Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om nettsjikane

LindaMarie

Anbefalte innlegg

Hei.

Mulig jeg poster i feil forum, så om det er tilfelle er det fint om noen kan flytte tråden min.

Jeg har vært medlem på et forum der jeg pga regelbrudd (diskuterte annen bruker i åpent forum) fikk straff som moderert bruker, dvs at alle innlegg må forhåndgodkjennes av moderator før de blir synlige i forumet.

Da moderator skulle endre på min bruker gjorde vedkommende en feil slik at jeg fikk tilgang på bakrommet i dette forumet. Bakrommet var fullt av dritt om andre brukere, inkl. undertegnede, og et av forumets viktigste regler er at dette ikke er tillatt. Det stod verre ting om den nevnte brukeren som jeg diskuterte i åpent forum på bakrommet enn jeg noen gang hadde drømt om. Om meg stod det at jeg burde få meg et nummer og om noen ville være med å spleise på en torpedo til meg - og dette var skrevet av admin. Forumet er en del av et aksjeselskap som lever av reklameinntekter. I ettertid da det ble kjent hva jeg hadde fått tilgang til fikk jeg en rekke trusler fra admin om at det ville være brudd på åndsverksloven om jeg gikk videre til andre medlemmer om det jeg så. Jeg sa at jeg vurderte å varsle sponsorer om hva de egentlig sponset "en syklubb med baksnakking på kjøkkenet", samt å anmelde daglig leder og admin for sjikane. Da ble jeg utestengt for godt pga trusler om forumets eksistens.

Kan jeg anmelde dette? Har jeg noen god sak? Hvordan går jeg i tilfelle fram? Jeg har screen shots av en del, men resten er CTRL+C/V i en PDF-fil. Blir veldig glad om noen har råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...