medlem-68510 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg får feil hver gang jeg kjører chkdsk. CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)... Deleting index entry cookies.txt in index $I30 of file 7861. Deleting index entry THEWED~1.TOR in index $I30 of file 21396. Deleting index entry THEWED~1 in index $I30 of file 25432. Index verification completed. Filnavnene som kommer opp varierer fra gang til gang, men $I30 er bestandig der. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller er harddisken rett og slett skadet? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Først last ned og kjør CCleaner Dette kan skje i mapper med mange filer. CHKDSK /F kan fixe dette. Vil foreslå at du kjører fra recoveryconsole. http://itpro.no/art/9467.html Først CHKDSK /F så CHKDSK /R Går dette greit,sjekk disken Fra win Hd Tune kjør error scan. ultimatebootcd kjør test for ditt disk merke. Endret 11. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
haalo Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Husk backup før du begynner på fikse ting med chkdsk. Måtte bar si det . Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Først last ned og kjør CCleaner Dette kan skje i mapper med mange filer. CHKDSK /F kan fixe dette. Vil foreslå at du kjører fra recoveryconsole. http://itpro.no/art/9467.html Først CHKDSK /F så CHKDSK /R Går dette greit,sjekk disken Fra win Hd Tune kjør error scan. ultimatebootcd kjør test for ditt disk merke. Har /r og /f-et før, men samme feil gjenoppstår. Kan sjekke hva som skjer med CrapCleaner senere i dag. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Blåskjerm i går og tilfeldig reboot i dag (kanskje blåskjerm det og. Var ikke hjemme). Harddisken er ikke halvåret gammel engang. Turer ned til butikken der jeg kjøpte den og sier dem et par sannhetens ord =p Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Tror ikke det er harddisken som er problemet lengre. Satte den inn i en annen PC og kjørte chkdsk der og det ga ingen feil. Tilbake i min PC var det rett på de samme en gang til. Fikk akkurat blåskjerm igjen også, og det skjedde pga. kopiering fra en disk til en annen. Slik jeg ser det er det enten hovedkortet, SATA-kabelen min eller en eller annen innstilling. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du skal ikke se bort fra at det er RAM det er noe galt med. Memtest86+ burde kunne avsløre det. Evt se hvordan maskinen oppfører seg når du tar ut en og en brikke, om du har flere. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Du skal ikke se bort fra at det er RAM det er noe galt med. Memtest86+ burde kunne avsløre det. Evt se hvordan maskinen oppfører seg når du tar ut en og en brikke, om du har flere. Har koblet fra en av harddiskene mine nå og byttet kabel på C-disken min, og det ser bra ut enda. Skal prøve med litt kopiering mellom diskene senere for å sjekke. Endret 25. februar 2008 av Jckf Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 De diskene jeg har i PC-en er 320 GB, 250 GB og 500 GB. C-disken min er den på 320 GB og den på 250 GB har jeg brukt til pagefile (ikke alle 250 GB, nei. 6 GB). Nå har jeg koblet fra pagefile-disken min og byttet kabel på C-disken, og alle problemer er som forsvunnet. Da gjenstår testing av kabel og pagefile-disk, selv om det ikke skal være feil på noen av dem i følge en annen PC. Unnskyld for dobbel/trippelpost og dårlig oppdeling av tekst =p Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Har ikke sett noe til blåskjermen enda, men chkdsk er fremdeles sur på meg -.- Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Bumper denne. Fant akkurat ut at jeg får samme feilmelding på laptoppen min, og $I30 går igjen der. Kanskje det er noe programvare jeg har som skaper dette? Jeg bruker O&O Defrag 10 for å defragmentere, og det er det eneste jeg kan tenke meg at kan ha skylden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå