, plus advanced web browsing and GPS mapping. Upload photos instantly to Flickr, download movies in a heartbeat. It's what you need. It's where you are.

Gaming Features

Landscape and portrait gaming

Crystal clear 2.8" QVGA display with up to 16 million colors

Integrated stereo hands-free speaker and Bluetooth stereo audio support

TV support

3D engine

Mini USB 2.0 connection to PC

Internal 8GB memory available for storage

Bluetooth wireless technology 2.0 "

..som betyr at den kan kobles til TVen din. Ikke et ord om DVB-H på N95 8GB.

EDIT:

N96 er en arvtaker til N95, som i sin tid fikk sin "i"-oppgradering i N95 8GB. Hadde jeg skulle kjøpt ny telefon og kunne velge mellom en N95 8GB og en N96 og bare sett på specs "på papiret" hadde jeg valgt N96, både om de var priset likt og om N96 kostet 1000 kr + mer enn N95 8GB. Må se an previews og tester først selvfølgelig.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Neo6680, du er på bærtur vis du tror N95 8GB har det...

Nokia N96 har derimot det.

N95-1 og 2 støtter tv ut.

da har dere nok misfortått meg ;) Jeg mente det at man kan laste ned programmer slik at man kan se på ulike programmer O.L og at den støtter tv ut :) Vet at den ikke støtter DVB-H :)

Håper jeg oppklarte det nå

Lenke til kommentar

etter å ha lest litt rundt på nettet så fant jeg et intervju med N96 Product Manageren. som svarte på spm hvorfor n96 er så lik n81... Og dette er hva han/henne svarte:

Why N96 design is quite similar to of N81?

“Answer: The N81 and the N96 are both part of the same Nseries range of multimedia computers. They share a common design language, such as the black front and the band around with embedded functions and connectors.On the other hand, there are of course many differences: e.g. the bigger display, the dual-slide, the landscape orientation of connectors. The N96 is slightly thinner but wider. And then there are major functional differences such as storage, GPS, 5 megapixel camera etc.”

kilde: http://www.thenokiaguide.com/my_weblog/200...n-and.html#more

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...