Wooho Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Halais folkens. Damen min har hatt innbrud i Opel Tigraen sin i løpet av natten. Innbrudd i bilen er jo ikke et ukjent fenomen, det som er spessielt med denne er at bilen har godkjent alarm, samt at bilen ligger parkert ca 2 meter unna soverommet, verken alarmen gikk av og ingen av vinduene var knuste. Vel og merke bilen var LÅST. Så dette var nok et professjonelt utført arbeid da tyven/tyvene var ute etter kunn annleget i bilen. Alt i bilen er forsikret, men uansett er dette utrolig surt. Dette skal politianmeldes i løpet av dagen men hvor store sjanser er det for at synderne skal bli tatt? Dette skjedde på Nærbø 50 km unna Stavanger, rimelig skjermet fra storbyen. EDIT: Viktig å merke seg er at bilen er parkert på egen tomt og er veldig vanskelig å se fra gaten og da spessielt i mørket pga det er busker rundt så og si hele hagen/tomten. Endret 11. februar 2008 av Wooho Lenke til kommentar
sull Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Sannsynligheten for at noen blir tatt er tilnærmet lik 0. Jeg lukter hengleggelse lang vei. dessverre. Endret 11. februar 2008 av sull Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Bilalarmer klarer de fleste proffe biltyver å komme igjennom dessverre uten å utløse de. Men om du feks har defa kan du kjøpe en bevegelses-sensor og en mirobølge sensor eller no som oppdager om noen sitter inni bilen. den registrerer endringer av fykt tempratur osv i bilen. og setter alarmen av. (egentlig litt usikker på hva den merker men det er nettop dette den er laget for. koster under høvdingen for begge to. dvs for hver av de ^^ Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva med å montere utendørs belysning med bevegelsessensorer ? De er vel ganske effektive til å skremme bort tyver ? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Bevegelses sensor er noter. Skal neven det til henne. Ser ut til at dette kan få en hyggelig vending. Lommeboken fikk tyvene også med seg så de prøvde å ta ut pengene fra kortet på en av minibankene uten hell. De fleste minibankene er videoovervåket så hvis politiet får ut fingeren burde det skje fart i sakene. Endret 11. februar 2008 av Wooho Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 en slik vil nok hjelpe... men er nok ikke lov i norge http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/flame.thrower.car/ Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Politiet i Norge er generelt sett utrolig late og giddalause, er bare rundt 5-15% som faktisk gjør jobben slikt de skal gjøre. Feks en kolega av meg tok biltyver på fersken, og med balltre i ene handen ringte han politiet. han: Hei, jeg vil rapportere inbrudd i bilen min. Politiet: jaha, når skjedde dette? han: Nå, jeg har vedkommende i bilen min..når kan dere komme? Politiet: **(2 min stillhet)**.....Nei...du....det gidder vi ikke, du får bare slippe dem løs... ----------- Siden den gang, har han aldri mere ringt politiet, men har heller noen trofaste venner i Hells Angels i gata som gjerne hjelper til. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 en slik vil nok hjelpe... men er nok ikke lov i norge http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/flame.thrower.car/ Tror jeg leste om denne på VG for en liten stund siden. Bra denne ja, hadde ikke hatt noe imot å hatt dette på bilen jeg. @Fritz0r vet at politiet ikke er noe å skryte av i Norge. Når de ikke fanger voldtektsforbytere engang så sier det jo egentlig ganske mye. Har sikkert noe med manglende kapasiteten i den norske politystyrken å gjøre dette, men er lov å håpe. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Bevegelses sensor er noter. Skal neven det til henne. Ser ut til at dette kan få en hyggelig vending. Lommeboken fikk tyvene også med seg så de prøvde å ta ut pengene fra kortet på en av minibankene uten hell. De fleste minibankene er videoovervåket så hvis politiet får ut fingeren burde det skje fart i sakene. Ikke sats for mye på det. Mor mi ble frastjålet lommebok, og div kredittkort ble tømt. Mastercard og slikt. Ble tømt for ca 20 000kr. De hadde vert i div butikker og handlet. Butikker med ovvervåkningskameraer. Men politiet henla saken. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) joda, er lov og hope, og jeg vil heller ikke oppfordre folk til og ta saken i egne hender. MEN, når det gjelder biltyveri og slikt, så må man få lov til og gjøre en "sivil arrest" uten at en skal få feks 3. grad av politiet. Om en leverer en tyv til politi kammeret, så skal vedkommende settes i arrest mener jeg, og en skal ikke få kjeft for og gjøre noe politiet burde gjøre. Har lest alt for mye om at politiet ikke vil at folk skal ta ting i egne hender, eller bedrive sivil arrestasjon, men om de ikke er villige til og komme, eller ikke har tid, så må muligens rutinene politiet har, og eventuelt papir arbeidet kuttes ned på. **Men nok OT fra meg Jeg håper seriøst at vedkommende blir tatt. Endret 11. februar 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå