Halib Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei, jeg lurer på om hvilken av følgende biler er bra ? Peugeot 807, VW Tauron eller Corolla Verso Ser frem til gode råd Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva mener du med bra ? Lenke til kommentar
Halib Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Hva mener du med bra ? Med bra mener jeg ; komfort, kvalitet, kjøreglede, driftsikkerhet etc.... Lenke til kommentar
Halib Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 hvilken av dem er bra? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 PSA 807/C8 er stor, med 7 fullverdige seter, eller litt færre seter og masse bagasjeplass. I tillegg er den komfortabel, man sitter høyt og har god oversikt. Bra utstyrt. Touran er mindre, passer best hvis man til vanlig aldri har fler enn fire passasjerer, evt at nr 5 og 6 ikke har bein. Tight og fin, mange liker tydeligvis designet og det man kaller kvalitetsfølelsen. Verso er vel på japansk vis litt mer svampete enn Touran, men størrelsesmessig ganske lik. Også her er det trangt på bakerste seterad. Toyota er kjent for å være flinke til å holde produktene sine i gang. Har du sett på Citroën Grand C4 Picasso? Litt mindre og nettere, samt mer moderne enn Pug 807, men samtidig litt romsligere enn Touran.. Lenke til kommentar
Halib Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 men er ikke franske biler søppel? Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Nei, franske biler er stort sett veldig bra. Men de har fått rykte på seg for å være sære, lite holdbare og spesielle. Dermed blir det til at man når man hører om enkelteksemplarer med problemer skriver det på kontoen for "dårlige franske biler", mens når en Audi må bytte forhjulsoppheng nesten like ofte som den må bytte olje tenker man at "sånt skjer". Ingen klarer å være helt objektive i en sånn sammenheng, og dermed har det ingen relevans hva man har hørt at andre har opplevd osv. Jeg har for eksempel en nabo som har en helt ny Audi som har vært mer på verksted enn på veien, men jeg kan jo ikek av den grunn konkludere med at Audi bare er søppel. Det eneste jeg kan trekke ut av det er at folk som har bil har større sannsynlighet for å oppleve problemer med bilen sin enn folk som ikke har bil. Og forresten kanskje også at en helt ny bil ikke er noen garanti for at det skal være problemfritt å holde den. Fordi bilvalg har så mye med følelser og preferanser å gjøre, noe som igjen henger sammen med moter og trender, er det sikkert mange som "finner" feil på en bil av et bestemt merke, som de gladelig ville oversett på en bil av sitt favorittmerke. Og jeg skal være den første til å innrømme at jeg gjør det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå