Gå til innhold

Spill oppsett - Ca 12k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva veier egentlig det Antec Performance One P182 kabinettet? Står mellom det og et Lian Li på 5 kg :)

Et kjapt søk på google sier mellom 14-17kg. Tipper 14kg uten eske og alt annet.

Hahha, kødder du ?

14kg ? Det er jo sånn heavy weight champion jo.

Lenke til kommentar

Enn om jeg sier at jeg ikke drikker ? : D

(Hvor latterlig off topic er dette ? ^^ )

EDIT;

Gidder noe å forklare hele dette RAID(-0,1.. ) greierne ?

RAID er systemer for å sette opp harddisker til arbeide sammen, enten for økt ytelse eller økt datasikkerthet (eller begge deler). RAID-0 er to HDDer som deler dataene opp mellom seg for å kunne lese disse raskere. Man setter feks to 500GB disker sammen slik at de danner en 1TB disk. En fil kan dermed leses og skrives raskere fordi det er to disker som leser hver sin del av filen samtidig. Problemet med RAID-0 er at man mister all data dersom en av diskene tar kvelden siden det kun er "halve" filer som ligger lagret på hver disk.

RAID-1 gir derimot økt sikkerhet ved at to disker lagrer samme data hver for selg. Diskene er dermed kopier av hverandre så skulle en disk bli ødelagt så har man alle data på den andre disken. Problemet med dette er at man kun får brukt halvparten av den lagringsplassen man har (2 x 500GB disker blir 500GB tilsammen) og jeg tror også ytelsen er noe dårligere enn dersom man kjører uten RAID.

Det finnes også flere andre RAID-systemer, men jeg husker ikke hva de heter for noe. Tror RAID-5 er at man har feks to disker i RAID-0 også samtidig disker i RAID-1 (feks 2 x 500GB i RAID-0 og én 1TB disk i RAID-1) slik at man både får ytelse og sikkerhet. Men ikke skyt meg hvis dette er feil.

Ser det har vært en del diskusjon om CPU her. Så lenge du velger CPU i det prissjiktet du gjør så blir den nok uansett ikke flaskehals i systemet, samme om det er Quad eller Duo du går for. Det er fordeler og ulemper med begge deler. I ren spillytelse er nok en Core2Duo E8*** best fordi de har høyere klokkehastighet og du kan klokke dem lengre enn Quad pga lavere varmeutvikling og høyere standardklokk. Men mulig Quad er bedre i noen programmer og spill, og at det er noe mer fremtidsrettet. At Crysis utnytter 4 kjerner ser jeg personlig ikke som det helt store salgsargumentet - det er ett spill og jeg synes egentlig det er veldig overhypet: "Et jævla pent slideshow" som det veldig treffende ble omtalt som her på formumet :D

Hvordan er det man setter opp raid ? Eller, bestemmer hvilken man skal bruke ?

PCI Express 2.0

Hva er det forno ? Samme som x16 eller ?

Vist ikke kan det jo se ut som om jeg får problemer med hovedkortet og skjermkortene o:

EDIT;

Tror jeg fant det ut. Når det sto "PCI express 2 støtte" var krysset av :D

EDIT2;

400 poster ! ^^

Endret av krattlusker
Lenke til kommentar

PCIe 2.0 er vel noe med at går raskere med skjermkortet (er ikke helt sikker på hvordan), tror ikke det har så veldig mye å si akkurat nå. Men senere kommer det vel til å bli mer brukbart. Så hvis du skal ha en fremtidsrettet pc så velger man vel dette.

Jeg er også ute etter ny pc

Funker dette?

Prisguide

Er det noen som vet hvordan driverne til HD 3870 x2 er nå for tiden? Har hørt at det er mangel på drivere, så det er derfor mange kjøper velger nVidia?

Endret av Del1
Lenke til kommentar

Pcie 2.0 har dobbel båndbredde i forhold til 1.0, men dette spiller liten rolle, da ingen kort klarer å makse ut pcie 1.0 x16 enda. Dessuten er de såkalt krysskompatible, det vil si du kan bruke pcie 1.0 kort i pcie 2.0 hovedkort og omvendt.

Hvor har du det i fra at det er mangel på drivere til 3870X2? De bruker akkurat samme driverpakke som andre nyere ATI kort.

Og at så mange kjøper Nvidia i stedet var ganske nytt for meg da men, 3870X2 er faktisk et utrolig populært kort.

Lenke til kommentar

Ja, det holder fint. Men kunne vært greit hvis du satte inn en link til det nyeste oppsettet ditt. Begynner å bli litt vanskelig å finne det her nå.

Å bygge PC er overraskende lett ettersom ting stort sett kun passer inn ett sted. Monter ting som CPU, kjøler og RAM før du monterer hovedkortet i kabinettet. Da blir det gjerne litt mindre kronglete. Ellers står det svar på det meste i manualen til hovedkortet. Og styr forresten unna alt som heter teppegulv og ullsokker ettersom statisk elektrisitet og PC-komponenter ikke er helt gode venner ;)

Lenke til kommentar

QUOTE(Ullsokk1 @ 20/02-2008 : 16:56) post_snapback.gifQUOTE(Hugo_Hardnuts @ 20/02-2008 : 16:47) post_snapback.gifOg styr forresten unna alt som heter teppegulv og ullsokker ettersom statisk elektrisitet og PC-komponenter ikke er helt gode venner ;)

HEIII!!!

Hatt uhell med den eller ? :roll:

Nei :p Men se nicket ;)

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...