Gå til innhold

Nye Nokia mobiler vist frem - N96,N78, 6210 Navigator og 6220 Classic

iCar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Navigator ser best ut sånn utseende messig ut, N96 er farlig lik N81 som er ett plastikk herk og det skremmer meg litt alt ser sinnsykt plastikk ut :(

Nå vil jeg ikke si at N95 ser så veldig mye mindre plastikk ut, men jeg er enig med deg i at paralellen til N81 virkelig er det som skremmer mest.

Lenke til kommentar
Litt skuffet over disse mobellene, hadde håpet på en iPhone killer med N95 speccs eller bedre. Tror kanskje min neste telefon blir en LG...

Frykt ikke, mobilen du søker kommer ;)

http://www.amobil.no/artikler/her_er_sony_...ows-mobil/48381

Ja, mobilen han ønsker kommer. Nokia har jo gjort det klart at S60 snart kommer med Touch, og modellen bør nå butikkhyllene omtrent samtidig som X1i.

Var først litt skuffet over Nokias lansering. Mye bra spesifikasjoner, men lite nytenking. Ombestemte meg litt når jeg så prisene. 6220 Classic vil sannsynligvis være billigste 5mp-alternativ man kan få tak i. N96 er et greit mellomledd før vi får S60 Touch, men appellerer overhodet ikke til meg. N78 gir 3,5mm jack, GPS, Wifi, bra kamera, fin skjerm til en god pris.

Lenke til kommentar
Litt skuffet over disse mobellene, hadde håpet på en iPhone killer med N95 speccs eller bedre. Tror kanskje min neste telefon blir en LG...

Frykt ikke, mobilen du søker kommer ;)

http://www.amobil.no/artikler/her_er_sony_...ows-mobil/48381

Ja, mobilen han ønsker kommer. Nokia har jo gjort det klart at S60 snart kommer med Touch, og modellen bør nå butikkhyllene omtrent samtidig som X1i.

Var først litt skuffet over Nokias lansering. Mye bra spesifikasjoner, men lite nytenking. Ombestemte meg litt når jeg så prisene. 6220 Classic vil sannsynligvis være billigste 5mp-alternativ man kan få tak i. N96 er et greit mellomledd før vi får S60 Touch, men appellerer overhodet ikke til meg. N78 gir 3,5mm jack, GPS, Wifi, bra kamera, fin skjerm til en god pris.

Tja, men nå har jo ropene fra Nokiafansen gitt uttrykk for at trykkfølsom menyer ikke er noen fordel. Faktisk også fra de som "tester" telefoner her på amobil. Så da blir vel et trykkfølsom s6o en fiasko...

Lenke til kommentar
Dessuten skal du ikke se bort ifra at mange av de trykkfølsome mobilene til nokia også vil ha taster i tillegg.

Akkurat det er gammelt nytt. Mange som har vellykkede kombinasjoner. Og Nokiafansen står i samlet tropp og hyler sine klagesanger mot disse brukergrensesnittene. Også de som skriver for Amobil. Fansen her på Amobil har lest opp og vedtatt at trykkfølsomt brukergrensesnitt, ikke har noen som helst fordel. Heldigvis finnes det mer jordnære nettsteder, som ser fordelene med en slik løsning. Men den dagen Nokia introduserer trykkfølsomt brukergrensesnitt for fullt, kommer også Amobil til å hylle dette, uansett hvor mange feil og mangler det måtte ha. Dette kan dere banne på! Se bar på hva Amobil velger å fokusere på ved denne mobilmessen. Resirkulerte Nokiamodeller! Og de virkelige spennende nyheten får minimal oppmerksomhet. Dette er fanatisme i praksis.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Nokia må innrømme at de har driti seg ut, jo lengere de venter jo verre blir det når de kommer med en touch telefon. Touch er framtiden, og det har nesten alle de store selskapene skjønt unntatt Nokia.

Du har altså ikke fått med deg at Nokia kommer med en trykkfølsom mobil mot slutten av 2008? For de som har fulgt med litt så har det vært kjent LENGE at S60 Touch skal komme ved 2008-2009 skiftet. Søk, så finner du kilder så langt tilbake som 2006 som sier dette! Med andre ord lenge før iPhone i det hele tatt ble lansert. Nokia følger jo bare tidsplanen sin.

Poe, regner med du sikter til UIQ? Vet ikke hvor du har det fra at "Nokiafansen" hater UIQ. Det er noen her som misliker touch, ja. Kan ikke si jeg liker det selv, men når mobilen har taster i tillegg (slik som UIQ mobilene) så er det ingen problem. Har heller aldri sakt et eneste negativt ord om UIQ og liker modellserien og systemet.

Når det er sakt så ser jeg heller ingen sammenheng mellom Touchhatere og Nokiafanboys. Har sett flere SEfanboys som er Touchhatere også f.eks...

Lenke til kommentar
Nokia må innrømme at de har driti seg ut, jo lengere de venter jo verre blir det når de kommer med en touch telefon. Touch er framtiden, og det har nesten alle de store selskapene skjønt unntatt Nokia.
Nokia vet hva de driver med, vet du? Skrev du innlegget uten å trykke på taster forresten? touch "er" ikke fremtiden, det er kanskje en del av den. Tankelesing er fremtiden ;) (eller graving i sand med en pinne f.eks.)

ps. de nye billettautomatene til NSB er mer fleksible gjennom flere valg og mulighet for en viss interaksjon (men de er fortsatt stokk tette: er toget forsinket med en time og skulle ha gått kl 22, ja, så får du ikke kjøpt billett til dette toget etter kl22 :mrgreen:), men er skikkelig herk å bruke i forhold til de gule tasteautomatene til Oslo sporveier

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg har en LG KU990, og jeg har en Nokia N95 8GB. Jeg syntes det er vanskeligere med touch screen om man skal skrive meldinger, nettopp fordi jeg må se på tastene for å treffe riktig, mye enklere å gå, kjøre bil eller sitte å se på tv å skrive med vanlige tastet enn touch....

Lenke til kommentar
Jeg har en LG KU990, og jeg har en Nokia N95 8GB. Jeg syntes det er vanskeligere med touch screen om man skal skrive meldinger, nettopp fordi jeg må se på tastene for å treffe riktig, mye enklere å gå, kjøre bil eller sitte å se på tv å skrive med vanlige tastet enn touch....

Man skal selvfølgelig ha fullt qwerty tastatur i tillegg til trykkfølsomt brukergrensesnitt.

@Symbian_Pro: Nei jeg sikter ikke bare til UIQ, men også til windows mobile som har knapper i tillegg til trykkfølsomt brukergrensesnitt. Det er vel et fåtall som kun har trykkfølsom skjerm, og total mangel på knapper.

Lenke til kommentar
Vel, jeg personlig liker Windows Mobile også :p

Tror de fleste som ikke liker touch synes at Tactile feedback er viktigere. Derfor gjør det ingenting at en mobil har touch når den har knapper i tillegg.

Snu litt på det og så sier du: Det er en fordel at telefonen har både touch og knapper. Det er et minus at en smarttelefon ikke har annet enn numerisk tastatur, og at den ikke innehar hverken qwerty eller trykkfølsomt brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...