Gå til innhold

Økonomi og Administrative fag på BI.

nlm

Anbefalte innlegg

Hei.

Har søkt meg inn på Økonomi og administrative fag på BI, og på en BI-stand fikk jeg høre at det ikke er noen spesielle krav som for eksempel matte for å komme inn på denne linjen. Dette var en glede for meg å høre ettersom jeg har veldig lyst å komme meg inn på denne linjen, og da slipper jeg å ta matten som privatist etter VGS.

Ettersom jeg har forstått så er det en del matte på denne linjen. Jeg hadde ikke matte i 2. og 3. klasse på videregående.

Så det jeg lurer på er om jeg har en sjans til å klare å følge med i mattefagene når jeg bare har grunnkurs matten?

Brenner virkelig for dette ;)

Mvh Levi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økonomi er som kjent anvendt matematikk, og det meste man gjør på BI handler om matematikk. Det BI burde sagt til deg var at matematikkunnskaper er det viktigste du trenger for å starte på en økonomiutdannelse, og ja du vil slite dersom du ikke er god i matematikk.

Lenke til kommentar

Ja, det er en del matte, men man MÅ ikke ha 2-3mx for å komme seg gjennom. Men du trenger en viss forståelse for hva matte er. Jeg hadde en ca 3 i snitt i 1mx fra VGS, og jeg føler det har gått greit så langt på BI. Men det forutsetter at du jobber mye med mattefagene, og får deg en god kollokviegruppe som du kan få hjelp av dersom du sliter.

Det er langt i fra umulig å komme seg gjennom øk.adm uten noe mer matte enn du har, men du må være villig til å jobbe for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...