Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av ny subwoofer og centerhøyttaler

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter en fin sub til rundt 2-2500 kr. Trenger ikke være helt ny. Vil ha en som spiller fint, ikke en som bare lager masse bråk :p

Har fra før av en NAD T744 sorroundforsterker og Dali Concept 6 Fronthøyttalere. Bak har jeg 2 små Sony 3-veis høyttalere, kan disse brukes som bakhøyttalere?

Har også lyst på en ikke så alt for dyr centerhøyttaler.

her er en fin en til halv pris, noen meninger om den?

Anlegget skal for det meste brukes til å se film. Rommet er ikke så veldig stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med DynaBel Phobos jeg syns hvertfall den er veldig god. Subben i Concept serien vurderte jeg selv for en stund siden. Likte den godt. Men den koster jo mere penger igjen da.

De 3 veis Sony høyttalerene er de fra ett mini/micro anlegg?

Funker nok å bruke det, men har mine tvil til hvor gode de er.

Som center funker nok Dynavoice C-5 fint. Men jeg ville nok gått for Dali Concept CT den passer nok bedre sammen med høyttalerene dine.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Likte den subben, men er den bedre enn den jeg foreslo? Den jeg så på hadde jo en nypris på 4000 kr.

Centerhøyttaleren fra Dali var jo ikke mye dyrere enn den andre, og den er nok bra nok for mitt bruk så jeg får ta en titt på den :)

De 3-veis høyttalerne er egentlig bare noe midlertidlig. Jeg er ganske grønn på dette området. Men kan man bruke hvilke som helst høyttalere som bakhøyttalere? Tenkte for eks. å kjøpe ett par vanlige fronthøyttalere, for eks. ett par Proson høyttalere med 2 dobble basser i hver. Og bruke disse som bakhøyttalere, vil det fungere bra?

Lenke til kommentar

Du kan bruke hvilke høyttalere som helst, men noen monstre av noen bakhøyttalere vil jeg ikke anbefale, da dette vil kreve mer av forsterkeren enn hva strent tatt er nødvendig.

Noen små gulvhøyttalere eller litt store stativhøyttalere er vel best egnet.

Et 6,5 element bak bør holde for de fleste, to stykker vil gå greit, eller eventuellt et 8".

Noe mer tror jeg blir bortkasta for de aller fleste av oss.

Proson høyttalere med dobble basser tror jeg at jeg ville holdt meg foruten; Dali Concept 2 derimot, vil nok være bedre egnet.

Lenke til kommentar

Her kan du lese test av Phobos subben, jeg tror det er ett bedre kjøp, men nå har jeg ikke hørt Prosons subben da.

Som bakhøyttalere kan du jo også vurdere Concept 1 eller 2 da.

Hvis du drar til en Hifiklubben butikk kan du nok få en fin pris om du kjøper center og bakhøyttalere i samme slengen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...